بلیط اتوبوس ماکو

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

ماکو تا اروميه
 
280 کیلومتر
ماکو تا تهران
 
870 کیلومتر
ماکو تا تبريز
 
250 کیلومتر
ماکو تا خوي
 
130 کیلومتر
ماکو تا تهران
 
870 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس ماکو از مِستربلیط

ماکو یکی از شهرهای زیبا و دیدنی در استان آذربایجان غربی و یکی از شهر های مرزی ایران به شمار می رود. این شهر در نزدیکی مرز ترکیه قرار گرفته است و در زمانی که راهی این شهر می شوید می توانید از شهرهایی مثل جلفا و مرند هم دیدن نمایید و یک سفر خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید. هنگامی که راهی این سفر می شوید می توانید با مراجعه به سایت معتبر مستر بلیط اقدام به تهیه بلیط خود نمایید؛ اما قبل از سفر به هرنقطه ای باید اطلاعاتی را در مورد آن مکان به دست آورید.

باید بگوییم که این شهر مرزی دقیقا در سر گربه نقشه ایران قرار گرفته و از شهر ماکو تا کشور ترکیه فاصله آن چنانی وجود ندارد. خیلی از افراد با توجه به اسمی که شهر ماکو و کشور باکو با هم دارند ان ها را اشتباه می گیرند. این شهر از سمت شمال با جمهوری نخجوان و از سمت غرب با کشور ترکیه هم مرز می باشد. این شهر مرزی در فاصله 280 کیلومتری از استان آذربایجان قرار دارد و با شهر تبریز 250 کیلومتر فاصله دارد. شهرستان ماکو با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد و نزدیک بودن به مرز ترکیه از آب وهوایی سرد و خشک برخوردار است. شرایط آب وهوایی این شهرستان در فصل تابستان گرم و خشک می شود و در زمستان با سرما و بارش برف رو به رو خواهیم بود. در فصل بهار بارش های پی در پی را مشاهده خواهیم نمود.

با توجه با این نکته شهرستان ماکو دومین منطقه بزرگ آزاد در جهان و شهر مرزی ایران و ترکیه است هرساله گردشگران و مسافران زیادی را پذیرا می باشد که به دلایل مختلفی به این شهر سفر می کنند؛ اما امکانت زیادی در این شهر برای مسافران وجود ندارد در این شهر برای اقامت چند هتل گردشگری وجود دارد که می توانید برای رفع خستگی خود از آن ها استفاده کنید. هتل جهانگردی ماکو که اقامتگاهی دو ستاره محسوب می شود از لحاظ خدمت رسانی و سرویس دهی و بهداشتی رقابت بیشماری با هتل های 4 ستاره دارد و به علت این که در مرکز شهر واقع شده است دسترسی به بازارهای اصلی را در کمترین زمان ممکن فراهم خواهد کرد. از دیگر محل هایی اقامت می توان مهمانسرای فرمانداری ماکو را نام برد که این مکان هم با توجه به سرویس های خدماتی که دارد جای مناسبی برای رفع خستگی شما محسوب می شود. اگر زمانی تصمیم گرفتید که به شهر ماکو سفر کنید می توانید با مراجعه به اینترنت برای خرید بلیط اتوبوس اقدام کنید و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

هر شهری معمولا دارای جاذبه های گردشگری مختلفی است که این موضوع در جذب توریست ها و مسافران امری مهم به شمار می رود. شهر ماکو هم چند جاذبه گردشگری را در خود جای داده است. از جمله جاذبه های گردشگری این شهر شامل: عمارت کلاه فرنگی ماکو می شود که پیشینه آن به حکومت قاجاریه بر می گردد و یکی از زیباترین جاذبه های تاریخی ماکو محسوب می شود. دخمه سنگی فرهاد که در نزدیکی روستای سنگر دخمه قرار گفته است از دیگر آثار تاریخی در قرن هشتم قبل از میلاد می باشد که در این شهر قرار گرفته است. دریاچه سد بارون از دیگر جاذبه های شهر ماکو است که در فاصله 12 کیلومتری از شهرستان ماکو واقع شده است. از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر می توان کلیسای مریم مقدس، روستای گردشگری رند، منطقه شکار ممنوع آغگل، قره کلیسا و کاخ موزه باغچه جوق را نام برد.

مراکز خرید مختلفی در این شهرستان قرار دارند که بزرگترین و مهم ترین آن ها بازار بزرگ مرزی منطقه آزاد ماکو می باشد این بازار در 5 کیلومتری از جاده ماکو به بازرگان در سمت چپ واقع شده که حدود 500 مغازه در بازار مشغول به فعالیت هستند انواع پوشاک با برند ترکیه در این مغازه ها موجود می باشد همچنین انواع مواد خوراکی و غذایی، لوازم خانگی و ... در بازار بزرگ ماکو می توانید مشاهده کنید. از مزایای مهم این بازار این است که قیمت اجناس آن نسبت به شهرهای دیگر کشور مناسب تر می باشد و به همین دلیل است که گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند. برای رفتن به بازار معروف ماکو می توانید بلیط اتوبوس ماکو را تهیه کنید و راهی سفر شوید.

بهترین زمان سفر به ماکو

با توجه به این که استان آذربایجان از آب وهوایی سرد برخوردار است در نتیجه شهر ماکو هم به دلیل قرار گرفتن در این استان از آب وهوایی نسبتا سرد برخوردار است. به دلیل موقعیت جغرافیای که دارد می توان گفت بهترین زمان سفر به شهر ماکو از لحاظ آب و هوایی اواخر اسفند تا اواسط فرودین ماه می باشد و همچنین به دلیل اینکه در این ماه ها شاهد آب و هوای معتدلی هستیم معمولا شلوغ ترین زمان سفر به ماکو شناخته می شود. همچنین می توان گفت در فصل تابستان به دلیل حاکم شدن آب و هوای گرم و خشک در این منطقه معمولا افراد کمی به این شهر سفر خواهند کرد. از اواخر فروردین ماه تا اردیبهشت شاهد آب و هوای سرد و پر بارشی خواهید بود. همچنین از نیمه های اردیبهشت تا خرداد بارندگی ها پراکنده ای وجود دارد که با توجه به این شرایط در این ماه ها نمی شود به شهر ماکو رفت زیرا ممکن است با آب وهوایی بارانی رو به رو شوید.

معرفی پایانه مسافربری ماکو

بدون شک یکی از راه های سریع و ارزان برای مسافرت به هر نقطه ای از کشور اتوبوس می باشد و سال ها است که مردم را در سفرهای مختلف همراهی می کند و یکی از مرسوم ترین راه های مسافرت رفتن می باشد. هر شهری برای رفت و آمد مسافران و گردشگران خود دارای یک پایانه مسافربری می باشد. شهر ماکو هم یک ترمینال مسافربری را در خود جای داده است. این پایانه مسافربری روزانه به مقصد های مختلفی حرکت دارد. برای رفتن به ماکو یا اینکه اگر قصد دارید از شهر ماکو به نقاطی دیگر بروید می توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن بلیط خود را تهیه کنید و راهی سفر شوید.

آدرس پایانه شهر ماکو به نشانی ماکو، بلوار مدرس، روبروی نمایندگی سایپا می باشد.

سوالات متداول

مسیرهای پرتردد به مقصد

ارزان ترین و سریعترین مسیرها را با بیش از 500 شریک رسمی انتخاب کنید

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.