ایران لند

ایران لند؛ معرفی + راه های دسترسی

شهر بازی ها، به خوبی توانسته اند که غم های مردم را از بین ببرند و جای آن را به شادی ها و خنده های از ته دل بدهند. قطعا اگر شهربازی ها وجود نداشتند، افراد هم دل خوشی کم تری داشتند و شهرها هم با مردمانی افسرده پر می شد. همچنین انواع شهربازی ها، بزرگ و کوچک در سراسر ایران تاسیس شده اند و مردم نسبت به سلیقه یا حتی هزینه آن ها را انتخاب و سپس بازی می کنند.

شهر شیراز هم از دیگر شهرستان ها مستثنی نیست و طی چند سال اخیر، توانسته که شهربازی های مجهز و پیشرفته با دستگاه های جدید ارائه دهد و مجله مستر بلیط هم سعی کرده که  اطلاعاتی راجب شهر بازی پیشرفته و مجهز ایران لند جمع آوری کند و در اختیار مردم قرار دهد.

درباره

معرفی ایران لند

ایران لند، یک شهر بازی بزرگ و مدرن در شمال غرب شیراز است، که تمامی وسایل های جدید را در خود قرار داده و مکانی مهیج برای سنین ۴ تا ۵۰ سال است. این مجموعه بسیار بزرگ، درون مجتمع خلیج فارس واقع شده است که در حین بازدید از ایران لند، می توانید درون مجتمع زیبا و مدرن هم، خریدی کنید و عمق معماری پیشرفته با مصالح جدید را احساس کنید.

همچنین مجتمع خلیج فارس که ایران لند درون آن واقع شده، امکانات ویژه دیگری هم از جمله، سالن بولینگ، شهر بازی، سینما، مغازه های خرید، باشگاه ورزشی و… دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست‌. البته اگر بخواهیم مجتمع خلیج فارس را به تنهایی شرح دهیم، به یک مقاله تخصصی نیاز پیدا می کنیم؛ زیرا این مجموعه وسیع با امکانات ویژه ای که دارد، به خوبی در طی ۹ سال توانسته رتبه ۱۴ بزرگترین مرکز خرید را در کل دنیا و رتبه ۳ را در کشور ایران کسب کند.

شهربازی ایران لند، یکی از بزرگترین شهر بازی های شیراز هم است و به دلیل طراحی مهیج فضای آن، همه با وارد شدن، مجاب می شوند که یک دور از وسایل های بازی استفاده کنند. این مجموعه تقرییا ۱۰۰  عدد دستگاه بازی دارد و بر خلاف تمامی شهر بازی ها، یک سینمای بزرگ ۴ بعدی هم درون خود جای داده که این سینما، اولین سینمای ۴ بعدی در سراسر ایران است.

تاریخچه

ایران لند در سال ۱۳۹۴ افتتاح شد و در طی افتتاحیه امکانات رایگانی در اختیار مردم قرار داد که عموم این گونه با ایران لند آشنا شدند. البته مجموعه مجتمع خلیج فارس در سال ۱۳۹۱ افتتاح شد و در سال های اولیه فقط بخش هایپر استار و مغازه های خرید باز بودند؛ سپس دیگر امکانات مانند ایران لند و مدرن ترین سینما در کشور و… در سال های متفاوت افتتاح شدند. از این که همچنان با مستر بلیط همراه هستید، از شما سپاسگذاریم‌.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

همان طور که در مطالب بالاتر هم گفتیم، ایران لند در مجتمع ۶۰۰ هکتاری خلیج فارس در شمال غرب شیراز قرار گرفته و یکی از امکانات ویژه این مجموعه است. ایران لند بخش ها و قسمت های مختلفی دارد و درون هر یک از قسمت ها، یک دستگاه بازی واقع شده است.

برای وارد شدن به این مجموعه مهیج، ابتدا باید وارد مجتمع خلیج فارس شوید، سپس طبقه همکف را رد کنید، و بعد از گذراندن دو طبقه، وارد طبقه سوم می شوید که ایران لند، هاپیر استار و دیگر مغازه ها قرار دارند؛ در انتها سمت راست، بخش بزرگ ایران لند قرار دارد که می توانید از تابلوهای راهنما آن را بیابید.

در قسمت ورودی ایران لند، درب شیشه ای و پیشخوانی وجود دارد که باید از آن جا کارت های ایران لند را تهیه و آن ها را به مبلغ دلخواه شارژ کنید؛ زیرا درون مجموعه پول نقد یا کارت عابر بانکی از شما قبول نمی کنند و حتما باید کارت مخصوص ایران لند را به همراه داشته باشید‌.
زمانی که از درب شیشه ای عبور می کنید، انواع دستگاه ها را مشاهده می کنید که در محوطه پراکنده اند. در قسمت راست، قطار وحشت مخصوص کودکان وجود دارد و در قسمت راست، ترن هوایی که تا سنین ۱۶ سال می توانند از آن استفاده کنند.

در وسط هم دستگاه های دیگری همانند گایرولوپ، فایر فاتر، رولر کستر، مینی میامی، هوپرواتر و… قرار گرفته اند‌. همچنین علاوه بر تمام دستگاه های مجهز، در طبقه بالا هم رستوران و کافی شاپ قرار دارد که انواع غذاها را هم دارا هستند و هم می توانید با کارت مخصوص ایران لند و هم کارت عابر بانک از آنجا خرید کنید‌.

ایران لند به دلیل این که در انتهای مجموعه قرار گرفته، رو به روی هتل ۳۵ طبقه مجتمع خلیج فارس واقع شده است که به جای دیوار، شیشه ای مستحکم سراسری قرار داده اند تا مردم بتوانند از منظره زیبای بزرگ ترین هتل کشور، لذت ببرند.

البته مجموعه خلیج فارس، امکانات دیگری هم از جمله استخر، سونا و جکوزی هم دارد اما هنوز تعداد کمی از آن ها افتتاح نشده است و مدیر این مجموعه طبق مصاحبه ای گفته که در سال ۱۴۰۰ بقیه امکانات هم باز می شوند و تمامی عموم می توانند از آن ها استفاده کنند.

شرایط بازدید

شرایط بازدید

ایران لند به دلیل این که درون مجموعه خلیج فارس واقع شده است، شرایطی دارد و ساعت بازگشایی آن با مجموعه خلیج فارس هماهنگ است. مجتمع خلیج فارس از ساعت ۷ صبح الی ۱۲ شب باز و ایران لند هم از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب باز است و همه افراد بدون هیچ محدودیت سنی، می توانند از آنجا بازدید کنند.

راه های دسترسی به ایران لند

ایران لند درون مجتمع خلیج فارس واقع شده که این مجموعه هم در ابتدای جاده اول سیپدان شیراز، یا در ابتدای جاده شهر صدرا، قرار گرفته است. برای بازدید کردن از این مجموعه هم، می توانید با هر وسیله ای که در اختیار دارید، به درون پارکینگ های بسیار بزرگ متجمع که ظرفیت ۲۵۰۰۰۰ ماشین را دارد بروید و سپس با پله برقی یا آسانسور به بخش های مختلف بروید.

همچنین اگر قصد دارید که از دیگر شهرستان ها به شیراز بیایید، کافی است که بلیط هواپیما شیراز را تهیه کنید؛ زیرا سفر کردن با هوایپما هم بسیار راحت است و هم در زملن صرفه جویی می شود‌.

برای خرید بلیط قطار می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان رزرو خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو هتل شیراز شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *