ساوجبلاغ

ساوجبلاغ؛ تاریخچه + راه های دسترسی

شهرستان ساوجبلاغ یکی از مناطق بسیار زیبای کرج است که برای تفریح می تواند هر قشری را از سراسر کشور به سمت خود بکشاند، ساوجبلاغ منطقه ای بسیار سرسبز و خوش آب و هوا است.

این شهرستان از توابع استان البرز به شمار می رود، همچنین یکی از مناطق بسیار زیبا برای گردشگران محسوب می شود، ساوجبلاغ معروف به سرزمین چشمه های سرد است و در مرکزیت هشتگرد قرار دارد، در ادامه با مجله مستر بلیط همراه باشید ما سعی داریم تا شما را با این منطقه بیشتر آشنا کنیم.

تاریخچه

تاریخچه ساوجبلاغ

ممکن است برای هر فردی این سوال به وجود آید که ساوجبلاغ به چه معنا است! ساوجبلاغ به معنای چشمه آب سرد و یک کلمه ترکی است. دلیل این که برای ساوجبلاغ نام چشمه سرد را انتخاب کرده اند می تواند وجود چشمه های فوق العاده زیبای آب سرد در منطقه باشد، به دلیل وجود چشمه های آب سرد این دیار بسیارمورد لطف و محبوبیت مردم قرار گرفته است.

این منطقه دارای آداب و رسوم و فرهنگ هفت هزار ساله ریشه دار، گره خورده است. ساوجبلاغ دارای مناطق تاریخی و اصیلی است که همین امر سبب شده تا این منطقه برای گردشگران یک مکان زیبا و جذاب تبدیل شده باشد.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

ساوجبلاغ دارای سه بخش است به نام های:

  • شهرهای قدیم و جدید هشتگرد کرج
  • کوهسار
  • گلسار و چهار باغ
  • ۱۳۰ آبادی و ۷۷ روستا

و اما از لحاظ تقسیمات جغرافیایی، منطقه زیبای ساوجبلاغ به سه بخش دیگر تقسیم می شود که عبارت اند از:

  • منطقه کوهپایه ای
  • منطقه کوهستانی
  • دشت

نقشه و معرفی بخش های مختلف

در منطقه کوهپایه ای و کوهستانی ساوجبلاغ در بین کوهستان ها و دشت های بسیار زیبا قرار گرفته که دارای چشم اندازی بسیار فوق العاده و استثنایی است، و اما منطقه کوهپایه ای ساوجبلاغ که در کرج واقع گشته است برای گردشگران منطقه ای بسیار خوش آب و هوا است که توانسته گردشگران بسیاری از تمام نقاط ایران را مجذوب خود کند.

در دشت های این منطقه باغ های بسیار زیبایی وجود دارد که حاشیه ساوجبلاغ را در بر گرفته است، دشت های این منطقه با طبیعت بسیار زیبایی که دارد منجر به جذب گردشگران زیادی شده است، این منطقه فضای بسیار آرامش بخشی را ایجاد کرده است که هر قشری را به خود مجذوب می کند.

ساوجبلاغ دارای جمعیتی ۲۵۹/۹۷۳ نفر بوده که این آمار بر اساس آمارهایی که در سال ۱۳۹۵ گرفته شده، است. مرکز ساوجبلاغ شهر هشتگرد است، و بر میزانی که گفته شد تا به امروز چند درصد اضافه شده است. ساوجبلاغ دارای مکان های تاریخی نیز می باشد که شامل:

  • روستای برغان
  • امامزاده عبدالقهار

امامزاده بی بی سکینه خاتون و درخت ۲۵۰۰ ساله که در روستای سنقر آباد قرار گرفته است.

دلیل این که امامزاده های زیادی در این منطقه وجود دارد می تواند علاقه بسیاری از مدم به مذهب تشیع باشد، این مکان های تاریخی دارای قدمتی بسیار زیاد هستند و هر کدام از آن ها زیبایی های منحصر به فرد و خاص خود را دارا است.

علاوه بر این مکان های تاریخی این منطقه به دلیل این که طبیعت استثنایی و قدمت بسیار زیادی که دارد از جمله مناطق  منحصر به فرد برای گردشگری محسوب می شود و توانسته  گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب کند.

شرایط بازدید

شرایط بازدید

افراد برای این که در این منطقه بتوانند سکونت داشته باشند اقدام به خرید ویلا می کنند چرا که این منطقه دارای آب و هوای بسیار دلپذیر و خوبی است، دلیل دیگر می تواند نزدیکی این مکان به ارتفاعات باشد.

علاقمندان و گردشگران می توانند در فصل تابستان به این شهرستان بروند و از فضای دلپذیر آن لذت ببرند، به دلیل این که باغ های فراوانی در این منطقه وجود دارد این مکان عاری از هر گونه آلودگی است. در مستر بلیط با این منطقه تا حدودی آشنا شده اید و می توانید برای سفر این منطقه را انتخاب کنید.

راه های دسترسی به ساوجبلاغ

شهرستان ساوجبلاغ دارای وسعتی ۲۸۰۰ کیلومتر مربع است، بر اساس آخرین تقسیمات کشوری این آمار بدست آمده است. ساوجبلاغ از شرق به شهرستان کرج، و از سمت غرب به شهرستان های آبیک، و نظر آباد، و از سمت شمال به شهرستان های طاقان و آزاد راه کرج- قزوین و از سمت جنوب نیز به شهرستان اشتهارد محدود می شود. علاقمندان می توانند بلیط اتوبوس را تهیه کنند و خود را به مقصد برسانند.

برای خرید بلیط هواپیما می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان رزرو خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو هتل کرج شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *