پل طبیعت کیانپارس

پل طبیعت کیانپارس؛ تاریخچه+راه های دسترسی

کلان شهر اهواز به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران دارای جاذبه های گردشگری تاریخی زیادی است. رودخانه کارون که از میان این شهر می گذرد اهمیت ویژه ای به آن بخشیده و موجب توسعه و رونق شهر نشینی و شکل گیری فعالیت‌های افتصادی در اهواز شده است. بر روی این رودخانه پل های متعددی احداث شده به همین دلیل اهواز به شهر پل ها شهرت یافته است.

از جمله این پل های معروف و زیبا می توان به پل طبیعت کیانپارس اشاره نمود که طرفداران بسیاری دارد. ساختار و موقعیت جغرافیایی و مکانی این پل و همچنین چشم انداز بی نظیری که به رودکارون دارد آن را به یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری و نقاط جذاب شهر اهواز تبدیل کرده که سالانه گردشگران و توریست های بسیاری از سراسر نقاط جهان از آن بازدید می کنند.

پل طبیعت که به عنوان مکانی برای پیاده روی و گذر عابر پیاده بر روی رود کارودن ساخته شده است امروزه یکی از اصلی ترین نمادهای شهر اهواز است. اگر می خواهید با پل طبیعت کیانپارس اهواز بیشتر آشنا شوید تا پایان با مجله مستر بلیط همراه باشید.

تاریخچه پل طبیعت کیانپارس

پل طبیعت کیانپارس از جدید ترین جاذبه های دیدنی اهواز است که در سال 1392 مورد بهره برداری قرار گرفت. این پل با هدف مکانی جهت پیاده روی، توسعه ورزش میادن شهروندان اهوازی، افزایش نشاط و گذر اوقات فراغت و تماشای منظره زیبا کارون با ساختاری بسیار زیبا و منحصر به فرد توسط بهترین مهندسین ایرانی طراحی و ساخته شد.

تاریخچه پل طبیعت اهواز

نقشه پل طبیعت کیانپارس

این پل که در یکی از اصلی ترین مناطق اهواز و بر روی رودخانه کارون واقع شده است دو پارک توریستی و زیبای شهر اهواز یعنی پارک ساحلی و پارک لاله را به یکدیگر متصل می کند و می توان با پیاده روی از روی آن از هر دو پارک بازدید نمود. پل طبیعت کیانپارس با زیبایی و چشم انداز خیره کننده اش  سوژه بسیار مناسبی برای عکاسی است. تماشای رود خروشان کارون و کشتی ها و قایق هایی که در آن می گذرد در هنگام نشستن روی صندلی های پل می تواند بسیار لذت بخش و هیجان انگیز باشد.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

اهداف ساخت پل طبیعت کیانپارس

عوامل مختلفی وجود داشت که احداث پل طبیعت در این منطقه و بر روی رودخانه کارون را ضروری می کرد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به اتصال پارک لاله و پارک ساحلی اهواز به منظور دسترسی راحت تر به این دو پارک توسط گردشگران اشاره نمود. به این ترتیب می توان ضمن بازدید از پارک لاله و پیاده رودی روی پل طبیعت از تماشای کارون  و  منظره زیبای اطراف آن و همچنین کشتی های موجود در رود و صدای خروشان و دل انگیز آب رودخانه لذت برد و با طی مسافت کوتاهی به پارک ساحلی اهواز رسید. این پل به دلیل فضای دلنشین و چشم انداز بی نظیری که به شهر اهواز دارد به یکی از مناطق تفریحی و پر بازدید آن به ویژه در نوروز و فصل پاییز و زمستان تبدیل شده است.

اهداف ساخت پل طبیعت کیانپارس

مشخصات پل طبیعت کیانپارس

این پروژه که از شاهکارهای معماری قرن معاصر است و چند سالی بیشتر نیست که از عمر آن می گذرد، هنر دست معماران جوان و حرفه ای ایرانی است. نقدها و بررسی های بسیاری در رابطه با راه اندازی و تاسیس پل طبیعت کیانپارس صورت گرفت که در نهایت موجب شد که این پل با سبک معماری که مشاهده می کنید در سال 1392 افتتاح شود.

ساخت پل طبیعت با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شد. طول این پل 500 متر و عرض آن 5 متر می باشد. اصلی ترین مصالحی که برای ساخت پل طبیعت مورد استفاده قرار گرفته است لوله های انتقال آب هستند. همچنین به منظور تامین استحکام آن  در ساخت پل از سه لایه قطعات و بالغ بر 300 نقطه جوش استفاده شده است.

با توجه به اینکه کاربری اصلی پل طبیعت کیانپارس گذرگاه پیاده روی می باشد برای کفپوش آن از 2500 متر مربع چوب پلاست استفاده شده و ظاهری بسیار زیبا و شکیل برای پل ایجاد کرده است.

مشخصات پل طبیعت کیانپارس

تفریحات پل طبیعت کیانپارس اهواز

این پل با نورپردازی های زیبا و معماری منحصر به فردی که دارد از معروف ترین اماکن دیدنی اهواز محسوب می شود که اگر قصد خرید بلیط هواپیما اهواز و سفری چند روزه به خطه جنوب کشور را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از این اثر بی نظیر بازدید نمایید. در اطراف پل طبیعت فضای سبز و رستوران ها و کافی شاپ های و نیزصندلی های  متعددی وجود دارد که می توانید با مراجعه به آن ها خود را به صرف یک نوشیدنی دعوت کنید و از تماشای پل و رود خروشان کارون لذت ببرید. امکانات تفریحی مناسبی در اطراف پل وجود دارد که از جمله آن ها می توان به ماهیگیری، فوتبال و بدمینتون و… اشاره نمود.

تفریحات پل طبیعت کیانپارس اهواز

شرایط بازدید

پل طبیعت کیانپارس اهواز همه روزه به صورت 24 ساعته پذیرای گردشگران می باشد و بازدید از آن در شب های زیبای اهواز و تماشای کارون می تواند بسیار لذت بخش باشد. موقعیت مکانی مناسبی که این پل دارد شرایطی را فراهم نموده که ضمن بازدید از آن به راحتی بتوان به مرکز شهر دسترسی داشت و از سایر جاذبه های گردشگری اهواز مانند پل سیاه، پل سفید، پارک جزیره، گوردخمه و بازار عبدالحمید بازدید نمود. برای بازدید از پل طبیعت کیانپارس به زمانی حدود 1 الی 2 ساعت نیاز خواهید داشت.

شرایط بازدید

آدرس و راه های دسترسی

پل طبیعت کیانپارس اهواز در مرکز این شهر و بر روی رودخانه کارون بنا شده است و به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد دسترسی  به آن به راحتی امکان پذیر است. با استفاده از تاکسی های درون شهری به سادگی می توان در عرض چند دقیقه به خود را به این پل رساند. همچنین می توان به منظور دسترسی سریع تر و راحت تر از خدمات تاکسی اهواز نیز استفاده نمود یا با خودرو شخصی به بازدید از این پل زیبا رفت و لحظات خاطره انگیزی را در سفر به اهواز برای خود و اعضای خانواده رقم زد.

برای خرید بلیط هواپیما می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان رزرو خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو هتل اهواز شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *