امروزه شهرها یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری هستند که به واسطه انواع مختلفی از جاذبه های گردشگری که در خود جای می دهند مورد توجه قرار دارند. در تاریخ شهرهای تمدن های بزرگ جهان هیچ کجا نشانه ای قدیمی از وجود پارک های شهری در دست نیست. در ایران باستان، نخستین باغ ها در پیرامون کاخ های سلطنتی احداث شد، اما نه کاخ ها درون شهر بود و نه مردم راهی به آنها داشتند. در اروپا نیز تا سده های اخیر، چیزی به نام پارک شهری وجود نداشت. پس از رنسانس خانه های اعیان و ثروتمندان را با غهای بزرگی در بر می گرفت که نمایش توجه به طبیعت بود. اما همچنان پارک شهری به آن معنا که برای عموم قابل استفاده باشد، وجود نداشت. شاید بتوان قدیمی ترین شکل از پارک های شهری ایران را در جوار مکان های مقدس شناسایی کرد. اینها مجموعه ای از باغ های عمومی و فضاهای جمعی بودند که در اطراف زیارتگاه ها، اوقات فراغت مردم را در ترکیبی از فعالیت های مرتبط با طبیعت و تفرج و آیین های زیارت، سامان می دادند. هم اکنون در هر شهری از ایران که وارد شوید می توانید شاهد تعداد زیادی از پارک های شهری باشید، یکی از این پارک های شهری، پارک آزادگان دورود به شمار می رود.

معرفی پارک آزادگان دورود

معرفی پارک آزادگان دورود

شهرستان دورود شهرستانی است در شرق استان لرستان و مرکز آن شهر دورود است. دو سر شاخه رود دز یکی از شمال و یکی از شرق به نام‌های «تیره» و «ماربره»، به دلیل تلاقی دو رودخانه بین‌النهرین (به معنای دو رود) نامیده می‌شد در دورود به هم می‌پیوندند و با نام رودخانه سزار سرچشمه اصلی رود دز می‌شوند. در این شهر می توانید شاهد جاذبه های گردشگری بی شماری باشید که یکی از آنها پارک آزادگان دورود نامیده می شود. پارک آزادگان شهر دورود در مرکز این شهر و در کوه پایه کوه باباهور مشرف به شهر دورود واقع شده است. دسترسی به این پارک از تمامی نقاط شهر دورود بسیار راحت و همچنین در جوار پارک هتل شهرداری شهر دورود واقع است. قدمت آن به بیش از 10 سال می رسد. تقریبا مهمترین پارک شهر دورد و بزرگترین آن ها نیز محسوب می شود. این پارک دارای طبیعتی زیبا است که باعث می شود روزانه افراد زیادی برای گذران اوقات فراغت به سمت آن بیایند. همچنین می توان گفت که این پارک مأمن مناسبی برای مسافرینی است که از شه دورود عبور می کنند و نیاز به استراحتی چند ساعته دارند. اگر می خواهید درباره این پارک بیشتر بدانید بهتر است این مطلب از مجله مستر بلیط را تا انتها مطالعه کنید.

ساختار و امکانات رفاهی پارک

ساختار و امکانات رفاهی پارک

این ماند اکثر پارک های شهری دارای بخش های گوناگونی است و سراسر آن را چمن های زیبا پوشانده است. در این پارک میدانی بزرگ وجود دارد که دیگر بخش های پارک گرداگرد آن قرار گرفته اند. همچنین در نزدیکی پارک شهربازی زیبایی وجود دارد که دوستداران هیجان می توانند از آن استفاده کنند. در این پارک می توانید شاهد امکانات رفاهی گوناگونی باشید که از میان آنها می توان به نیمکت، سرویس بهداشتی، پارک بازی کودکان، نمازخانه، فروشگاه های متعدد، رستوران و … اشاره کرد. در این پارک مسیر هایی برای پیاده روی وجود دارد که اطراف آنها را درختان بلند فراگرفته اند که همین باعث می شود در زمان پیاده روی بتوان از گرمای آفتاب در امان بود. اگر دوست دارید زمانی سرس به این شهر و این پارک بزنید می توانید بلیط سفرتان را به صورت آنلاین از مستر بلیط تهیه کنید.

راه های دسترسی به پارک آزادگان

راه های دسترسی به پارک آزادگان

برای دیدار از این محوسه باید در ابتدا به شهر دورود بروید پس از اینکه به این شهر رسیدید می توانید از این پارک دین کنید. رفتن به این شهر هم با خرید بلیط قطار دورود به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن به راحتی امکان پذیر است. لازم به ذکر است که پارک در میدان آزادگان شهر قرار دارد و کلیه وسایل نقلیه عمومی که در شهر تردد دارند می توانند شما را به آن برسانند.

بازدید از پارک آزادگان دورود

برای دیدار از این پارک نیازی به پرداخت هزینه نیست و در هر زمانی که تمایل داشته باشید می توانید به آنجا بروید. در این محل امکانات رفاهی قابل توجه ای وجود دارد به همین در صورت رفتن به آنجا با کمبودی مواجه نخواهید شد. در کلیه فصل های سال این پارک زیبایی های منحصر به خود را دارد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *