آبشارهای شیرآباد گلستان، یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری در شمال ایران هستند که از اهمیت محیط زیستی بالایی برخوردارند و تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارند. روستای خوش آب و هوای شیرآباد در منطقه ای کوهستانی قرار دارد اما با طبیعت نایاب و سرسبزی خود توانسته است به یکی از مکان های پر رفت و آمد برای مسافران تبدیل شود. آبشارهای شیرآباد در دل جنگل واقع شده اند و برای رسیدن به آن ها باید در دل جنگل سرسبز و زیبای هیرکانی پیاده ‌روی کنید. اگر می خواهید با جزئیات و ویژگی های این آبشار بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم تا انتها مجله مستر بلیط را همراهی کنید.

تاریخچه آبشارهای شیرآباد

آبشارهای شیرآباد از زمان های خیلی دور پدید آمده اند و به سبب اهمیت‌ شان در فهرست میراث طبیعی و ملی ایران به ثبت رسیده‌ اند تا افراد گردشگر بتوانند به راحتی از آن ها بازدید نمایند.

تاریخچه آبشارهای شیرآباد

نقشه و معرفی بخش های مختلف

در شیرآباد آبشارهای متعددی وجود دارد اما سه مورد از آن ها نسبت به بقیه محبوبیت بیشتری دارند. اولین آبشار حدود 25 متر ارتفاع دارد و حوضچه ‌ای به عمق حدود 80 متر در زیر آن قرار گرفته است. دومین آبشار حدود ۱۵ متر و سومین آبشار که بلند ترین آن ها است، حدود ۳۰ متر ارتفاع دارد و حوضچه هایی به عمق ۴۰ و ۸۰ متر دارند. این آبشارهای زیبا به صورت پلکانی در دل جنگل قرار گرفته ‌اند و بقیه آن ها در بالا دست جنگل قرار گرفته اند. گردشگرانی که بلیط هواپیما گرگان را تهیه کنند و به این مکان بروند، می توانند به راحتی از تمام این آبشارهای خارق العاده دیدن کنند. در حوضچه هر کدام از این آبشارها نوجوانان و کودکان می توانند تنی به آب بزنند و لذت ببرند. در طول مسیر رسیدن به آبشارهای شیرآباد، از کنار غار دیوسپید هم عبور خواهید کرد که این غار بزرگترین زیستگاه سمندرهای غارزی گرگانی در ایران است. غار دیوسپید در میانه های مسیر آبشارهای هفتگانه شیرآباد قرار دارد و طول آن به ۲۳۵ متر می رسد. نا گفته نماند که این غار زیبا در ارتفاع ۳۱۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و برای تماشای آن نیازی به تجهیزات حرفه ای ندارید.

شرایط بازدید از آبشار شیرآباد

سفر به این منطقه در تمامی ایام سال امکان پذیر است و می توانید با تهیه کردن بلیط اتوبوس گرگان، به صورت رایگان از آن بازدید کنید. البته به دلیل گرمای هوا در تابستان و یا سرمای شدید و یخبندان زمستان، بهترین زمان سفر به این منطقه از فروردین ماه هر سال تا اواسط خرداد است.

شرایط بازدید از آبشار شیرآباد

آدرس و نحوه دسترسی

غار شیرآباد در استان گلستان، شهرستان رامیان، ۶ کیلومتری جنوب شهرستان خان ببین، ۲ کیلومتر پس از روستای شیرآباد قرار دارد. پس از این که به روستای شیرآباد رسیدید، باید جاده آسفالت روستا را تا انتها پیش بگیرید. بعد از کمی طی کردن مسیر خاکی با خودرو، دیگر امکان ادامه وجود ندارد و باید از ماشین پیاده شوید و پیاده ‌روی خود را آغاز کنید. تقریبا بعد از 15 دقیقه پیاده‌ روی به آبشار اول خواهید رسید. محوطه و اطراف آبشار اول شیرآباد، به علت دسترسی راحت در اکثر مواقع شلوغ ‌تر است. برای رسیدن به آبشار دوم باید به مسیرتان ادامه دهید تا پس 15 الی 20 دقیقه به مقصد مورد نظرتان برسید. آبشار جالب و دیدنی تر شیرآباد، حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه با آبشارهای قبلی فاصله دارد. افراد گردشگر بهتر است اول از هر چیزی به سایت معتبر مستر بلیط، مراجعه کنند و بلیط های مورد نظرشان را بخرند سپس برنامه ریزی های لازم را انجام دهند تا در آن جا بیشتر لذت ببرند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *