بلیط اتوبوس همدان

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

همدان تا تهران
 
320 کیلومتر
همدان تا کرج
 
340 کیلومتر
همدان تا اصفهان
 
530 کیلومتر
همدان تا اهواز
 
580 کیلومتر
همدان تا انديمشک
 
430 کیلومتر
همدان تا اروميه
 
530 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس همدان از مِستربلیط

استان همدان که پایتخت تاریخ و تمدن ایران می باشد در غرب کشور قرار دارد، این استان از جنوب با لرستان، از شمال با زنجان و قزوین، از شرق با استان مرکزی و از غرب با کردستان و کرمانشاه همسایه است. همدان با وجود جاذبه های گردشگری متنوع مذهبی، طبیعی و تاریخی انواع و اقسام مردم را با هر سلیقه ای به خود جذب می کند. استان همدان منطقه ای مرتفع می باشد که کوه الوند در غرب و جنوب استان با ارتفاع 1741 متر از سطح دریا قرار گرفته است، به همین دلیل یکی از شهرهای سرد ایران محسوب می شود. همدان با مساحتی حدود 19493 کیلومتر مربع یکی از مرتفع ترین کشورهای ایران است. معماری همدان را مهندسین آلمانی طراحی کرده اند که به دلیل افزایش زیاد جمعیت و ساخت ‌و سازهای جدید از آن طرح اولیه چیزی باقی نمانده است. 

طبق سرشماری سال 1395 جمعیت این شهر بالغ بر 554406 نفر می باشد که چهاردهمین شهر پرجمعیت ایران است. موقعیت جغرافیایی همدان باعث شده است که متوجه سکونت اقوام ایرانی در صدها هزار سال قبل شویم. حفاری هایی که در تپه گیان نهاوند صورت گرفته قدمت حداقل 6 هزار ساله همدان را به نمایش گذاشته است. سال ها قبل از آریایی ها قومی با نام کاسیان در این شهر سکونت داشته اند، طبق آماری که مشهود است می توان پیشینه همدان را به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح نسبت داد؛ اما این شهر را به اسم پادشاه مادها می شناسند مادها در اواخر قرن هشتم قبل از میلاد به رهبری فردی به اسم دیاکو به قدرت رسیدند و اولین دولت یکپارچه را پایه گذاری کردند، دیاکو همدان را به عنوان پایتخت دولت خود معرفی کرد که به هگمتانه معروف است. باقی مانده تپه هگمتانه را اثر به جا مانده از قلعه دیاکو می ‌دانند.

 همدان جاذبه های گردشگری زیادی را به خود اختصاص داده است که از جمله آن ها غار علیصدر، دهکده تفریحی گنج نامه، آبشار گنج نامه، تله کابین گنج نامه، سراب گیان، دریاچه سد اکباتان، آرامگاه باباطاهر، آرامگاه ابوعلی سینا، تپه هگمتانه، موزه هگمتانه و بازار سنتی همدان می باشد. هنگام مسافرت به همدان می توانید از طریق خودروی شخصی خود برنامه سفر خود را تنظیم نمایید؛ اما گاهی اوقات افرادی زیادی خواهان این هستند که برای سفر خود اتوبوس را انتخاب نمایید تا سفری ایمن و راحت را تجربه کنند. زمانی که می خواهید برای سفر بلیط تهیه نمایید نیازی نیست به پایانه ها مراجعه کنید و زمان خود را هدر دهید با مراجعه به سایت معتبر مستر بلیط به راحتی می توانید بلیط اتوبوس خود را رزرو نمایید.

بهترین زمان سفر به همدان

همدان یکی از شهرهای پر گردشگر قدیمی می‌ باشد که با تنوع جاذبه های گردشگری همراه است. با توجه به اینکه همدان در دامنه های کوه الوند قرار دارد این شهر بسیار سرد می باشد، در تابستان ها آب ‌و هوایی خنک و مطلوب دارد. گرم ترین ماه های سال در همدان تیر و مرداد است که میانگین دما به حدود 36 درجه سانتی گراد می رسد؛ و ماه های خنک آن دی و بهمن هستند که میانگین دما در این بازه زمانی به حدود 26- درجه سانتی خواهد رسید. به طور کلی می توان گفت بهترین زمان سفر به همدان از لحاظ آب‌ و هوایی فصل بهار و تابستان می باشد. استان همدان در فصل تابستان پذیرای گردشگران زیادی خواهد بود. خلوت ‌ترین زمان سفر به این شهر زمستان‌ها، به دلیل سرمای زیاد آن جا می باشد. اگر می خواهید هنگام سفر از رویداد های این شهر لذت ببرید باید سفر خود را برای اواخر شهریور و اوایل مهر برنامه ریزی کنید. یکی از جشنواره های معرف این شهر شیره پزان می باشد که در آن مراحل اجرای تهیه شیره انگور، اجرای موسیقی های سنتی، مسابقه شیره پزی و خیلی برنامه های دیگر به نمایش گذاشته می شود. بعد از اینکه بهترین زمان سفر خود را انتخاب کردید می توانید با رجوع به سایت معتبر مستر بلیط با خیال راحت و سریع ترین زمان ممکن بلیط اتوبوس همدان را تهیه نمایید.

آب و هوای همدان

همدان شهری مرتفع می باشد، وجود کوه های الوند در جنوب و غرب شهر باعث به وجود آمدن آب‌ و هوایی سرد می شود. کوه الوند تشکیل شده از توده عظیمی از سنگ های گرانیت می باشد که در ساختمان سازی از آن ها استفاده می شود. آرامگاه فیلسوف ایران ابوعلی سینا در همدان یکی از زیبا ترین بناهایی است که با این سنگ ها ساخته شده است. دشت های وسیع شمال و شمال شرقی در مسیر بادهای شدیدی قرار گرفته اند. در ناحیه شمال شرقی و شرق ارتفاعات الوند در بین کوه های الوند و گرین اراضی پست استان قرار دارد. 

ورزش باد در سطح استان در تمام ماه های سال ادامه دارد انواع جریان های باد شامل بادهای شمال و شمال غربی است که در فصل بهار و پاییز به وقوع می پیوندد، بادهای غربی- شرقی که در فصل پاییزمی وزد و بادهای محلی که به دلیل اختلاف دما بین ارتفاعات و دشت ها رخ می دهد. میزان بارندگی سالانه به بیش از 300 میلی متر می رسد که در ماه های سال متغیر می باشد. در کل همدان هم فصلی پر از شکوفه دارد و هم تابستان و گرم معتدل، پاییز آن از برگ های زرد و نارنجی پوشیده می شود و زمستان هم بارش برف فراوان را شاهد خواهیم بود.

معرفی پایانه های مسافربری همدان

 ترمینال همدان یکی از بزرگترین پایانه های مسافربری در غرب کشور است که مسافرهای درون استانی و برون استانی را جا به جا می کند. مساحت این ترمینال حدود 240000 مترمربع می باشد که شرکت های مسافربری زیادی در آن جا دفتر نمایندگی دارند. این ترمینال در همدان میدان عاشورا احداث گردیده است. از دیگر ترمینال های مسافربری همدان ترمینال اکباتان با زیربنای حدود 1050 متر می باشد. هفت شرکت مسافربری در ترمینال اکباتان دفتر نمایندگی دارند. امکانات این ترمینال شامل غرفه های مواد غذایی، سالن انتظار، فضای سبز، نمازخانه و سرویس های بهداشتی می شود که در میدان هگمتانه، خیابان جمشید شرف خانی واقع در همدان قرار دارد. 

پایانه سفید آبی یکی دیگر از ترمینال های همدان می باشد که دارای مساحتی حدود 14839 مترمربع است. خدمت رسانی این ترمینال استانی و روزانه است که در بلوار بدیع الزمانی همدان واقع شده است. با مراجعه به این پایانه ها می توانید بلیط اتوبوس مورد نیاز خود را خریداری کنید و مقصد مورد نظر خود را مشخص نمایید.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.