بلیط اتوبوس بانه

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

بانه تا تهران
 
660 کیلومتر
بانه تا اصفهان
 
870 کیلومتر
بانه تا اروميه
 
270 کیلومتر
بانه تا کرج
 
590 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس بانه از مِستربلیط

شهر تفریحی تجاری بانه یکی از شهرهایی می باشد که در مرز غربی ایران واقع شده و از شهرستان های استان کردستان محسوب می شود. طبیعت زیبا و منحصر به فرد، آب و هوای بسیار خوب، بازارها و مراکز خرید متعدد همراه با اجناس ارزان قیمت موجب شده است که بانه به یکی از مهمان پذیر ترین شهرهای ایران تبدیل گردد و سالانه پذیرای مسافران زیادی است که به قصد خرید یا تفریح به این شهر زیبا سفر می کنند.  این شهر در 270 کیلومتری سنندج و در دامنه ی شمالی رشته کوه زاگرس واقع شده است. بانه در همسایگی با شهرهای مریوان، سقز، سردشت و کردستان عراق قرار دارد، از این رو دارای ارتباطات جاده ای بسیار مناسبی است. موقعیت مرزی بانه و ورود انواع کالاها و لوازم صوتی تصویری به این شهر موجب شده که بازارچه بانه بسیار پر رونق باشد واز آن به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز خرید در ایران یاد کنند.

بانه در ارتفاع 1554 متری از سطح دریاهای آزاد واقع شده است و بر اساس آخرین سرشماری های انجام شده دارای 85190 نفر جمعیت می باشد. مردم این شهر مسلمان و اهل سنت و پیرو مذهب شافعی می باشند. این مردمان خونگرم و مهمان نواز به زبان کردی سورانی و با لهجه سلیمانیه ای صحبت می کنند.  در بانه هتل های چند ستاره بسیار شیک و لوکسی وجود دارد که مسافران می توانند در سفر چند روزه خود به بانه یکی از اتاق های این هتل ها را رزرو نمایند. در سفر به بانه غذاهای محلی این خطه که بسیار لذیذ و خوشمزه هستند را فراموش نکنید، از محبوب ترین غذاهای این شهر می توان به خورش ریواس، کباب کردی، قایرمه، آش عدس بلغور، آش دوغه وا، ماهی کباب، دلمه برگ مو،ساوار، هتیمچه و کلانه و ... اشاره نمود که می توانید در رستوران های این شهر از آن ها میل نمایید. در بانه جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی بسیاری وجود دارد که از جمله آن ها می توان به غار شوی، تفرجگاه نجنه، پارک کوهستانی پیرمراد، دریاچه سد بانه، چشمه آب گرم سالوک و ... اشاره نمود.

با توجه به موقعیت ویژه شهر بانه و بازارهای متعددی که در آن وجود دارد مسیرهای جاده ای متعددی برای سفر به آن از نقاط مختلف ایران احداث شده است که مسافران می توانند با خودرو شخصی و یا با تهیه بلیط اتوبوس بانه به آنجا سفر کنند. بانه یک شهر مرزی است از این رو نسبت به بیشتر شهرهای ایران دارای فاصله زیادی است و مسافرانی که سفر جاده ای را انتخاب می کنند باید ساعت های طولانی در مسیر باشند. افرادی که نمی توانند طولانی بودن مسیر را تحمل کنند و می خواهند هر چه سریعتر به بانه برسند می توانند هواپیما به مقصد فرودگاه کردستان رزرو نمایند و از آنجا راهی بانه شوند. بانه جز مناطق سرد سیر و برفی کشور محسوب می شود از این رو اگر در فصل زمستان قصد داشتید به این شهر سفر کنید حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشید. 

بهترین زمان سفر به بانه

بانه شهری مرزی است که در ارتفاعات غربی کشور و دامنه های رشته کوه زاگرس واقع شده است،از این رو دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است. زمستان های این شهر بسیار سرد و برفی می باشد به طوری که رفت و آمد جاده ای به آن خیلی سخت می شود. اما تابستان های آن همانند دیگر شهرهای ایران دارای هوای گرم و معتدل است که در گرمترین روزهای سال دمای آن به 36 درجه سانتی گراد می رسد. بنابراین با توجه به شرایط آب و هوایی بانه می توان گفت بهترین زمان برای سفر به بانه فصل بهار و تابستان است که این منطقه هوایی بسیار خنک و مناسب و طبیعتی بکر و زیبا دارد.

معرفی پایانه مسافربری بانه

راه های ارتباطی نقش مهمی در پیشرفت و توسعه هر منطقه دارند. مسیرهای منتهی به بانه به دلیل قرار گیری در منطقه مرزی و بازارهای متعددی که در آن جا وجود دارد یکی از پرتردد ترین جاده های کشور محسوب می شوند. علاوه بر مسافرانی که با استفاده از خودرو شخصی به این شهر سفر می کنند بسیاری از بازاریان و سایر افراد که با هدف خرید به بانه سفر می کنند از اتوبوس های فعال در این مسیر استفاده می کنند. به طوری که می توان گفت بخش قابل توجهی از جابجایی های مسافران در مسیرهای رفت و برگشت به بانه توسط پایانه مسافربری این شهرستان انجام می شود. 

سالیان زیادی است که از عمر پایانه مسافربری بانه می گذرد و به دلیل نداشتن زیر ساخت های کافی و مشکلاتی که داشت در سال 94 مورد بازسازی قرار گرفت و پایانه مسافربری جدیدی در این شهرستان احداث شد. ساختمان این پایانه در زمینی به مساحت 2500 متر مربع ساخته شد است و از امکانات رفاهی آن می توان به سالن انتظار، غرفه های تعاونی ها، فروشگاه مواد غذایی، رستوران، نمازخانه، استراحتگاه رانندگان، نمازخانه و ... اشاره نمود. مسافران می توانند به منظور تهیه بلیط اتوبوس به یکی از تعاونی هایی که در پایانه  مسافربری بانه حضور دارند مراجعه نمایند.

علاوه بر این مسافران می توانند بلیط اتوبوس مورد نظر خود را به صورت آنلاین و از طریق مراجعه به وب سایت هایی که در زمینه ارائه بلیط فعالیت دارند رزرو کنند. از معتبرترین و با سابقه ترین وب سایت های فروش انواع بلیط می توان به مستر بلیط اشاره نمود که خدمات بسیار متنوعی را ارائه می دهد.  در سایت مستر بلیط کافی است که مبدا و مقصد سفر خود را به همراه زمان مورد نظرتان وارد نمایید تا لیستی از انواع بلیط اتوبوس معمولی و VIP برای شما نمایش داده شود تا بتوانید با مقایسه آن ها بهترین بلیط ممکن را رزرو نمایید.

مسافران برای دسترسی به پایانه اتوبوسرانی بانه می توانند از تاکسی های درون شهری و یا خودرو شخصی خود استفاده نمایند.

آدرس پایانه بانه: بانه – بلوار سقز- نرسیده به میدان آزادی بانه – پایانه مسافربری بانه

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.