بلیط اتوبوس سنندج

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

سنندج تا تهران
 
490 کیلومتر
سنندج تا تبريز
 
450 کیلومتر
سنندج تا اروميه
 
410 کیلومتر
سنندج تا کرج
 
510 کیلومتر
سنندج تا اهواز
 
650 کیلومتر
سنندج تا اصفهان
 
700 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس سنندج از مِستربلیط

سنندج یکی از زیباترین شهرها و همچنین دومین شهر کرد نشینی است که از لحاظ فرهنگی، هنری، تاریخی بسیار غنی می باشد. مردم این شهر با زبان زیبای کردی سنندجی یا ( جافی) با یکدیگر صحبت می کنند. مردم کرد همیشه به خون گرمی و میهمان نوازی شهرت داشته اند و ساکنین سنندج هم از داشتن چنین خصوصیاتی مستثنی نیستند. از میان تمامی شهرهای غربی کشور، سنندج و کرمانشاه محبوبیت بیشتری برای گردشگران دارند به طوریکه سالانه مسافرین بسیاری با تهیه بلیط اتوبوس سنندج راهی این شهر زیبا می شوند تا در آن سفری به یاد ماندنی را برای خود و همسفرهای شان رقم بزنند.

اگر بخواهیم تمامی شهرهای غرب کشور را از لحاظ توریست پذیری با یکدیگر مقایسه کنیم و بالاترین شان را در صدر فهرست پر ترددترین شهرهای توریسی غرب کشور قرار دهیم، سنندج جز اولین نام در چنین لیستی است. علت آن هم کاملا مشخص است که البته ما هر چقدر این شهر را توصیف کنیم باز هم  کم است و به قول معروف باید گفت که شنیدن کی بود مانند دیدن! سنندج طبیعتی بی نظیر و جاذبه های خارق العاده دارد و همین سبب شده تا بهترین شهر پر گردشگر غرب باشد. این شهر از لحاظ موقعیت مکانی هم در بهترین جا قرار دارد، چراکه از قسمت شمالی به شهرستان زیبای دیواندره و از قسمت شرقی به شهرستان قروه، از غرب به مریوان و از جنوب به کامیاران منتهی می شود. 

فاصله این شهر تا تهران حدود 583 کیلومتر است و در سنندج فرودگاهی وجود ندارد اما می توانید با تهیه بلیط هواپیما کرمانشاه، ابتدا به این شهر آمده و سپس با خرید بلیط اتوبوس به سنندج سفر کنید، چراکه از کرمانشاه تا سنندج تنها دو ساعت است و مسیر جاده ای آن فوق العاده است. از جمله جاذبه های معروفی که در سنندج حتما باید از آن ها دیدن کنید، مجموعه تفریحی آبیدر است که در دل رشته کوه های زاگرس قرار دارد و حدود 1450 متر از سطح دریا فاصله دارد. در گذشته به سنندج " سنه دژ"  هم گفته می شد که علت آن کوهستانی بودنش است.

بهترین زمان سفر به سنندج

سنندج آب و هوایی کوهستانی دارد و علت آن هم وجود کوه هایی متعدد در آن است، به طوریکه وقتی وارد این شهر می شود و اطراف را تماشا می کنید، تا چشم کار می کند، کوه های مرتفع و سر به فلک کشیده قرار گرفته اند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، فصل بهار بهترین موقعیت است چراکه در این فصل، سنندج طبیعتی بی نظیر دارد و با فرا رسیدن آن همه چیز رنگ تازه ای به خود می گیرد. اوایل خرداد هم بهترین موقعیت برای سفر به سنندج است اما بهار یک فصل پر از بارش و تازگیست. البته فصل هایی مانند تابستان هم بهترین موقعیت برای سفر به سنندج هستند، معمولا تصور اکثر کسانی که قصد سفر دارند این است که سفر در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا، اصلا مناسب نیست، درحالی که سنندج با همه ی شهرها فرق دارد، زیرا آب هوایش حتی در تابستان هم مطلوب و معتدل است و گرمای هوا آنقدر ها هم که فکر می کنید گرم و سوزاننده نیست! 

از طرف دیگر فصل تابستان موقعیت خوبی برای خرید در این شهر است چراکه قیمت ها تا حدودی کاهش می یابد و از آن گذشته سنندج جزء آن دسته از شهرهایی است که از هر لحاظی قیمت مناسبی برای کالاهای شان دارند از خورد و خوراک و میوه و سبزیجات گرفته تا کالاهایی مانند لباس و لوازم آرایشی بهداشتی یا خانگی، همه قیمت مناسبی در مقایسه با سایر شهرها دارند.

 

آب و هوای سنندج

همانطور که گفتیم سنندج آب و هوا و شرایط اقلیمی کوهستانی دارد و علت آن هم ارتفاع از سطح دریا و قرار گرفتن در  نواحی کوهستانی زاگرس است. چنین شرایطی باعث شده تا این شهر آب و هوایی سرد و نیمه خشک داشته باشد به طوریکه حتی در فصل های گرمی مانن  تابستان هم بسیار خنک و معتدل است و بیشتر گردشگران در این فصل به سنندج سفر می کنند. اما با این حال سفر در هر فصلی به این شهر جذابیت ها و زیبایی های خاص خودش را دارد.

معرفی پایانه های مسافربری سنندج

سنندج هم مانند سایر شهرهای دیگر، در چند سال اخیر پیشرفت زیادی در صنعت گردشگری و حمل و نقل مسافربری زمینی داشته است و همین سبب شده تا شرکت های پایانه مسافربری بسیاری در آن فعالیت کنند. یکی از بزرگترین ترمینال های سنندج در قسمت ورودی این شهر قرار گرفته و موقعیت مکانی اش بسیار ویژه است، چراکه وجود یک ترمینال در مرکز شهر دسترسی را برای مردم راحت تر می کند و بارهای ترافیکی و شلوغی شهری را کاهش می دهد. ترمینال سنندج اصلی ترین پایانه مسافربری این شهر است که حدود 70 دستگاه اتوبوس با بالاترین مدل در ناوگان مسافربری اش قرار دارد. 

در این ترمینال 17 شرکت معتبر و معروف نمایندگی دارند و همین باعث راحت تر شدن خرید بلیط اتوبوس توسط مردم شده است. برای مثال اگر در زمان اظطراری نیاز به تهیه یک بلیط برای سفر داشته باشید، کافیست تا سری به ترمینال سنندج بزنید و با مراجعه به یکی از این دفاتر، برای خود بلیط اتوبوس تهیه نمایید و یا اینکه از طریق وب سایت های آنلاینی مانند سایت مستر بلیط  بلیط مورد نظرتان را خریداری کنید.

این ترمینال چون تنها ترمینال مرکزی سنندج است، دارای امکانات رفاهی خوبی می باشد و اگر احیانا به اجبار چند ساعتی را در این ترمینال گذراندید، هیچ جای نگرانی نیست چراکه می توانید از امکانات آن استفاده کرده و چند ساعتی را استراحت کنید. هتل های نزدیک، نمازخانه، غرفه هایی برای فروش انواع صنایع دستی و سوغاتی های سنندج، رستوران و غذا خوری های متعدد، سالن انتظار عمومی، سالن برای استراحت راننده ها و همچنین پارکینگی با ظرفیت بالا برای پارک خودروها از جمله امکانات رفاهی ترمینال سنندج می باشند.

همانطور که گفتیم تعاونی های مسافربری زیادی در این پایانه فعالیت دارند مانند تعاونی همسفر سنندج، کیان سفر پاسارگاد سنندج، سیر و سفر سنندج، عدل سنندج، ایران پیما سنندج، میهن نور آریا سنندج، رویال سفر سنندج، ترابر بی تا سنندج، دیدار سیر گیتی سنندج و... همگی جزء مهم ترین و معتبر ترین پایانه های مستقر در ترمینال این شهر هستند که آماده خدمت رسانی به مسافرین می باشند و از بهترین اتوبوس های مانند اسکانیا، ولو و وی آی پی استفاده می کنند. 

 

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.