بلیط اتوبوس نقده

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

نقده تا تهران
 
700 کیلومتر
نقده تا اصفهان
 
980 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس نقده از مِستربلیط

نقده یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی و از شهرهای جنوبی این استان محسوب می شود. فاصله این شهر با جنوب شرق ارومیه حدود 95 کیلومتر مربع می باشد. تا سال 1346 شهرستان نقده را با نام سولدوز می شناخته اند و اما از این سال به بعد طی مصوبه ای نام آن به نقده تغییر پیدا کرد. سولدوز به معنای سرزمینی است  که آب زیادی آن را فرا گرفته است و یا آب با نمک آن را احاطه کرده اند؛ زیرا به دریاچه شور ارومیه نزدیک می باشد. این شهرستان از سمت غرب به اشنویه، از شمال به ارومیه، از جنوب به پیرانشهر و از غرب به مهاباد منتهی می گردد. وسعت شهرستان نقده حدود 2000 کیلومتر مربع می باشد که در 23 دقیقه و 45 درجه طول شرقی و 36 درجه و 57 دقیقه عرض شمالی واقع شده است. یکی از راه های دسترسی به این شهر از طریق اتوبوس می باشد شما می توانید با تهیه بلیط اتوبوس به این شهر تاریخی سفر کنید.

شهر نقده از لحاظ ساختمانی به دو دسته تقسیم می شود یکی قسمت قدیمی شهر که در دامنه تپه وسط شهر قرار دارد و به تپه های باشی یا کوهنه قالا معروف می باشد، منابع آب شهری که در سال 1342 ساخته شده است در قسمت قدیمی شهر و بالای تپه واقع گردیده است. بخش جدید شهر در اطراف و حوالی شهر نقده به وجود آمده که با گسترش جلگه های نقده پیش می رود. ارتفاع این شهر از سطح دریا 1330 متر مربع است. در تقسیم بندی اجتماعی که صورت گرفته است شهرستان نقده به دو بخش کردنشین و ترک نشین دسته بندی شده است. 25 درصد از جمعیت شهرستان نقده را کردها و 75 درصد آن را آذربایجانی ها تشکیل می دهند.

شهرستان نقده کوه ها و رودهای مختلفی را در خود جای داده است که از جمله آن ها کوه سولطان یا غیب می باشد و برای طریقه نام گذاری آن دو دلیل وجود دارد یکی اینکه برگرفته از نام سلطان یعقوب می باشد و دیگری از اسم سید سولطان در بالای این کوه می باشد. کوه غیرنگی داغ به ارتفاع 800 متر که در جنوب شهرنقده قرار دارد. رود کادار یا گئدارچایی که در شمال شهرستان نقده قرار گرفته و به داخل مرداب می ریزد. دریاچه یادگارلو که عمق آن یک متر و مساحتی حدود 600 هزار متر مربع دارا می باشد. شهرستان سولدوز به دلیل این که در نزدیکی مرز عراق و ایران و ما بین شهرهای اوشنو، پیرانشهر و ساوج بلاغ است به عنوان یک شهر مرزی حساس شناخته می شود. حتی می توان گفت در دوران جنگ تحمیلی بین ایران و عراق نقده تامین کننده تدارکات های جبهه شمال غرب و حاج عمراه بوده است. سولدوز منطقه ای تقریبا کوهستانی می باشد اما ارتفاع کوه های آن زیاد نیست و آب وهوای این شهر با توجه به نزدیک بودن به دریاچه ارومیه معتدل و مرطوب می باشد. با توجه به شرایط آب وهوایی این شهرستان زمانی که تصمیم گرفتید به مسافرت بروید می توانید با مراجعه به سایت معتبر مستر بلیط اقدام به خرید بلیط خود نمایید.

شهر نقده در طی تاریخ محل زندگی قومیت های مختلفی بوده است از جمله مادها، آشوریها، مانناها و در نهایت کردها و مردمان آذربایجانی می باشد. در زمان حکومت فتحعلی شاه یعنی در سال 1245 هجری ایل نشینان قهر پاپاق از قفقاز به این شهرستان مهاجرت نمودند و ساکن دشت نقده شدند و برای امور روزمره خود به کشاورزی و دامداری مشغول شدند.

تپه های تاریخی زیادی در این شهرستان جای گرفته اند که از جمله آنها تپه حسنلو می باشد. این تپه یکی از مکان های تاریخی و با اهمیت شهرستان نقده می باشد که در همسایگی روستایی به همین اسم در غرب نقده قرار دارد. در سال 1943 باستان شناسان به کاوش در این منطقه روی آوردند و در سال 1936 چند باستان شناس معروف چندین حدس مطالعاتی بر روی این تپه زده اند، باز هم در سال 1947 توسط دو باستان شناس مورد توجه و کاوش قرار گرفت و بعد از لایه نگاری های متعدد دریافتند که این تپه مربوط به حسنلو 4 می باشد. حسنلو در این دوران مرکز پادشاهی کوچکی در شمال غرب ایران بوده است که در اواخر قرن نهم قبل از میلاد به دست پادشاه اورارتو ویران شد.

هر شهری معمولا چندین جاذبه گردشگری را در خود جای داده است که برای جذب توریست و مسافران امری مهم به شمار می رود. شهرستان نقده هم از چند جاذبه گردشگری برخوردار است. جاذبه های گردشگری شهرستان نقده شامل: کوه سلطان یعقوب در 5 کیلومتری شهرستان نقده، تالاب گروس که در جنوب پارک ملی دریاچه ارومیه قرار دارد، حیات وحش، تالاب درگه سنگی، تالاب حسنلو، تالاب یادگار لو، تپه حاجی فیروز و تفرجگاه یئدی گوز می باشد. برای لذت بردن از تماشای این جاذبه های بی نظیر می توانید بلیط اتوبوس نقده را تهیه کنید و راهی مسافرت شوید.

بهترین زمان سفر به نقده

با توجه به شرایط قرار گیری این شهرستان در نزدیکی دریاچه ارومیه می توان گفت معمولا از آب وهوای معتدل برخوردار است و به دلیل قرار گرفتن در شرایط کوهستانی گاهی اوقات با آب وهوایی سرد و خشک رو به رو خواهد بود. بهترین زمان سفر از لحاظ شرایط آب و هوایی می تواند فصل بهار اوایل ماه های فروردین و اردیبهشت باشد که با آب وهوایی بی نظیر رو به رو خواهید بود و لازم به ذکر است که بگوییم این ماه ها از پر بازدید ترین روزهای شهرستان نقده می باشد.

معرفی پایانه مسافربری نقده

بدون شک یکی از راه های ارتباطی بین شهرها اتوبوس می باشد این وسیله نقلیه سال ها است که مسافران را همراهی می کند و پیشینه ای فراتر از دیگر وسایل نقلیه عمومی دارد. می توان گفت یکی از مرسوم ترین شیوه های سفر، مسافرت با اتوبوس است. هر شهری معمولا دارای پایانه ای برای رفت و آمد گردشگران و مسافران می باشد. شهرستان نقده هم یک پایانه را در خود جای داده است که روزانه به مقصد های مختلفی حرکت دارد.

آدرس پایانه شهر نقده به نشانی: شهرستان نقده، کمربند جنوبی اسلامی، ابتدای اتوبان میاندوآب مهاباد جنب نمایندگی بهنام صحرایی می باشد.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.