بلیط اتوبوس شوش

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

شوش تا تهران
 
710 کیلومتر
شوش تا اصفهان
 
600 کیلومتر
شوش تا بروجرد
 
330 کیلومتر
شوش تا شيراز
 
650 کیلومتر
شوش تا ايلام
 
340 کیلومتر
شوش تا بروجرد
 
330 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس شوش از مِستربلیط

شوش شهری در جنوب غری ایران و پایتخت ایلام می باشد. این شهر یکی از کهن ترین شهر های خارمیانه است. میانگین بارش سالانه ۲۱۳ میلی متر می باشد. شوش دارای موقعیت جغرافیایی ۳۲ درجه و ۲ دقیه عرض شمالی و ۴۷ درجه و ۱ دقیقه طول شرقی نسبت به نصف النهار گرینویچ می باشد. شهر شوق از سطح دریا ۸۷ متر ارتفاع دارد. فاصله هوایی این شهر تا شهر تهران برابر است با ۴۷۹ کیلومتر، و فاصله زمینی آن تا تهران ۷۶۶ کیلومتر است. در گذشته نام شهر شوش به شوش دانیال شهرت داشته است. طبق اطلاعات آماری انجام شده در سال ۱۳۹۵ این شهر از جمعیت ۷۷۱۴۸ نفری برخودار می باشد. 

مساحت کلی شهر شوش ۳۵۷۷ کیلومتر مربع است. در زمان پادشاهی داریوش هخامنشی شهر شوش رونق بسیاری گرفت. فاصله شهر شوش تا اهواز ۱۱۵ کیلومتر و تا دزفول ۲۴ کیلومتر و همینطور تا اندیمشک ۳۸ کیلومتر می باشد. شهر شوش از آب و هوای خشک برخوردار است. در بخش مرکزی این شهر بالاترین دما بالغ بر ۵۰ درجه سانتی گراد بوده و کمترین درجه آن در فصل سرما ۱ درجه بالای صفر است. آثار بر جای مانده از اشیا مسی نشان می دهد که قدمت این شهر به عصر مس می رسد. از مس  در این شهر ۲۱۹ روستا وجود دارد که فقط ۱۵۵ تا از آن ها آب دارند. بیشتر مردم شوش عرب زبان بوده و تنوع قومیتی در این شهر نیز وجود دارد. از دیگر اقوام شهر شوش می توانیم به اقوام لر، ترک و بختیاری اشاره کنیم. 

از زبان های رایج شهر شوش عربی خوزستانی یا خلیجی است که از زبان لری هم در این شهر استفاده می کنند. با احداث راه اصلی تهران_ خرمشهر و راه آن سراسری زندگی اقتصادی شهر شوش آغاز گردید. یکی از جاذبه هایی که در این شهر وجود دارد و کمتر تعریف شده است، شتر شوشی می باشد که این شهر از سه هزار نفر شتر برخوردار بوده و بیشترین آن ها در روستای عنکوش محله چنانه شوش دیده می شود. 

یکی از مناطق مستعد پروش شتر در ایران شهرستان شوش می باشد. از ویژگی های ممتاز شوش از لحاظ کشاورزی وجود سه رودخانه کرخه، دز و شاوور می باشد. اگر قصد سفر به شهر شوش را دارید و بلیط اتوبوس شوش را رزرو کرده اید از جاذبه های گردشگری این شهر که شامل: زیگورات چغازنبیل، کاخ اردشیر، ایوان کرخه، کاخ آپادانای شوش و هفت تپه غافل نشوید. یکی از هنرمندان مشهور شوش حسان اگزارچنانی زاده است که یکی از شعرای خوش ذوق و با استعداد این شهر می باشد. مردمان روستایی شهرستان شوش برای کسب درآمد، به ساخت صنایع دستی نظیر: نقاشی روی سفال، منبت چوب، سفالگری، محرق ساقه گندم و تذهیب می پردازند. این شهر از لحاظ اهمیت باستانی به چهار منطقه تقسیم شده است که هر یک از این مناطق از آثار فراوانی نظیر: سفال، اشیاه تزئینی، ابزار آلات جنگی و... بهره مند هستند. 

بهترین زمان سفر به شوش

از آنجایی که شهر شوش از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار است، دیدن این شهر در اوایل بهار و پایان زمستان بسیار دلپذیر است. گرم ترین فصل این شهر تیر و سرد ترین آن دی می باشد. وجود زیست بوم جلگه ای و کوهستانی زیبای شوش در ایام نوروز پذیرای تمامی گردشگران و مسافران به این شهر می باشد. 

 بسیاری از افراد به علت مشغله کاری نمی توانند برای خرید بلیط به صورت حضوری اقدام کنند. حال جای نگرانی نیست امروزه وب سایت های طراحی شده اند که خیال همگان را از این بابت راحت کرده و تمامی اقشار می توانند خرید بلیط خود را از طریق اینترنت انجام دهند. اگر بخواهیم یک وب سایت معتبر را پیشنهاد کنیم که هم ارزان و هم دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد باید مستربلیط بهترین گزینه است. 

این وب سایت با داشتن ویژگی های نظیر: اعلام کاهش قیمت، اعلام افزایش ظرفیت و ... توانسته متقاضیان زیادی را به خود جذب کند. جالب است بدانید بدون عضویت در وب سایت مستر بلیط می توانید بلیط خود را خریداری کنید اما با عضویت در این اپلیکیشن از تخفیفات ویژه عضویت آن بهره مند شوید. در شهر شوش هتل و مسافر خانه های زیادی وجود دارد که می توانید برای استراحت و رفع خستگی خود از آن هتل ها بهره بگیرید و یک سفر راحت و بدون دغدغه را تجربه کنید.

معرفی پایانه مسافربری شوش

پایانه مسافربری شهرستان شوش به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی می باشد. در این ترمینال از جدید ترین پ مجهز ترین اتوبوس ها استفاده می کنند. ویژگی ها و امکانات بارز پایانه مسافربری شوش شامل موارد زیر می شود:

باجه خرید بلیط اتوبوس

پارکینگ برای اتوبوس 

رستوران و کافی شاپ

نمازخانه

سرویس های بهداشتی

فروشگاه مواد غذایی

مکانی برای استراحت رانندگان اتوبوس ها

سالن انتطار

و...

آدرس پایانه شهر شوش به شرح زیر می باشد:

خوزستان – شوش دانیال – بلوار امام خمینی – نبش خیابان شریعتی – پایانه مسافربری امید شوش 

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.