بلیط اتوبوس سراب

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

سراب تا تهران
 
650 کیلومتر
سراب تا رباط کريم
 
670 کیلومتر
سراب تا اسلامشهر
 
660 کیلومتر
سراب تا تبريز
 
140 کیلومتر
سراب تا رباط کريم
 
670 کیلومتر
سراب تا گنبدکاووس
 
1140 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس سراب از مِستربلیط

سراب در شرق استان آذربایجان شرقی در 86 کیلومتری اردبیل واقع شده و مرکز شهری با همین نام است. این شهر از تهران 636 کیلومتر و از تبریز به شرق بستان آباد 132 کیلومتر فاصله دارد. شهرستان سراب در سرشماری سال 1395، جمعیتی ۴۵٬۰۳۱ نفری داشته و هشتمین شهر آذربایجان شناخته می شود. این بخش به دو ناحیه تقسیم می شود: منطقه مرکزی و منطقه مهربان و دارای چهار شهر سراب، مهربان، شربیان و دوزدوزان است. سراب در میان کوه های مرتفع بزقوش و سهند استقرار دارد و یکی از قدیمی ترین شهرهای استان بشمار می رود که دارای آثار باستانی بی شماری است.

در اینجا به دلیل وجود کوه های آتشفشانی اطراف، چشمه های آب معدنی فراوانی پیدا می شود. این منطقه با فرش هایش معروف است که در بین آنها فرش های هریس نیز دیده می شود و دارای  رنگ های سبک و نسبتاً روشن هستند. شهر سراب در مسیر رسیدن به شهرهای تبریز، اردبیل و استان گیلان وضعیت ویژه ای دارد. هر ساله هزاران نفر برای بهره مندی از آبهای معدنی گرم سبلان و سرعین و طبیعت زیبای شمال با خرید یک بلیط اتوبوس سراب به این شهر سفر می کنند. 

بهترین زمان سفر به سراب 

این شهر دارای آب و هوای کوهستانی و معتدل می باشد که زمستان آن بسیار سرد بوده، در حالی که در تابستان آب و هوا معتدل است، بنابراین یکی از سردترین مناطق ایران به حساب می آید. زمین های کشاورزی این منطقه برای کشاورزی بسیار مستعد هستند و مردم این حومه بیشتر به دامداری و کشاورزی مشغول هستند. با توجه به شرایط جوی، مناسب ترین زمان برای رفتن شهر سراب فصل بهار و اوخر تابستان است. کافیست که یک بلیط اتوبوس از یک سایت عرضه کننده بلیط تهیه کنید و از مناطق گردشگری آن دیدن نمایید.

در اینجا جاذبه های زیادی برای بازدید وجود دارد مانند: مسجد جامع سراب، آبگرم اسبفروشان، آتشکده ای باستانی، سنگ نوشته رازلیق، کتیبه اورارتی و سنگ افراشته هایی باستانی. حمام تاریخی جلال سراب که به موزه عشایر تبدیل شده، متعلق به زمان قاجار بوده و از معماری بسیار ارزشمندی برخوردار می باشد، علاوه بر این در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در فاصله دو کیلومتری شمال سراب تپه ای به نام قلعه جوق وجود دارد که امروزه تنها ویرانه های آجر و غبار آن باقی مانده است. در حین گود برداری از تپه، در مکان های خاصی از آن، دیوارهای بلند با ارتفاع 5 متر و ساخته شده از خشت، کشف شد. ویژگی های خشت نشان می دهد که آنها متعلق به زمان مادها هستند، یعنی در سده های 7 و 8 قبل از میلاد. علاوه بر این، همچنین در این تپه، انواع مختلفی از خشت ها که متعلق به قرن دوم قبل از میلاد مسیح تا آغاز دوران اسلامی است کشف شد.

از دیگر آثار تاریخی شهر سراب نیزمی توان به مسجد جامع آن اشاره کرد که یادگار قرن نهم می باشد. این مسجد برخلاف بیشتر مساجد ایران، فاقد مناره است اما یک ایوان بزرگ با سه محراب دارد. بالکن مسجد مجموعه 60 گنبدی بوده که به ستون ها تکیه داده شده و با یک نمای خوب، معماری زیبایی ایجاد کرده است. در راس ورودی شرقی مسجد، کتیبه ای از سنگ مرمر با خطاطی به نام نسخ وجود دارد که در قرن نهم هجری (قرن پانزدهم میلادی) جاری بود که نشان از باستانی بودن آن است. مسجد جامع در ماه فروردین سال 1347 هجری خورشیدی (که مصادف با ماه مارس 1968 است) در میان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

علاوه بر آثار تاریخی ذکر شده، موزه عشایر سراب یکی دیگر از جاذبه های این بخش از خاک ایران است. این موزه با هدف آشنایی گردشگران با سختی ها و همچنین جذابیت های زندگی عشایر و سودآوری هزاران ساله در مناطق مختلف به نمایش در آمده است. موزه عشایر سراب به عنوان نخستین موزه ایران در بین موزه های انسان شناسی قرار دارد که در آنجا نمادهای فرهنگی، سنتی، قبیله ای و ارزش های اقتصادی، اجتماعی و بشر دوستانه به نمایش گذاشته می شود. در این موزه عقاید، آداب و رسوم، زبان، زندگی روزمره، خانه ها، هنرها و صنایع دستی، غذا، پوشاک و صنایع دستی را در جامعه عشایری به معرض نمایش عموم در آورده می شود. غرفه های این موزه قسمت های غم انگیز و شاد را در زندگی عشایر نشان می دهد که برای زندگی بهتر تلاش کرده اند.

از جذاب ترین قسمت های هر سفر خریدن سوغاتی و هنرهای دستی آن منطقه است. مهمترین سوغاتی سراب را فرش و قالیچه مشایخی تشکیل می دهد اما سوغاتی های خوردنی آن شامل: کره های محلی، عسل ، فتیر (فطیر) و شیرینی نوقا می باشد.

معرفی پایانه مسافر بری سراب   

همه روزه مسافران زیادی در پایانه مسافربری سراب جابجا می شوند. عزیزان می توانند برای خرید بلیط به سایت مستر بلیط مراجعه کرده و تا در حد ممکن از تخفیفات استفاده کنند. این پایانه برای به فروش رساندن بلیط های اتوبوس با شرکت های آسوده سفر سراب، پیک صبا آذر سراب - تعاونی 17، میهن نور آریا سراب - تعاونی 4، آسان سفر مهر سراب و ترمینال پایانه سراب قرارداد دارد. شما قادرید بلیط سفر را از هریک از این شرکت ها به صورت حضوری خریداری نمایید. اتوبوس های سراب در مسیرهای سراب به تهران، سراب به اسلامشهر، سراب به سلطان آباد، سراب به نسیم شهر، سراب به تبریز، سراب به مهربان، سراب به مراغه، سراب به میانه، سراب به ارومیه، سراب به پایانه مرزی مهران، سراب به سرعین، تهران به سراب، پایانه غرب (آزادی) به سراب، پایانه جنوب به سراب، اسلامشهر به سراب، سلطان آباد به سراب، نسیم شهر به سراب، تبریز به سراب و جلفا به سراب در تردد هستند. از جمله امکاناتی که برای این ترمینال در نظر گرفته شده می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • پارکینگ
  • نمازخانه
  • سرویس های بهداشتی
  • فروشگاه یا بوفه
  • شرکت های فروش بلیط
  • سالن انتظار 
  • دستگاه خود پرداز
  • باجه تلفن های عمومی
  • و ....

آدرس پایانه سراب: سراب – خیابان امام خمینی – جنب میدان آزادی – پایانه مسافربری سراب.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.