موزه اتومبیل های تاریخی، کلاسیک و دست ساز

موزه اتومبیل های تاریخی، کلاسیک و دست ساز

وقتی پای صحبت بزرگترها بنشینید حتما می شنوید که می گویند: قدیم همه چیز بهتر بود! شاید این جمله چندان هم درست نباشد اما خیلی از ما کنجکاو شده ایم تا بیشتر درباره گذشته بشنویم. زندگی در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی و گسترش ارتباطات تا حد بسیار زیادی راحت تر از قبل به نظر می رسد. امروزه نه تنها شیوه انجام برخی کارها آسان تر گشته بلکه شکل و شمایل خیلی از آن ها هم تغییر کرده است. وقتی به خیابان ها نگاه می کنیم خودروهایی می بینیم که به نسبت، سریع تر و پیشرفته تر شده اند؛ اما دیگر خبری از آن اتوموبیل های رنگارنگ و شاد قدیمی نیست؛ شاید با خود فکر کرده باشید چقدر خوب می شد اگر دوباره می توانستید آن ها را ببینید! بازدید از هرآنچه به گذشته مربوط می شود، می توند فوق العاده جذاب باشد؛ مخصوصا اگر بدانید صحبت از وسایل حمل و نقل است. در شهر یزد موزه اتومبیل های تاریخی، کلاسیک و دست ساز وجود دارد با انواع خوروهای کلاسیک و تماشایی که این بار در مجله مستر بلیط به معرفی آن می پردازیم.

تاریخچه موزه اتومبیل های تاریخی، کلاسیک و دست ساز

تاریخچه موزه اتومبیل های تاریخی، کلاسیک و دست ساز

در واقع موزه اتومبیل ها در آغاز به عنوان یک نمایشگاه فعالیت خود را از اواخر سال 1396 آغاز کرد. آقای علی اردانی، کلکسیون دار مشهور شهر یزد را باید مسبب اصلی شروع به کار مجموعه دانست. در1397 که مدت زیادی هم از افتتاح، نمی گذشت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، عنوان موزه برگزیده سال را به این مکان تقدیم نمود. همچنین در همان تاریخ، شورای بین المللی موزه ها، نمایشگاه دائمی اتومبیل های تاریخی، کلاسیک و دست ساز ایران را، رتبه نخست خلاق ترین کلکسیون های نمایشی اعلام کرد.

موارد موجود در موزه

حدودا بین 20 الی 30 خودروی کلاسیک متعلق به دهه 50 تا 90 میلادی، چند موتور سیکلت از برند های معروف دنیا که حداقل نزدیک به نیم قرن سن دارند، از جمله مهم ترین موارد موجود در موزه هستند. جذاب ترین قسمت نمایشگاه، به اتومبیل هایی تماشایی از شرکت های معتبری چون BMW، بنز و شورلت مربوط می شود. همچنین تنها نمونه ژیان مهاری که در شرکت سایپا تولید شده بود نیز در آن جا در معرض دید عموم قرار گرفته است. علاوه بر آن ها، نمونه هایی زیبا از ژیان دایان، فولکس های قدیمی، فیات، جگوار، سیتروئن دژوو و هیلمن آونجر و … هم در این مجموعه بی نقص دیده می شوند. شاید جلب باشد بدانید خودروی سابق استاد محمدرضا شجریان نیز در همین موزه جای دارد. لازم به ذکر است قسمتی از فضا به خودروهای دست ساز ایرانی اختصاص داده شده که می تواند بسیار جالب توجه باشد.

جاذبه های نزدیک به موزه اتومبیل ها

موزه گنجینه سنگ یزد و موزه آیینه و روشنایی در فاصله اندکی از این مجموعه واقع شده اند. مستر بلیط پیشنهاد می کند تا در این شهر متفاوت حضور دارید؛ با یک برنامه ریزی مناسب از هر سه مکان حتما دیدن کنید.

شرایط بازدید از موزه اتومبیل های تاریخی، کلاسیک و دست ساز

شرایط بازدید از موزه اتومبیل های تاریخی، کلاسیک و دست ساز

هر روز هفته از ساعت 9 صبح تا 14 بعد از ظهر درب های مجموعه به روی بازدید کنندگان باز است. سپس به مدت 3 ساعت موزه تعطیل می شود و مجددا از 17 تا 22 شب آماده پذیرایی از مهمانان خواهد بود. تنها در تاسوعا و عاشورای حسینی، رحلت پیامبر(ص) وامام جعفر صادق(ع)، حضرت علی(ع)، رحلت حضرت امام(ره)  دیگر تعطلات رسمی امکان ورود به آن جا وجود ندارد. هچنین هزینه بلیط در حال حاضر برای تمامی گرشگران 5000 تومان است.

آدرس و راه دسترسی با وسایل مختلف

برای رسیدن به شهر مقصد باید از دو طریق خریداری بلیط قطار یزد و یا اتوبوس آن اقدام کنید. تنها چنانچه در استان ها اطراف ساکن هستید به علت مسافت کوتاه استفاده از سفر جاده ای با خودروی شخصی پیشنهاد می شود. برای دسترسی به این نمایشگاه باید از مرکز شهر، مستقیما به سمت خیابان آیت الله کاشانی بروید. مقابل پارک هفت تیر و پردیس جنوب، موزه خصوصی اتومبیل های تاریخی، کلاسیک و دست ساز را خواهید دید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *