استان لرستان و مرکز آن شهرستان خرم آباد که در جنوب غربی کشور واقع شده یکی از زیبا ترین مناطق ایران است. طبیعت زیبا و خوش آب وهوا و جاذبه های تاریخی و گردشگری که در دل این شهر نهفته بسیار جذاب و منحصر به فرد هستند. به همین دلیل سالانه گردشگران بسیاری به خرم آباد سفر می کنند. از معروف ترین جاذبه های تفریحی این شهر می توان به پارک جنگلی شوراب اشاره نمود که قدمتی دیرینه دارد. اگر می خواهید با پارک جنگلی شوراب بیشتر آشنا شوید تا پایان با مجله مستربلیط همراه باشید.

تاریخچه

تاریخچه

خرم آباد به عنوان مرکز استان لرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد دارای شرایط جوی و آب و هوایی مطبوع و مملو از آبشار، غار، تالاب، کوه، جاذبه های طبیعی و … است. علاوه بر داخل شهر خرم آباد در اطراف آن نیز جاذبه های طبیعی و فضاهای سرسبز فراوانی وجود دارد. پارک جنگلی شوراب از مشهور ترین و زیبا ترین پارک های جنگلی شهر است که نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب نموده و پر از درختان سر به فلک کشیده ای است که کاملا سازگار با محیط طبیعی آن منطقه هستند. پارک های جنگلی مانند پارک جنگلی شوراب معمولا در نزدیکی فضای شهری و در چند کیلومتری شهر ساخته می شوند. البته برخی از این پارک ها به صورت طبیعی وجود دارند و برخی از آن ها مصنوعی هستند. درخت هایی که در پارک جنگلی شوراب کاشته شده اند تاثیر بسزایی در تصفیه هوای شهر دارند و به عبارتی ریه های شهر محسوب می شوند. از عمده ترین درختان خودروی که در این پارک مشاهده می شود می توان به درختان بلوط اشاره نمود که در فصل بهار زیبایی پارک را دو چندان می کنند. هر ساله درختان بسیاری به مناسبت روز درخت کاری در این پارک کاشته می شود.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

نقشه و معرفی بخش های مختلف

پارک جنگلی شوراب با وسعت 570 هکتار در سال 1356 تاسیس گردید و از لحاظ موقعیت جغرافیایی در 25 کیلومتری جنوب شرقی خرم آباد واقع شده است. ویژگی های منحصر به فردی که این پارک دارد موجب شده که به یکی از انتخاب های اصلی تمامی گردشگران برای تفریح و استراحت تبدیل شود. از شاخص ترین ویژگی های این پارک می توان به توپوگرافی و پوشش جنگلی بکر منطقه، واقع شدن در مسیر جاده اصلی، باغ بذر، نهالستان گونه های جنگلی، امکانات رفاهی بسیار مناسب، شبکه روشنایی، شبکه راه های دسترسی، وسایل بازی کودکان، نمازخانه، سرویس بهداشتی و …اشاره نمود. این پارک جنگلی  بکر و بی نظیر در هر فصلی از سال زیبایی خیره کننده ای دارد و می تواند لحظات لذت بخش و مملو از آرامشی را برای گردشگران و مسافرانی که بازدید از آن می روند فراهم آورد. اکثر گردشگران فصل بهار و تابستان را برای سفر به خرم آباد و بازدید از پارک جنگلی شوراب انتخاب می کنند و این پارک در این فصول با طبیعت زیبایی که دارد همانند قطعه ای از بهشت است. اما این موضوع به معنی آن نیست که پارک جنگلی شوراب در سایر فصول زیبا نباشد و برگ ریزان   درختان آن در فصل پاییز منظره ای زیبا و فوق العاده چشم نواز خلق می کند که قدم زدن در میان برگ های زرد و نارنجی پارک می تواند بسیار دلچسب و به یاد ماندنی باشد. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که اگر با تهیه بلیط اتوبوس خرم آباد به این شهر تاریخی سفر کردید حتما بازدید از پارک جنگلی شوراب را در برنامه سفر خود قرار دهید.

شرایط بازدید

شرایط بازدید

بازدید از پارک جنگلی شوراب که به دلیل قرار گیری در دامنه رشته کوه های زاگرس دارای طبیعتی زیبا و مملو از درختان بلوط است در هر ساعتی از شبانه روز ممکن می شود و گردشگران می توانند به راحتی به بازدید از آن بروند. معمولا مردم خرم آباد برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات آخر هفته به پارک جنگلی شوراب می روند. لازم به ذکر است که بازدید از این جاذبه گردشگری کاملا رایگان است.

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

قرار گیری پارک جنگلی شوراب در نزدیکی شهرخرم آباد موجب شده است که دسترسی به آن به راحتی امکان پذیر باشد. این پارک در 25 کیلومتری جاده خرم آباد – پل دختر واقع شده و کاملا آسفالته است. از این رو می توان با استفاده از تاکسی های برون شهری، خودروهای اینترنتی مانند مستر بلیط و همچنین خودروهای شخصی به بازدید از آن رفت.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *