لاهیجان یکی از شهرهای گردشگری تفریحی ایران است که هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می کند. این شهر بسیار زیبا، دارای جاذبه های بسیار زیبایی است. ‌‌یکی از همین مکان های گردشگری زیبا و پر طرفدار، شیطان کوه است. در مرحله اول نام عجیب این کوه، برای مسافران جالب و حیرت انگیز و تقریبا همین موضوع یکی از دلایلی است که مسافران و گردشگران به شیطان کوه جذب می شوند‌. حال اگر شما هم کنجکاو شده اید که داستان نام عجیب این کوه را بدانید و با قسمت های مختلف آن آشنا شوید، حتما با مجله مستر بلیط در ادامه همراه شوید تا همه چیز را راجب شیطان کوه برای شما شرح دهیم‌.

درباره شیطان کوه

در تمام قسمت های ایران، کوه های بسیار زیادی واقع شده که برخی از آنان محیطی کوهستانی و خشک دارند و برخی هم از جنگل های سرسبز پوشیده شده اند. شیطان کوه که یکی از کوچکترین و زیباترین کوه های گیلان محسوب می شود، دارای قسمت های مختلفی می باشد. همچنین این کوه، علاوه بر زیبایی های مخصوص، به اصلی ترین جاذبه های گردشگری لاهیجان مانند، بام سبز و… بسیار نزدیک است.

تاریخچه شیطان کوه

 

تاریخچه شیطان کوه

معمولا کوه ها تاریخچه مشخصی ندارند، اما در پشت اسم این کوه، داستانی عجیب پنهان شده است که به تاریخچه آن باز می گردد. نام شیطان کوه در گذشته، شاه نشین بوده است و به دلیل زیبایی بیش از حد و منطقه خوش آب و هوا، افراد مشهور دولتی برای تفریح کردن به آن جا می رفتند اما با گذشت زمان و به وجود آمدن شایعه هایی، نام کوه به شیطان تغییر پیدا کرد. این شایعه بر اساس صحبت های مردم بومی، به گونه ای است که اگر از بالای کوه به دامنه نگاه کنید، ارتفاعی مشاهده نمی کنید و این احساس به شما منتقل می شود که دامنه بسیار به شما نزدیک است.
اما اگر بخواهید آن مستقیم پایین بروید قطعا بخاطر ارتفاع دچار آسیب دیدگی می شوید. بنابر این صحبت ها هم مردم عقیده دارند که این کوه همانند شیطان، عموم را فریب می دهد.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

همان طور که در بخش های بالاتر هم ذکر کردیم، درون شیطان کوه، بخش ها و قسمت های تفریحی گردشگری متعددی قرار گرفته اند که هر کدام به نوع خود، محبوبیت بسیاری در بین مردم دارند و با توجه به تحقیقات مستر بلیط برخی از این جاذبه ها عبارت اند از:

بام سبز

بام سبز یکی از جاذبه های مشهور استان گیلان است که اکثر مردم به دلیل محوطه و چشم انداز بسیار زیبا، به بام سبز می روند. این مجموعه در بالاتر قسمت کوه قرار گرفته و تمامی منظره شهر لاهیجان را پشتیبانی می کند. برای رسیدن به راس بام، می توانید هم از مسیر مستقیم آسفالت شده بگذرید و یا از پله ها که در بین درختان واقع شده به نقطه اصلی بام برسید، که مسیر پله برای افراد کمی دشوارتر است.

بام سبز

آبشار

شیطان کوه، دارای یک آبشار تقریبا متوسط هم است که این آبشار یکی از دلایلی اصلی زیبایی این کوه به شمار می رود. آبشار ارتفاع خیلی زیادی ندارد و به دست انسان ساخته شده است. آبشار با لوله هایی به قسمت بالا می رود و به پایین سرازیر می شود و پس از این که درون استخر جمع آوری شدند، دوباره آب ها به بالا روانه می شوند‌.

تله کابین

تله کابین همیشه جزو بهترین جاذبه ها محسوب می شود و طرفداران بسیار زیادی هم دارد. تله کابین احرار هم از دیگر تله کابین ها مستثنا نیست و تمام زیبایی لاهیجان را از ارتفاعات نشان می دهد. این تله کابین در دامنه شیطان کوه واقع شده است و دو ایستگاه دارد که یکی در دامنه و یکی هم در قسمت راس قله کوه قرار گرفته است. البته تله کابین احرار دارای ایستگاه های دیگری هم است که می توانید از آن جا خوراکی و وسایل دیگری تهیه کنید.

تله کابین

شرایط بازدید از شیطان کوه

برای بازدید کردن از این کوه، هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و لازم نیست که برای بازدید کردن از کوه، هزینه ای بپردازید. اما اگر بخواهید از بخش های مختلف مثل تله کابین استفاده کنید باید بلیط تهیه کنید. البته بخش هایی مثل تله کابین و بام سبز محدودیت ساعت دارند و از ساعت 8 صبح الی 8 شب در خدمت مردم و مسافران هستند.

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

شیطان کوه در لاهیجان و استان گیلان واقع شده است که می توانید با تمام وسایل نقلیه به قله کوه یا دامنه بروید؛ زیرا تمام جاده های اصلی آسفالت شده اند و حتی ماشین ها هم می توانند به بالای کوه بدون دردسر بروند. همچنین می توانید بلیط اتوبوس لاهیجان هم تهیه کنید و با دسترسی راحت تر به شیطان کوه بروید و زیبایی شهر لاهیجان را از نمای بالا مشاهده کنید‌.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *