روستای همه جا

روستای همه جا کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی

روستای همه جا کجاست؟  روستاهای مختلفی در شهرهای ایران وجود دارند که بسیاری از آن ها از قدمتی تاریخی برخوردارند و جاذبه های متنوعی را هم درون خود جای داده اند. یکی از این روستا ها که در جاده کرج-چالوس قرار دارد روستای همه جا است.

این روستا از لحاظ آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی بسیار هیجان انگیز است و حدود 100 خانواده در آن زندگی می کنند. روستای همه جا بر روی کوهی قرار دارد  که چشم انداز بی نظیری دارد.

این روستا قطب گردشگری در محور کرج-چالوس است و برای گردشگری تمام قابلیت ها را دارد. در مجله مستر بلیط تمامی جاذبه های گردشگری این روستا را برای شما بیان نموده ایم.

تاریخچه روستای همه جا 

مردم روستای همه جا با گویش شمیرانی صحبت می کنند و درختی در این روستا قرار گرفته که نشان دهنده قدمت تاریخی روستا است. لازم به ذکر است که بگوییم تاریخ دقیقی برای قدمت روستا در نظر گرفته نشده است، اما با توجه به درختی که در این روستا مشاهده می شود می توان گفت قدمت روستا از دو هزار سال هم بیشتر می شود.

تاریخچه روستای همه جا 

نقشه و معرفی بخش های مختلف

روستای «همه جا» که تقریبا نزدیک به تهران است منطقه ای بسیار خوش آب و هواست و اکثر ایرانی ها که از شمال کشور تنها شهرهای شمالی را برای گردشگری انتخاب می کنند می توانند مسیر روستای خوش منظره همه جا را برای خود در نظر بگیرند و خود را دور از ترافیک و شلوغی نمانید.

حتی می توان گفت این روستا از شهرهای شمالی هم با صفا تر است. بسیاری از افرادی که در روستا ساکن هستند به فروش ماست، فرآورده ها لبنی، قره قروت  می پردازند و دامداری و کشاورزی شغل اصلی آن هاست.

بسیاری از افراد که در این روستا خانه دارند، به صورت فصلی به روستا می آیند و زمستان ها را در شهر می گذرانند. اسم این روستا در گذشته «هیمه جا» بوده و محلی برای تهیه هیزم بوده است. در این روستا ارتفاعات مناسبی برای کوه نوردی دیده می شود که از جمله آن ها قله ی کرچان با ارتفاع 3772 متر است.

از دیگر جاذبه های بکر این روستا می توان چال زنگران، والک و شورک و … را نام برد. آلبالو و گیلاس از محصولات اصلی کشاورزی روستا همه جا به شمار می روند. در کنار این محصولات گردو، توت، سیب، گلابی، انگور هم باغداری روستا را تشکیل می دهد.

شرایط بازدید از روستای همه جا 

سبزیجات کوهی مثل والک، شورک، آویشن، چای کوهی، گل ختمی و … در این روستا وجود دارند که  بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. از محصولات دارویی که در این روستا پیدا می شود شیر خشت، که دارویی بی نظیر و به دلیل آدابی که دارد بسیار محبوب است.

این گیاه به دلیل طبع خنک برای زردی نوزادان مورد استفاده قرار می گیرد. از لحاظ ارزشی قیمتی برابر با زعفران را دارد. بسیاری از افراد به بازدید از روستاهای قدیمی علاقه مند هستند از این رو شما هم می توانید با مراجعه به سایت معتبر مستر بلیط اقدام به تهیه بلیط مورد نظر خود نمایید و سفر خود به این روستای توریستی را شروع نمایید.

چشمه های مختلفی در روستا وجود دارد  که بزرگ ترین آن پل چشمه است و 90 درصد آب آشامیدنی روستا را تامین می کند. چشمه زنگران از دیگر چشمه های موجود در روستا، در فصل بهار بسیار خنک، است.

چشمه های دیگری در این روستا وجود دارند که شامل: مگس سنگی، جوور، جیر، خره راهی، زاگیری، خیر نچالی، گو بندی و .. می شوند که منظره ای دیدنی را برای روستا به وجود آورده اند.

درخت قدیمی این روستا که 2300 سال قدمت دارد از دیگر جاذبه های روستای همه جا و در واقع نوعی درخت اورس است و در ضلع شمالی روستا قرار دارد. درخت آقا به عنوان نماد گردشگری روستا شناخته می شود و در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است.

سال ها قبل درختی دیگر در کنار درخت آقا وجود داشت  که در آتش سوخت و شکاف بزرگی را در میان درخت آقا به وجود آورد. این درخت محلی برای استراحتگاه دامداران است. در قسمت جنوب شرقی روستا غاری به اسم ندیک رنک وجود دارد که نظر کوهنوردان را به خود جلب می کند، اما باید بگوییم هیچ کس تا به حال به آن وارد نشده است.

شرایط بازدید از روستای همه جا 

شرایط بازدید از روستای همه جا 

بازدید از مکان های تاریخی برای افرادی که دوستدار تاریخ و طبیعت هستند بسیار لذت بخش است. روستای همه جا علاوه بر قدمت تاریخی که دارد چشمه های زیبایی را هم درون خود جای داده است. شما  هم می توانید برای بازدید از این روستا هر زمانی که بخواهید راهی کرج شوید.

آدرس و مسیر دسترسی با وسایل مختلف

بعد از سد کرج و بعد از گذشتن از روستای آسارا یعنی 45 کیلومتری جاده کرج- چالوس این روستا قرار گرفته است. اگر شما قصد دارید از تهران راهی روستا همه جا شوید کمتر از دو ساعت می توانید به این روستا برسید، اما دیگر شهرستان ها راهی بسیار دورتر را برای رفتن به این روستا در پی دارند.

برای رسیدن به روستای همه جا می توانید به سایت مستر بلیط مراجعه نمایید و بلیط اتوبوس کرج را تهیه نمایید و سفری لذت بخش را برای خود رقم بزنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *