تنگه سازبن

تنگه سازبن؛ تاریخچه + راه های دسترسی

تنگه سازبن کجاست؟ سیروان یکی از شهرهای تاریخی استان ایلام به شمار می رود و مرکز آن لومار است. این شهر مانند دیگر مناطق ایلام جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی را درون خود جای داده است.

یکی از خیره کننده ترین جاذبه های آن تنگه سازبن است که نزدیک به روستای ورگچ قرار گرفته و رود سیمره از آن گذر می کند. زیبایی رود سیمره از یک تنگه به اوج خود خواهد رسید که به یکی از مقاصد گردشگری بی نظیر تبدیل شده است. هنگامی که برای بازدید از این تنگه خوش نقش و نگار راهی می شوید می توانید با مراجعه به مجله مستر بلیط تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

تاریخچه تنگه سازبن

همان طور که می دانید قدمت ایلام به دوران قبل از اسلام بر می گردد و طبیعت منحصر به فردی را درون خود جای داده است. تنگه سازبن یکی از جاذبه های طبیعی بی نظیر ایلام است که در شهر سیروان جای گرفته است. قدمت این تنگه به درستی مشخص نیست، اما با توجه به قدمت ایلام می توان گفت امکان دارد که حتی قبل از پیدایش شهر در این منطقه این تنگه وجود داشته است.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

نقشه و معرفی بخش های مختلف

تنگه سازبن از جاذبه های شهر سیروان است که در فصل بهار زیبایی خیره کننده ای را از خود نشان می دهد و گردشگران در بیشتر ایام تعطیل به آن جا می روند. همان طور که گفته شد رود سیمره از این تنگه عبور می کند به همین علت قایق هایی وجود دارد که گردشگران می توانند به گشت و گذار از این تنگه بپردازند.

کلمه سازبن یک واژه کردی است. بخش اول این کلمه یعنی ساز به معنای همان ساز محلی است و بخش دیگر آن یعنی بن به معنای انتها یا قعر چیزی است. اگر از سمت بالا به تنگه نگاه کنید خواهید دید که رود سیمره از سمت شمال به جنوب در حال حرکت است و در انتهای تنگه رود پهن تر می شود  به همین علت اسم ساز بن را برای آن انتخاب کرده اند.

هنگامی که تصمیم می گیرید راهی سیروان برای دیدن تنگه سازبن شوید می توانید با مراجعه به سایت معتبر مستر بلیط اقدام به خرید بلیط مورد نیاز خود نمایید.

زمانی که از کوه های تنگه گذر می کنید در نهایت به تنگه ای می رسید که رود پر آبی از آن گذر می کند و با قایق می توانید به دل طبیعت بزنید. بازدید از منظره پر آب سیمره در فصل بهار می تواند خاطره ای وصف نشدنی را در ذهن شما حک کند.

زیبایی تنگه سازبن تنها به طبیعت و رود آن خلاصه نمی شود بلکه دیوارهایی که در کنار این رود وجود دارد در طی گذر سال ها تراشیده شده اند که بر زیبایی هر چه بیشتر این تنگه افزوده اند.

برای خرید بلیط هواپیما می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان رزرو خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو هتل ایلام شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.

شرایط بازدید

از قشنگترین تفریحاتی که می توان در طول سفر از آن بهره برد بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی است. یکی از مناطق دیدنی شیروان همان طور که گفته شد تنگه سازبن نام دارد. برای بازدید از این تنگه پیشنهاد می شود که در فصل بهار راهی شوید و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید. هنگام رفتن به این  تنگه می توانید با استفاده از قایق تمامی مناظر زیبای آن منطقه را مشاهده کنید.

آدرس و مسیر دسترسی با وسایل مختلف

راه های دسترسی به تنگه سازبن

هنگامی که با خودروهای شخصی راهی ایلام می شوید می توانید تا نزدیکی های تنگه سازبن را با ماشین طی نمایید. برای دسترسی به این منطقه باید 100 کیلومتر از ایلام تا لومار را طی نمایید، سپس بعد از 2 کیلومتر مسافت به مسیر تنگه می رسید.

اگر شما برای راهی شدن به سوی ایلام از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنید می توانید با اتوبوس تا سیروان را طی نمایید از مسافت باقی مانده را باید با دیگر ماشین ها طی نمایید تا بتوانید به تنگه زیبای سازبن دسترسی داشته باشید.

شما هم اگر برای مسافرت از اتوبوس استفاده می کنید می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی مستر بلیط اقدام به خرید بلیط اتوبوس نمایید و سفری لذت را برای خود رقم بزنید.

آدرس: ایلام، سیروان، روستای ورگچ، تنگه سازبن
اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. رضا جوام پاسخ

    درود به شما و همه هم میهنان عزیز ایرانیم ..پاینده ایران عزیز و بزرگ و متمدن .از پروردگار بزرگ میخاهم سرزمینم ایران را آباد و پیروز بگرداند و مردمان سرزمینمان را شاد و پیروز بفرماید ..از هم میهنان ایرانیم درخواست میکنم در صورت امکان از استان زیبا و باستانی ایلام و بخش شیروان ایلام دیدن بفرمایند ..اینجا بخشی از بهشت با زیبایهای خدا دادی و مردمانی با فرهنگ و طبیعت دوست و ایراندوست هستند ..اینجا بخشی از تاریخ بزرگ ایران هستش ..من ساکن روستای شوراب از شهرستان زیبای شیروان ایلام هستم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *