کرمان یکی از استان های ایران به شمار می رود که در جنوب شرقی کشور واقع شده است. این استان از جمله یکی از استان های قدیمی ایران به شمار می رود که دارای شهرستان های زیادی است. یکی از این شهرستان ها رابر نام دارد که منطقه ای کوهستانی در جنوب شرقی استان را به خود اختصاص داده است. این شهرستان به دلیل جغرافیایی که دارد دارای آب و هوایی کوهستانی و معتدل است و از جاذبه های طبیعی بی شماری برخوردار است. مرکز این شهرستان، شهر رابر نامیده می شود که در دامنه جنوبی کوه شاه قرار دارد و سرچشمه هلیل‌رود از این شهر است. رابر از جمله مناطقی در استان کران به شمار می رود که تابستان های بسیار خنکی دارد و همین امر باعث شده است که مقصد تعداد بی شماری از اهالی کرمان برای گشت و گذار و تعطیلات تابستانی باشد. در این شهرستان جاذبه های گردشگری زیادی دیده می شود که از آن جمله می توان به تل کوشک، چشمه عروس، روستای گنجان، رودخانه باغ خواجه حسن، گردودره کار (ننوک)، عشق آباد ننوک، بندر هنزا و تخت سر تشتک، تنگل هونی، تنگ کررو، آبشارهای آبسر، عشق آباد و گرموئیه اشاره کرد. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این منطقه روستای چهرن به شمار می رود.

معرفی روستای چهرن

معرفی روستای چهرن

گردشگری روستایی، عبارت است از همه فعالیت های گردشگری در محیط روستایی، با توجه به فرهنگ و بافت سنتی روستا، هنر و صنایع روستایی و آداب و رسوم سنتی. کشور ایران به لحاظ برخورداري از بافت روستایی خاص در مناطق و استانهاي مختلف و وجود جاذبه های مختلف فرهنگی – اجتماعی، اقتصادی، طبیعی – اکولوژیکی و … یکی از کشورهای مستعد و پتانسیل‌دار برای توسعه گردشگری روستایی و کسب درآمد به منظور بهبود کیفیت زندگی روستاییان است. یکی از روستاهای ایران که مقصد مناسبی برای گردشگران به شمار می رود، روستای چهرن نام دارد. این روستا در استان کرمان و شهرستان رابر قرار گرفته است و به واسطه طبیعت بی مانندی که دارد در زمره جاذبه های گردشگری این منطقه قرار گرفته است. در این بخش از مجله مستر بلیط شما را با این روستای زیبا بیشتر آشنا خواهیم کرد. این روستا در دره ای خوش آب و هوا واقع شده است به طوری که می توان گفت یکی از زیباترین مناطق ییلاقی شهرستان به شمار می رود. به سبب طبیعت بی نظیر و همچنین آب و هوایی که دارد سالانه افراد زیادی برای تفریح و گشت و گذار این ناحیه را انتخاب می کنند.

ساختار و جاذبه های گردشگری روستا

ساختار و جاذبه های گردشگری روستا

همانطور که اشاره کردیم این روستا در دره ای سرسبز و خوش آب و هوا قرار گرفته است. در این روستا می توانید شاهد طبیعتی باشیید که در کمتر جایی می توان دید. کوچه باغ های روستا محل مناسبی برای پیاده روی های عصرگاهی به شمار می رود زیرا آرامش خاصی را برای شما به ارمغان می آورند. رودخانه ای در این روستا جریان دارد که صحنه ای بی مانند را برای دوستداران طبیعت ایجاد کرده است. چشمه علی یکی از جاذبه های گردشگری این روستا به شمار می رود که سالانه میزبان گردشگران بسیاری است که در کنار آن چادر می زنند و دمی را به آسودگی سپری می کنند. از دیگر جاذبه های گردشگری این روستا می توان به آبشار چهرن اشاره کرد که از شهرت بسیاری برخوردار است. این آبشار که در تنگه ای واقع شده است، ارتفاعی برابر با 12 متر دارد. جریان آب این آبشار بر دیواره‌ی ۱۲ متری با شیب کامل ۹۰ درجه فرو می‌ریزد و در ادامه مسیر حرکت، پس از طی حدود ۲۰۰ متر در بستر رودخانه فرو می‌رود. اگر قصد بالا رفتن از آبشار را داشته باشید می توانید از دیواره سمت راست آن اقدام به این کار کنید.

راه های دسترسی به روستا

راه های دسترسی به روستا

برای اینکه به این روستا برسید باید در ابتدا راهی شهر رابر شوید، برای رفتن به این شهر نیز اتوبوس می تواند وسیله ای مناسب حال شما باشد. برای اینکار می توانید خرید بلیط اتوبوس خود را به صورت آنلاین انجام دهید و پس از اینکه به رابر رسیدید می توانید از وسایل نقلیه عمومی موجود در شهر کمک بگیرید و به این روستا بروید. اگر می خواهید با خودرو شخصی سفر خود را انجام دهید باید در جاده گنجان قرار بگیرید.

بازدید از روستای چهرن

دیدار از این روستا شرایط خاصی ندارد و به راحتی می توانید به آنجا بروید. برای اینکه از تمام زیبایی های موجود در این روستا دیدن کنید بهتر است زمانی بیش از یک روز را برای اینکار در نظر بگیرید. مستر بلیط پیشنهاد می کند حتما سفری به این منطقه داشته باشید و از زیبایی های آن بهره مند شوید.

اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. سلیم پاسخ

    یه سفر با وانت رفتیم اما حیف همچین مردمی تو این جای بکر .مردمی ……
    از راه دور منتظر حرف بد زدن هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *