گردش در روستا، می تواند یکی از جذاب ترین مدل های سفر به شمار رود که سالانه افراد زیادی را به سمت خود می کشاند. همین موضوع نوعی از گردشگری را به وجود آورده، که با نام گردشگری روستایی شهرت پیدا کرده است. گردشگری روستایی، عبارت است از همۀ فعالیت های گردشگری در محیط روستایی، با توجه به فرهنگ و بافت سنتی روستا، هنر و صنایع روستایی و آداب و رسوم سنتی است که می توان با برنامه ریزی اصولی و مناسب، شناسایی مزیت ها و محدودیت های آن در توسعه  مناطق روستایی نقش مؤثری ایفا کرد. در ایران برخی از روستاها را به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب کرده اند. روستای هدف گردشگری به محدوده ای جغرافيایی گفته می شود که در آن یک يا مجموعه ای از جاذبه های تاریخی، طبيعی و فرهنگی وجود دارد که انگيزه ای برای سفر و اقامت گردشگران خواهند بود. تاکنون 464 روستا به عنوان روستاهای هدف گردشگری در سازمان ميراث فرهنگی و گردشگر تصویب شده، که بيشترين تعداد روستاهای هدف گردشگری متعلق به استان سيستان و بلوچستان و کمترين آن متعلق به استان البرز است. یکی از این روستاهایی که سالانه افراد زیادی به دیدن آن می روند، روستای آرتیمان در شهرستان تویسرکان استان همدان به شمار می رود.

معرفی روستای آرتیمان

معرفی روستای آرتیمان

در ایران شهرستان های بسیاری وجود دارد که قصد مناسبی برای سفر و تفریح به شمار می روند که یکی از آنها شهرستان تویسرکان محسوب می شود. این شهرستان در استان همدان قرار دارد و دارای جاذبه های گوناگونی است که در این بخش از مجله مستر بلیط در مورد یکی از آنها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. این جاذبه، روستای آرتیمان نامیده می شود که در خود جاذبه های طبیعی متنوعی را جای داده است. آرتیمان از شمال و شمال غرب به سرکان و کوه سرافراز اشتوار، از جنوب به تویسرکان و شهرک قائم، از غرب به روستای ریواسیجان و تپه آن و از شرق به سلسله کوه های بلند محدود می شود. بلند ترین نقطه‌ی آرتیمان کوه خاکو محسوب می شود که از ارتفاعات متصل به کوه الوند همدان است و این کوه بین آرتیمان و همدان قرار دارد ارتفاع آرتیمان از سطح دریاهای آزاد جهان1923 متر است. این روستا به واسطه قرار گیری در میان کوه ها و اقلیم کوهستانی اش در تابستان ها بیسار خنک است و هوایی مطبوع دارد. در کنار این آب و هوای مناسب، جاذبه های گردشگری متنوعی دارد به همین خاطر باعث شده است که سالانه افراد زیادی برای دیدار این روستا راهی سفر شوند.

ساختار و جاذبه های گردشگری روستا

ساختار و جاذبه های گردشگری روستا

در این روستا می توانید جاذبه های طبیعی بی مانندی را بیابید، گرداگرد روستا ا کوه های سر به فلک کشیده احاطه کرده است. این کوه ها می توانند محل مناسبی برای دوستداران کوهنوردی و صخره نوردی باشند. چشم اندازی که این کوه ها به شما ارائه می دهند بسیار چشم نواز و زیبا است و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. در میان کوه های این منطقه دشت هایی گسترده شده است که سرسبزی فوق العاده ای را به مسافران هدیه می دهد. رودخانه ای خروشان در این روستا و زمین های اطرافش جریان دارد. در این منطقه آثار تاریخی متعددی نیز وجود دارد که می توان به سنگ پنجعلی، پلهای سر رود خانه محله پایین و محل بالا، مسجد حاج حیدر حاجی زین العابدینی اشاره کرد. این روستا چند جاذبه های مذهبی را نیز در خود جای داده است که شامل امام زاده عبد الله و قبرسید میر معین می شود. برای سفر به این منطقه می تواند از مستر بلیط کمک بگیرید و اقدام به خرید بلیط مورد نظرتان کنید.

راه های دسترسی به روستا

راه های دسترسی به روستا

برای دیدار از این روستا کافی است بلیط اتوبوس تویسرکان را به صورت آنلاین خریداری کنید و سپس سمت این شهر راه بیفتید. پس از رسیدن به شهر از وسایل نقلیه عمومی موجود در شهر کمک بگیرید و به این روستا بروید. اگر با خودرو شخصی به سفر می روید فقط کافی است در جاده قرار بگیرد و پس از 20 کیلومتر به این روستا برسید.

بازدید از روستای آرتیمان

برای گشت و گذار در این شهر نیازی نیست هزینه ای را بپردازید. بهتر است در فصل بهار و تابستان به این محوطه سفر کنید زیرا در این فصل ها طبیعتی بی مانند انتظار شما را می کشد و می توانید از تمام موهبت های موجود در آن بهره مند شوید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *