روستا کهن ترین شکل سکونتگاه های بشری و روستا نشینی یکی از قدیمی ترین شیوه های زندگی بشری است. روستاها از گذشته به عنوان اجتماعات پایه، نقش اساسی در شکوفایی جوامع و تمدن ها داشته اند و نقش های متعددی که در فرایند توسعۀ ملی، به ویژه در زمینۀ تأمین غذایی بر عهده دارند. البته امروزه به نقش روستاها، اضافه شده است و علاوه بر این ها کاربری گردشگری نیز دارند. نواحی روستایی و کوهستانی مهم ترین عرصه هایی هستند که در زمینه گردشگری و فعالیت های وابسته به آن به شدت مورد بهره برداری قرار گرفته اند. گردشگری روستایی شامل فعالیت های متنوعی است که گردشگران در نواحی روستایی انجام می دهند. رشد سریع تقاضا برای گردشگری روستایی از سال 1945 آغاز گردید. در این دوران بدلیل توسعه حمل و نقل و سهولت جابجایی، راه یابی به روستا آسان شد و تقاضا برای بازدید از مناطق روستایی رو به افزایش نهاد. ایران از جمله کشورهایی به شمار می رود که دارای روستاهای زیادی در سراسر سرزمین های خویش است. یکی از این روستاها، روستای آبگرم نام دارد که در استان آذربایجان غربی و شهرستان سلماس واقع شده است. در این مقاله از مجله مستر بلیط در مورد  این روستا اطلاعاتی را با شما به اشتراک می گذاریم.

درباره روستای آبگرم

درباره روستای آبگرم

شهرستان سلماس یکی از شهرستان های استان آذربایجان غربی به حساب می آید که در منطقه ای کوهستانی واقع شده است که همین موضوع باعث می شود که دارای جاذبه های طبیعی گوناگون باشد. در این شهرستان مانند بسیاری از شهرستان های دیگر ایران، بیشترین جاذبه های طبیعی در روستاها قرار دارند. یکی از روستاهای آ ن روستای آبگرم نام دارد که از طبیعتی بی نظیر برخوردار است و در آن چشم اندازهای خارق العاده وجود دارد. این روستا را با نام ایستی سو نیز می شناسند و مردم آن همگی از ترکان اهل سنت هستند. این روستا به خاطر طبیعت بکر و خاصش به همراه چشمه های آبگرمش از شهرت بالایی برخوردار است و سالانه افراد زیادی برای تفریح و همچنین درمان به این روستا سفر می کنند. در این روستا می توانید جاذبه های گردشگری گوناگونی را بیابید که از میان آنها می توان به مجتمع آبدرمانی ایستی سو، زیارتگاه انس ابن مالک و مسجد امام شافعی ایسی سو ، آبشار شور دره ، قهوه خانه مخروبه ، طبیعت زیبای روستا اشاره کرد. این روستا تاریخچه ای غنی دارد و از سال های بسیار دور تاسیس شده است و به صد ها سال قبل بر می گردد. این روستا طبیعتی نیمه کوهستانی دارد و سرشار از باغ های انگور و همچنین میوه های گوناگون است.

مجتمع آب درمانی آبگرم ایستی سو

مجتمع آب درمانی آبگرم ایستی سو

این مجتمع مهم ترین جاذبه گردشگری این منطقه به شمار می آید که می توان گفت بیشتر افرادی که به این منطقه سفر می کنند به خاطر استفاده از این مکان است. آبگرم ایستی سو یکی از بی نظیرترین چشمه های آب گرم ایران به شمار می رود که از دل کوه بیرون می آید. این چشمه، املاح معدنی مفیدی برای درمانی انواع امراض پوستی، حساسیت های پوستی، درد مفاصل، زخم معده بیماری های زیاد دیگری دارد. این چشمه در نزدیکی گردنه قوشچی قرار دارد و حرارت آن در حدود ۱۷ درجه سانتیگراد می شود. مجتمع آبدرمانی ایسی سو با 5 هزار مترمربع زیربنا در فاصله 20 کیلومتری از شهرستان سلماس و در مسیر ارومیه افتتاح شد. از امکانات موجود در این مجتمع می توان استخر، رستوران و سرویس های بهداشتی را نام برد. فاز دوم این مجتمع نیز در حال ساخت است که امکانات بیشتری را به آن اضافه می کند.

راه های دسترسی به روستای

راه های دسترسی به روستای

برای اینکه بتوانید از این محل دیدن کنید باید به شهرستان سلماس سفر کنید و با خرید بلیط اتوبوس سلماس از مستر بلیط به صورت آنلاین این کار بسیار راحت انجام می شود. اگر با خودرو شخصی سفر می کنید باید در جاده سلماس به ارومیه قرار بگیرید تا به این روستا برسید. همانطور که قبلا اشاره کردیم، فاصله روستا تا شهر سلماس حدود 20 کیلومتر فاصله می شود.

بازدید از روستای آبگرم

اگر قصد دیدار از این روستا را دارید باید بدانید که برای ورود به روستا هیچ شرایط خاصی وجود ندارد و می توانید به راحتی از تمامی بخش های آن دیدن کنید. اگر قصد استفاده از مجتمع را دارید باید هزینه ای را بابت خدماتی که در آنجا استفاده می کنید پرداخت کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *