یکی استان های کشور عزیزمان، استان مازندارن است. مازندران از لحاظ جمعیت بسیار غنی و چندین شهرستان در آن واقع شده است که یکی از آن ها تنکابن نام دارد. تنکابن در تمامی فصول سال دارای شرایط اقلیمی بسیار مناسبی است، که اکثریت گردشگران به دلیل آب و هوای بسیار مطلوب، به آن سفر می کنند. تنکابن به مکان هایی همچون دریای خزر، رامسر، شهرستان کلاردشت، شهرستان عباس آباد، شهرستان طالقان، رشته کوه البرز و منطقه الموت محدود است و به آن ها راه دارد و شما می توانید به آن ها نیز سفر کنید و از مکان های گردشگری شان بازدید نمایید. همانطور که می دانید تنکابن دارای مکان های دیدنی بسیاری است که یکی از این مکان های تفریحی آبشار تودارک نام دارد، اگر می خواهید با این منطقه بیش تر آشنا شوید کافی است با مجله مستر بلیط تا انتها همراه بمانید.

درباره آبشار تودارک

درباره آبشار تودارک

همانطور که گفتیم، آبشار تودارک یکی از مکان های گردشگری در استان مازندران و شهرستان تنکابن است. این آبشار دارای چشم انداز های طبیعی و فوق العاده ای است که گردشگران را به وجد می آورد. طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته توسط محققان مشخص شده است که این آبشار ارتفاعی حدود 45 متر دارد و بسیار بلند تلقی می شود. یکی از تفاوت هایی که این آبشار با بقیه آبشارهای ایران دارد، طبیعت بی نظیر و زیبای اطراف آن است، زیرا این آبشار درون جنگل های تنکابن قرار گرفته است و برای این که بتوان از آن بازدید کرد می بایست از سر سبزی های بی کران جنگل تودارک در تنکابن گذر کرد. به شما پیشنهاد می کنیم تا به هنگام سفر به استان مازندران حتما از این آبشار بازدید نمایید و خاطره خوشی را برای خود به ارمغان بیاورید. اگر می خواهید با مکان های گردشگری اطراف این آبشار آشنا شوید، کافی است تا با مستر بلیط در ادامه این مقاله همراه بمانید.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

در اطراف آبشار تودارک مکان های گردشگری بسیاری وجود دارد که در ادامه برخی از آن ها را برای شما شرح خواهیم داد.

آبشار لیمرا

یکی از چشم انداز های طبیعی و بسیار زیبا در اطراف آبشار تودارک، آبشار لیمرا نام دارد. این آبشار قبل از آبشار تودارک قرار گرفته است و ارتفاع بسیار کمی دارد که به حدود هفت متر می رسد که در برابر آبشار تودارک بسیار کوچک محسوب می شود. یکی دیگر از چشم انداز ها در این آبشار، خزه های موجود بر روی آن است که فضای سر سبز و زیبایی را پدید آورده است. در قسمت پایین این آبشار یک حوضچه واقع شده است که یک بر آمدگی کوچک دارد، اما همین بر آمدگی نسبتا کوچک سبب شده است تا آب آبشار به هنگام ریختن با آن برخورد کند و در فضای اطراف پراکنده و پخش شود.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

روستای تودارک

این آبشار یک روستا را به نام روستای تودارک در اطراف خود دارد که فاصله آن ها از هم حدود بیست کیلومتر می شود. این روستا دارای مردمانی مهربان و خون گرم است که از توریست ها به خوبی استقبال می کنند و حتی گاهی آن ها را به صرف یک لیوان چای گرم به داخل منزل خود هدایت می نمایند. شغل اصلی اهالی این روستا کشاورزی و دامداری است که از همین طریق معیشت خود را می گذرانند. مردم این روستا دارای فرهنگ ها و آداب و رسوم خاصی هستند که این آداب و رسوم برای ما قابل احترام است. غذای محلی آن ها دوواب است که طعمی بی نظیر دارد و توسط بانوان این روستا طبخ می شود. به شما پیشنهاد می کنیم تا در صورت بازدید از این روستا از غذای محلی آن غافل نگردید. اگر می خواهید از این روستا بازدید کنید، می بایست از درون جنگل تودارک گذر کنید زیرا این روستا در اعماق این جنگل بزرگ جای گرفته است.

شرایط بازدید از آبشار تودارک

همانطور که در ابتدا ذکر شد، شهرستان تنکابن آب و هوای فوق العاده ای دارد و در تمامی فصول سال دارای شرایط اقلیمی مناسبی است. اما اگر می خواهید به این منطقه سفر کنید به شما پیشنهاد می کنیم تا در فصل بهار و اوایل تابستان به آن مراجعه کنید. زیرا که در این دو فصل پوشش گیاهی این منطقه افزون می گردد و فضای بسیار سر سبزی را به وجود می آورد که البته این موضوع مورد پسند اکثریت قرار می گیرد. به شما توصیه می کنیم تا قبل از ورود به این منطقه حتما شرایط آب و هوایی آن را مورد بررسی قرار دهید و در صورت بارانی بودن جو در آن روز هیچ گاه به آبشار تودارک مراجعه نکنید زیرا خطر آب گرفتگی شما را تهدید خواهد کرد. اگر می خواهید مدت طولانی را در این منطقه بمانید، حتما وسایل مورد نیاز و تنقلات را برای خود در کوله پشتی کوچکی گرد آوری کنید زیرا که در آن منطقه خبری از امکانات رفاهی نیست.

شرایط بازدید از آبشار تودارک

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

برای این که بتوانید از آبشار تودارک دیدن نمایید و خاطره خوشی را برای خود به ارمغان آورید، می توانید به دو روش اقدام کنید: استفاده از بلیط اتوبوس تنکابن و استفاده از اتومبیل شخصی. اگر می خواهید با خودروی شخصی خود به این روستا سفر کنید، می بایست در قدم اول از محل سکونت تان و از طریق جاده های موجود به استان مازندران سفر نمایید و پس از آن به سمت شهرستان تنکابن حرکت کنید. در شهرستان تنکابن منطقه ای به نام شیرود وجود دارد که مقصد بعدی شما است، پس از این که به سمت آن حرکت کردید باید از پل شیرود گذر کنید و در ادامه مسیر به دنبال تابلوی راهنما لشتو باشید. لشتو یک روستا است که در سی کیلومتری آن آبشار تودارک قرار دارد. اما اگر مایل هستید تا سفری به دور از استرس و دغدغه را تجربه کنید، کافی است از مستر بلیط به تهیه بلیط اتوبوس تنکابن بپردازید و سفری راحت را برای خود رقم بزنید. البته برای آسانی هرچه بیش تر می توانید به اپلیکیشن مستر بلیط برای تهیه بلیط مراجعه نمایید. در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را با آبشار تودارک و جاذبه های گردشگری اطراف آن آشنا نماییم، امیدواریم سفر خوبی را در پیش داشته باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *