یکی دیگر از استان های کشور عزیزمان، استان مازندارن است. مازندران از لحاظ جمعیت بسیار غنی است و چندین شهرستان در آن قرار دارد که یکی از آن ها تنکابن به شمار می رود. تنکابن به مکان هایی همچون دریای خزر، رامسر، شهرستان کلاردشت، شهرستان عباس آباد، شهرستان طالقان، رشته کوه البرز و منطقه الموت محدود است و به آن ها راه دارد. همانطور که می دانید تنکابن دارای مکان های دیدنی بسیاری است که یکی از این مکان های تفریحی بلس کوه نام دارد، اگر می خواهید با این منطقه بیش تر آشنا شوید کافی است با مجله مستر بلیط تا انتها همراه بمانید.

درباره بلس کوه

همانطور که چندی قبل اشاره شد، بلس کوه یک مکان تفریحی واقع در استان مازندران و شهرستان تنکابن است که سالانه افراد بسیاری را به خود جذب می نماید. این منطقه گردشگری که دارای مساحت 11211 هکتار است، بیش از بیست سال است که مورد حفاظت قرار دارد. در واقع بلس کوه در کوهستان واقع شده است و در اطراف آن جنگل های هیرکانی به چشم می خورد که فضای بسیار سر سبزی را ایجاد نموده است. شاید نام رودخانه های دو هزار و سه هزار در استان مازندران به گوش تان خورده باشد، کوه بلس دقیقا در میان این دو رودخانه به واقع شده است که البته جزء مناطق ییلاقی محسوب می گردد. لازم به ذکر است که بلس کوه، در جنوب شهرستان تنکابن دیده می شود و دارای اهالی خون گرم و مهربانی است که با رویی گشاده به استقبال توریست ها می روند که همین موضوع سبب دلگرمی گردشگران می گردد. مردم این منطقه معمولا معیشت خود را از طریق کشاورزی و دامداری می گذرانند و در مزرعه ای نزدیک به محل زندگی شان به زراعت و پرورش دام می پردازند. در این منطقه علاوه بر چرای دام ها، قاچاق بیش از حد چوب صورت می گیرد که این موضوع سبب شده حفاظت از بلس کوه به صورت جدی تری انجام گردد. اگر می خواهید با بلس کوه و موقعیت مکانی آن بیش تر آشنا شوید به شما توصیه می کنیم تا با ما در ادامه این مقاله همراه بمانید.

درباره بلس کوه

تاریخچه بلس کوه

بلس کوه یکی از مکان های گردشگری مهم تلقی می شود که افراد زیادی سالانه از آن بازدید می نمایند. این منطقه از سال 1380 توسط محیط زیست این منطقه مورد حفاظت قرار گرفت.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

گونه های جانوری

همانطور که می دانید، در استان مازندارن گونه های حیوانی بسیاری وجود دارد که برخی از آن ها در شهرستان تنکابن و بلس کوه نیز یافت می شود. این گونه های جانوری عبارت اند از: خرگوش، شوکا، مرال، پلنگ، تشی، خرس قهوه ای، بز و پازن، گرگ، گراز، روباه، دارکوب، شغال، چکاوک، هدهد، کبوتر جنگلی، عقاب جنگلی و دم سرخ معمولی. لازم به ذکر است که این حیوانات، توسط محیط زیست این مجموعه تحت حفاظت قرار گرفته اند و هر گونه آسیب به آن ها با برخورد جدی و قانونی همراه است.

گونه های گیاهی

علاوه بر پوشش جانوری، این منطقه دارای پوشش گیاهی متنوعی نیز است که در ادامه برخی از آن ها را برای تان شرح خواهیم داد. این گونه های گیاهی عبارت اند از: گرامینه ها، سرخسها، آقطی، بنفشه، جگن، نعناعیان، پونه، سیکلامن، ترشک، فرفیون، بندواش، تیره خشخاش، گزنه و انواع درخت ها مانند تمشک، زرشک، بلوط، آلوچه، ازملک، سرخ ولیک، انار، شاه بلوط، افرا، توسکا، راش، شمشاد، خرمندی و لیلکی. البته توجه داشته باشید که این گونه های گیاهی هر کدام در فصل و شرایط اقلیمی مخصوص به خود می رویند و در تمامی فصول سال موجود نیستند.

شرایط بازدید از بلس کوه

شرایط بازدید از بلس کوه

همانطور که می دانید، تنکابن یکی از مناطقی است که در تمامی فصول سال از شرایط اقلیمی مناسبی بهره می برد و این موضوع سبب شده است تا افراد زیادی برای آب و هوای خوب به آن سفر نمایند. اما اگر می خواهید سر سبزی و طراوت بیش تری را در این منطقه شاهد باشید، به شما پیشنهاد می کنیم تا در فصول بهار و اوایل تابستان به بلس کوه مراجعه کنید و از چشم انداز های طبیعی آن بهره کافی و لازم را ببرید.

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

برای این که بتوانید از این منطقه گردشگری دیدن نمایید و خاطره خوشی را برای خود به ارمغان آورید، می توانید از دو روش اقدام کنید: استفاده از بلیط اتوبوس تنکابن و استفاده از اتوموبیل شخصی. اگر می خواهید با خودروی شخصی خود به بلس کوه سفر کنید، کافی است از محل سکونتتان از طریق جاده های متفاوت خودتان را به استان مازندران برسانید و پس از آن به سمت جنوب شهرستان تنکابن حرکت نمایید. این کوه دقیقا در جنوب تنکابن قرار گرفته و شما به راحتی آن را خواهید دید. توجه داشته باشید که تابلو های راهنمای بسیاری در میان جاده ها وجود دارد که شما می توانید از اطلاعات آن ها استفاده کنید و راحت تر به این منطقه برسید. اما اگر مایل هستید تا سفری به دور از استرس و دغدغه را تجربه کنید، کافی است از سایت معتبر مستر بلیط به تهیه بلیط اتوبوس تنکابن بپردازید و سفری راحت را برای خود رقم بزنید. البته برای آسانی هرچه بیش تر می توانید به اپلیکیشن مستر بلیط برای تهیه بلیط مراجعه نمایید. این قسمت از مقاله سعی نمودیم تا شما را با بلس کوه و موقعیت مکانی آن آشنا نماییم، امیدواریم سفری خوش را پیش رو داشته باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *