استان کرمان، جزء استان های زیبای‌ کویری ایران محسوب می شود که هر یک از شهرهای آن، دارای جاذبه های و مکان های گردشگری بسیار زیادی هستند. همچنین آب و هوا در تمام مناطق این استان یکسان نیست و با وجود این که هوا معمولا گرم است، اما روستاها و مناطقی در کرمان قرار دارند که آب و هوای آن ها بسیار دلچسب و مطبوع است. همچنین کرمان از روستاها و شهرهای بسیار زیادی تشکیل شده است که برخی از آن ها نقش مهمی در گردشگری دارند. یکی از همین روستاهای واقع شده در کرمان روستای دلفارد است. این روستای بسیار زیبا که با مکان های بسیار چشم گیر و دیدنی به یکی از روستاهای کرمان تبدیل شده، دارای بخش ها و مناطق مختلفی است. اگر راجع به اطلاعات جزئی این روستاها کنجکاو هستید، حتما مجله مستر بلیط را تا انتها دنبال کنید.

درباره روستای دلفارد

درباره روستای دلفارد

دلفارد یکی از زیباترین روستاهای تابع شهر جیرفت به شمار می رود، که در شمال این شهرستان واقع شده است. در کل جیرفت جزو شهرستان های عجیب استان کرمان و حتی ایران محسوب می شود، زیرا آب و هوا در سراسر این شهرستان متفاوت است. شهرستان جیرفت در کل، جزو شهرهایی می باشد که دارای منطقه کویری و آب و هوای بسیار گرمی دارد. اما روستاهایی همانند دلفارد، در این شهر واقع شده اند که از لحاظ زیبایی، طبیعت، آب و هوا همانند شهرهای شمالی کشور می ماند. دلفارد هم جز، همین روستاهای بسیار زیبا است که به بهشت گمشده کرمان نامیده می شود. وجود آبشارهای بسیار زیبا، درختان متعدد و در هم پیچیده و آب و هوایی خنک، سبب شده تا هرساله گردشگران زیادی برای بازدید از این روستا به کرمان سفر کنند‌. نکته مثبتی که در مورد این منطقه وجود دارد، این است که دلفارد، علاوه بر طبیعت زیبا و چشم گیر، دارای جاذبه ها و مکان های گردشگری هم است که افراد گردشگر بتوانند از آن ها بازدید کنند.

تاریخچه روستای دلفارد

اگر راجع به به تاریخچه و قدمت شهرستان جیرفت مطالبی خوانده باشید، قطعا می دانید این شهر جزو تاریخی ترین شهرستان های کرمان است که قدمتی چند هزار ساله دارد. از آنجایی هم که دلفارد یکی از روستاهای قسمت شمالی جیرفت به شمار می رود، از این تاریخ بی نصیب نمانده و تاکنون گنج های زیادی از این روستا خارج شده است که بخش عظیمی از آن را به موزه باستانی جیرفت و بقیه را به موزه اصلی استان کرمان منتقل کرده اند. روستای دلفارد همان طور که در مطالب بالا هم ذکر کردیم، جزء خوش آب و هوا ترین روستاهای کرمان محسوب می شود که از بخش ها و قسمت های مختلفی تشکیل شده، در ادامه وب سایت مستر بلیط، راجع به این بخش ها و قسمت های مختلف روستا خواهید خواند.

تاریخچه روستای دلفارد

نقشه و معرفی بخش های مختلف

روستای دلفارد در یک منطقه کوهستانی واقع شده و به همین دلیل درختان بسیار و آبشارهای متنوعی هم در این روستا به وجود آمده است. رود شور که رود مشهور منطقه ساردوئیه است، از‌ کنار این روستا گذر می کند و به زیبایی طبیعت آن، می افزاید. همچنین با وجود این که دلفارد در جیرفت واقع شده است، اما تابستان های بسیارخنک و زمستان های کمی سرد دارد. در کل بخش اصلی روستا را انواع باغ های میوه همچون: گردو، گیلاس، زرد آلو و انواع مرکبات دیگر را پوشش می دهند که برخی از مردم روستا هم با صادر کردن میوه ها به بقیه شهرها، در آمدی از این طریق کسب می کنند. البته باید ذکر کنیم که منطقه دلفارد، به جنگل های انار هم مشهور است و زمانی که افراد برای بازدید از روستا می روند، می تواند در ابتدای شروع جاده جنگل های انار را مشاهده کنند که هر چه به سمت روستا نزدیک می شویم، این جنگل ها هم افزایش می یابند. همان طور که در مطالب بالا هم بیان کردیم، آبشارهایی هم درون روستا وجود دارند که به یک مکان گردشگری بسیار زیبا برای گذراندن اوقات افراد و گردشگران تبدیل شده است. البته یکی از دلایل موثر تغییر آب و هوای دلفارد نسبت به بقیه مکان های جیرفت، وجود درختان و باغ های بسیار زیاد و انواع رودها و آبشارهای زیبا باشد که این موارد هوای روستا را تعویض می کنند.

شرایط بازدید از روستای دلفارد

بازدید کردن از این منطقه چشم گیر، هیچ محدودیتی ندارد و تمام افراد بدون وجود هیچ مشکلی می توانند به آنجا سفر کنند‌.

شرایط بازدید از روستای دلفارد

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

روستای دلفارد در واقع در بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت واقع شده است. دسترسی با تمام وسایل نقلیه هم مثل، ماشین، اتوبوس و … به روستای دلفارد ممکن است. البته اگر فردی قصد بازدید از جاذبه های طبیعی این روستا را از جمله آبشارها، رودها و … داشته باشد، حتما باید با پیاده روی این مسیر را طی کند و از آنجایی که مساحت کل روستا زیاد نیست، دسترسی به مکان های چشم گیر روستا هم راحت تر است. البته اگر فردی قصد داشته باشد که از طریق بقیه شهرها، برای بازدید از دلفارد بیاید، حتما باید بلیط هواپیمای جیرفت را تهیه کند و سپس با استفاده از ماشین های مخصوص که معمولا مینی بوس هستند، به روستای زیبای دلفارد سفر کند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *