معمولا برخی از گردشگرانی که به شمال ایران سفر می کنند، فقط قصدشان بازدید از مناطق ساحلی و دریا در شهرهای آن نیست و دوست دارند، در مناطق ییلاقی و دشت های رنگارنگ نیز، به گشت و گذار بپردازند. شما نیز اگر جزء این دسته از افراد هستید، بهتر است بلیط اتوبوس نکا را خریداری نمایید و به دیدن روستای کچب، بروید. این روستای جذاب، با طبیعت بکر، درختان سر به فلک کشیده، مردمانی خونگرم و گل های معطری که دارد، به عنوان پر تردد ترین منطقه گردشگری در شمال کشور شناخته شده است. در روستای زیبای کچب، جذابیت های بی انتهایی وجود دارد که مسلما با دیدن آن ها، روح و جان تان حس تازه ای به خود می گیرند. این روستا در تمام فصل های سال، زیبایی خاص خودش را دارد اما در فصل بهار و تابستان، بسیار تماشایی تر و باصفاتر است. از این رو اگر می خواهید به آن جا بروید و از یک سفر به یاد ماندنی لذت ببرید، پیشنهاد می کنیم در 6 ماه اول سال بلیط های مورد نیازتان را تهیه کنید و آماده سفر شوید.

تاریخچه روستای کچب

تاریخچه روستای کچب

روستای کچب شهرستان نکا در واقع یک روستای تاریخی است که قدمت آن به چندین قرن پیش مربوط می شود. با توجه به گفته برخی از ساکنین قدیمی و کهنسال در روستای کچب، اولین کسانی که در این منطقه سکونت داشته اند، چند برادر بوده اند که در چلم کوه زندگی می کرده اند. اولین بار نام آن را روستای ترکار گذاشتند و به ندرت جمعیت ساکنین آن، افزایش یافت. پس از گذشت چند سال، جمعیت این روستا دو برابر شد و با توجه به این که اکثر افرادی که در آن جا زندگی می کردند سید بودند، نام آن را به سید محله تغییر دادند. در آخر نیز به خاطر وجود درختان زیاد کچب در روستا، اهالی ساکن در آن جا تصمیم گرفتند نام روستا را به کچپ محله، تغییر دهند.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

تعداد نفراتی که در روستای خوش آب و هوای کچب زندگی می کنند، تقریبا به 1500 نفر می رسد. بیشتر این افراد خونگرم و مهمان نواز، به شغل دامداری و کشاورزی مشغول هستند و هر ساله حجم زیادی از میوه، گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی و … کشور را تأمین می کنند. بیشتر زنان در روستای کچب نیز، به شغل های خانه داری، قالی بافی، منجق دوزی، ملیله دوزی و ساخت برخی دیگر از صنایع دستی، مشغول هستند. به طور معمول، کشت گیاه دارویی گل گاو زبان در این منطقه از رونق بسیار خوبی برخوردار است. به گونه ای که اگر بلیط های سفرتان را از سایت مستر بلیط تهیه کنید و به این روستا بروید، با دشت های پهناور بنفشی رو به رو خواهید شد که تماما از گل گاو زبان پوشیده شده اند. در روستای کچب، درختان تنومند و سرسبز بسیار زیادی وجود دارد که اکثر آن ها، درخت کچب هستند. در واقع طبیعت این روستا به گونه ای است که هر بیننده ای از تماشای آن حیرت زده خواهد شد. خانه هایی که در این روستای تاریخی به چشم می خورند، اغلب ساده هستند اما با همین سادگی که دارند، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده اند. معمولا تمام خانه های روستا، از شیروانی برخوردار هستند و همین امر، جذابیت آن ها را بیشتر کرده است.

شرایط بازدید از روستای کچب

شرایط بازدید از روستای کچب

بازدید کردن از روستای بی نظیر کچب، نیازمند شرایط خاصی نیست و می توانید به راحتی در هر زمانی که خواستید، به دیدن آن بروید. برای اقامت در این روستا نیز می توانید از خانه هایی که در آن جا اجاره می دهند، استفاده کنید و از سفرتان نهایت لذت را ببرید.

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

روستای دلنشین و زیبای کچپ، در استان مازندران، شهرستان نکا، منتهی الیه شرقی دهستان سخت خوش، بخش هزار جریب واقع شده است. برای دسترسی به این روستا ابتدا باید وارد جاده اصلی ساری _ بهشر شوید و پس از طی کردن مسافتی نسبتا کوتاه، به نکا بروید. بعد از این که جاده نکا را دنبال کردید، باید به طرف جنوب و منطقه هزار جریب بروید تا به روستای کچپ محله برسید. برای رفتن به این روستا می توانید از وسایل حمل و نقل مختلفی استفاده کنید، اما تا حد امکان سعی کنید از خودروی شخصی یا تاکسی دربست، بهره بگیرید. همچنین در طول سفر اگر دچار سردرگمی شدید، بهتر است به مجله مستر بلیط مراجعه کنید تا با دنبال کردن مطالب آن، به راحتی اطلاعات مورد نیاز و ضروری تان را به دست آورید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *