شهرستان قاین که در استان خراسان جنوبی واقع شده جاذبه های گردشگری مختلفی را درون خود جای داده و با توجه به قدمتی که دارد دستخوش تغییراتی بوده، لازم به ذکر است که بگوییم موزه های مختلفی درون این شهر راه اندازی شده اند که همگی از قدمت بسیار کمی برخوردار هستند. هر ساله گردشگران زیادی از کشورهای دیگر برای بازدید از جاذبه های گردشگری شهرهای مختلف به ایران وارد می شوند، بنابراین موزه آب قاین می تواند یکی از بهترین گزینه هایی باشد که نظر این گردشگران را به خود جلب می کند. در مجله مستر بلیط اطلاعات کامل و جامعی را از این موزه آب در اختیار شما قرار داده ایم که با مطالعه آن می توانید به راحتی از این موزه دیدن نمایید.

تاریخچه موزه آب قاین

این موزه آب یکی از موزه هایی به شمار می رود که به تازگی در این شهر بنا شده است و آن را در آب انبار بازار این شهر راه اندازی کرده اند. این آب انبار که آن را به موزه تبدیل کرده اند به آب انبار بازار معروف است و در آخر کوچه سنگی قرار گرفته، یعنی محلی که به بازار ختم می شود. آب انباری که در این بنا وجود دارد در زمان حکومت تیموریان ساخته شده است. در سال 1386 زمانی که هیات دولت به قاین سفر کرده بود این موزه را تاسیس کردند. راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید خود را به وسیله آن به قاین برسانید، بنابراین می توانید به سایت مستر بلیط مراجعه کنید و  بلیط مورد نیاز خود را تهیه کنید.

تاریخچه موزه آب قاین

نقشه و معرفی بخش های مختلف

می توان گفت این موزه اولین موزه آب خراسان به شمار می رود  که آن را در بنای قدیمی آب انبارهای این شهر راه اندازی کرده اند. در این موزه می توان وسایل مربوط به حفر چاه، حفر قنات، وسایلی که برای نگهداری از آب مورد استفاده قرار گرفته است، عکس هایی از آب انبارهای قدیمی، سدها، آسیاب های آبی و … را مشاهده کرد. با وارد شدن به موز آب قاین می توان اطلاعاتی را در مورد مراسم هایی که برای آب برگزار می شود، ضرب المثل های قدیمی، آیین هایی که برای بارش باران وجود دارد و … را مشاهده کرد.  بسیاری از افراد ممکن است به بناهای تاریخی و موزه ها علاقه داشته باشند، بنابراین اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید می توانید بلیط اتوبوس قاین را خریداری کنید و خود را به این مقصد برسانید. در مورد معماری این آب انبار می توان گفت پیشخوان های آن را با طاق های پنج و هفت طراحی کرده اند و دارای 27 پله است که برای وارد شدن به آب انبار از آن استفاده می شد. برای اینکه این پله ها را مستحکم بسازند از ملات آجر و ساروج بهره برده اند. مخزنی که برای این آب انبار ساخته اند دارای 8 متر عمق است.

شرایط بازدید از موزه آب قاین

شرایط بازدید از موزه آب قاین

موزه های مختلفی در سراسر شهرهای ایران وجود دارد که همگی تصاویر وسایل خاصی را از گذشته به ما نشان خواهند داد. موزه آب قاین یکی از این موزه ها است که در آن می توان آب انبار قدیمی را مشاهده کرد و وسیله های مختلف حفر قنات ها را مشاهده کرد. برای رفتن به این موزه باید بهای بلیط ورودی را پرداخت نمایید و هنگام وارد شدن به وسایلی که در آن جا قرار دارند نزدیک نشوید، چرا که ممکن است وسایلی که در آن قرا دارند صدمه ببینند.

آدرس و مسیر دسترسی به وسایل مختلف

همان طور که گفته شد استان خراسان رضوی شهرهای مختلفی را درون خود گنجانده که هر کدام جاذبه های گردشگری مختلفی دارند. یکی از این شهرها که قاین نام دارد اولین آب انبار خراسان جنوبی را درون خود جای داده است، برای رفتن به این شهر می توانید از ماشین های شخصی یا اتوبوس بهره ببرید. اگر با ماشین های شخصی به قاین رفتید می توانید هنگام رسیدن به این شهر به دنبال خیابان امام رضا بگردید و موزه آب قاین را در این محل  بیابید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *