بلیط اتوبوس اردبیل

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

اردبیل تا تهران
 
590 کیلومتر
اردبیل تا تبريز
 
220 کیلومتر
اردبیل تا رباط کريم
 
610 کیلومتر
اردبیل تا ساري
 
630 کیلومتر
اردبیل تا کرج
 
540 کیلومتر
اردبیل تا اصفهان
 
870 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس اردبیل از مِستربلیط

شهر اردبیل با نام باستانی آرتاویل مرکز استان اردبیل می باشد که در شمال غربی ایران واقع شده است. اردبیل دارای 1311 متر ارتفاع از سطح دریا و طول و عرض جغرایایی 18 و 48 می باشد. این شهر باستانی دارای بناهای تاریخی و مکان های دیدنی بسیاری است. وجود مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی و همچنین تجارت ابریشم که در گیلان تولید می شود در شهر اردبیل موجب شده که این شهر شهرتی جهانی داشته باشد. اردبیل با وسعت 3810 کیلومتر مربع در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و معمولا در بیشتر فصول سال دارای آب و هوای سردی می باشد. مردم این شهر آذربایجانی هستند و به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می کنند. سفر به اردبیل به دلیل وجود جاذبه های تاریخی توریستی فراون می تواند بسیار لذت بخش و به یاد ماندنی باشد.

بهترین زمان سفر به اردبیل

سفر به اردبیل و عبور از مسیر پر پیچ و خم گردنه حیران می تواند برای هر شخصی بسیار رویایی و خاطره انگیز باشد. فصل تابستان که بیشتر شهرهای ایران دارای آب و هوای گرمی هستند سفر به اردبیل و سایر شهرهای غربی ایران به دلیل هوای خنک و مطلوبی که دارند می تواند بسیار لذت بخش باشد. متوسط دمای اردبیل در گرم ترین روزهای سال در فصل تابستان (10 مرداد الی 10 شهریور) 20.8 درجه سانتی گراد می باشد. روزهای تابستان اردبیل نیازی به هیچگونه وسیله سرمایشی نخواهد داشت و بسیار خنک است به همین علت به شهر بدون کولر معروف است. بازدید از جاذبه های دیدنی اردبیل در این شرایط آب و هوایی بسیار دلچسب خواهد بود. بنابراین می توان گفت تابستان بهترین زمان سفر به اردبیل می باشد.

سفردر بهار و ماه خرداد به اردبیل نیز می تواند تجربه منحصر به فردی باشد، زیرا در این ماه جشنواره های بسیاری از جمله جشنواره گل های بابونه برگزار می گردد. از ابنیه های تاریخی و امکان تفریحی گردشگری اردبیل می توان به  تپه نادری، دریاچه شورابیل، پیست اسکی آلوراس، جنگل فندقلو، کاروانسرای سنگی صائین، موزه مردم شناسی، خانه تاریخی مناف زاده و .. اشاره نمود.

در اردبیل اقامتگاه های بومی محلی، هتل ها و کاروانسراهای متعددی وجود دارد که گردشگران می توانند در آنجا اقامت نمایند.  اقامت درهتل های چند ستاره با بهترین امکانات رفاهی اگر چه می تواند بسیار راحت باشد اما تجربه سپری نمودن شب در اقامتگاه های بوم گردی و آشنایی با سبک زندگی و نوع غذاهای سنتی مردم این خطه از نزدیک می تواند تجربه متفاوتی باشد. از این رو به شما توصیه می کنیم با تهیه بلیط اتوبوس و سفر به اردبیل حتما شبی را در این اقامتگاه ها سپری کنید.

شکم گردی بخشی از لذت های سفر به اردبیل است. در اردبیل تنوع غذاهای سنتی بسیار بالا است و برخی از آن ها شهرت جهانی دارند. از معروف ترین غذاهای سنتی این شهر می توان به ترشی قرمه، آلبالوپلو، آش دوغ اردبیل، پیچاق قیمه، ساج ایچی، حلوای زنجبیل و ترحلوا اشاره نمود. صنایع دستی و سوغاتی های اردبیل که طرفداران بسیاری دارند شامل حلوای سفید، شیرینی های سنتی، عسل سبلان، شکلات روسته، گلیم و جاجیم، لباس های پشمی و وسایل مسی می باشد.

آب و هوای اردبیل

اردبیل یکی از سردترین استان های می باشد زیرا در اقلیم کوهستانی و کوه های پوشیده از برف قرار گرفته است. از جمله عوامل تاثیرگذار بر آب و هوای اردبیل می توان به رشته کوه و قله سبلان اشاره نمود. به طور کلی اردبیل دارای آب و هوای سرد و خشک است و دارای زمستان های بسیار سردی می باشد، همین مسئله موجب می گردد که استفاده ازچشمه های آب گرم آن در زمستان بسیار پر طرفدار باشد. دوره بارندگی در اردبیل بین 5 الی 8 ماه در سال می باشد که بیشترین میزان آن در بهار و پاییز است. تابستان های اردبیل بسیار خنک و دلچسب هستند.

معرفی پایانه های مسافربری اردبیل

اردبیل از شهرهای توریستی و پر تردد ایران است که بخش قابل توجهی از مسافران این شهر از اتوبوس های موجود در پایانه مسافربری استفاده می کنند. با استفاده از اتوبوس از تمامی مراکز شهرها به راحتی می توان با تهیه بلیط اتوبوس اردبیل مستقیم به این شهر سفر نمود. این پایانه روزانه به طور مرتب سرویس هایی به سایر شهرستان های استان و نیز استان های مجاور خود دارد. پایانه مسافربری اردبیل در نزدیکی ورودی شهر اردبیل و در خیابان مقدس اردبیلی قرار گرفته است که فاصلی چندانی از شهر ندارد و مسافران می توانند با استفاده از تاکسی های ترمینال خود را به شهر برسانند. 

ترمینال مسافربری اردبیل با بیش از 16 شرکت و تعاونی اتوبوسرانی همکاری دارد که برخی از آن ها در داخل خود پایانه مستقر هستند. مسافران با مراجعه به این تعاونی ها به راحتی می توانند بلیط سفر خود را خریداری نمایند. از جمله این شرکت ها می توان به آسان سفر، آرتا سبلان، ایران پیمان، رویال سفر، همسفر و .. اشاره نمود. امکانات رفاهی بسیار خوبی مثل سالن انتظار، رستوران، فروشگاه مواد غذایی، نمازخانه، خودپرداز، سرویس بهداشتی، پارکینگ، خوابگاه رانندگان و تاکسی های ترمینال موجب شده اند که مسافران عزیز بتوانند سفر راحت و بدون دغدغه ای را با رسیدن به مقصد تجربه نمایند. مقاصد خروجی ترمینال اردبیل شامل تهران، پایانه ساری، کاشان، گنبد کاووس، مشهد مقدس پایانه امام رضا، پایانه تبریزو ... می باشد و مقاصد ورودی آن پایانه های تهران غرب، تهران جنوب، چالوس،بابل، تبریز، یزد، کرج و پایانه صفه اصفهان و .. است.

مسافران می توانند به منظور صرفه جویی در وقت و تسریع امور بلیط اتوبوس سفر خود را به صورت اینترنتی رزرو نمایند. برای این منظور کافی است به وب سایت یا اپلیکیشن مستر بلیط که شناخته ترین و معتبر ترین وب سایت های ارائه دهنده بلیط می باشد و خدمات بسیار متنوعی را در زمینه سفر ارائه می دهد، مراجعه نمایند. دسته بندی های این سایت به خوبی صورت گرفته و مسافرین به راحتی با وارد نمودن مبدا و مقصد سفر خود می توانند لیستی از اتوبوس های معمولی و VIP موجود برای سفر خود را بر اساس ساعت و تاریخ حرکت مشاهده نمایند و با مقایسه آن ها با یکدیگر مناسب ترین بلیط را انتخاب و خرید نمایند.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.