بلیط اتوبوس ایلام

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

ایلام تا تهران
 
670 کیلومتر
ایلام تا اصفهان
 
630 کیلومتر
ایلام تا کرج
 
700 کیلومتر
ایلام تا اهواز
 
450 کیلومتر
ایلام تا اروميه
 
710 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس ایلام از مِستربلیط

ایلام یکی از شهرهای غربی کشور است که مرکز استان ایلام می باشدد و به عنوان سومین  شهر بزرگ کرد نشین ایران معرفی شده است. این شهر دارای طبیعت فوق العاده زیبا و جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد. سفر به ایلام در تعطیلات نوروز و فروردین ماه می تواند بسیار رویایی و خاطره انگیز باشد، زیرا سراسر شهر ایلام و طبیعت آن  بسیارسر سبز و چشم نواز است و گویی در قطعه ای از بهشت قدم می گذارید. استان ایلام دارای 20150 کیلومتر مربع مساحت بوده و از شمال به استان کرمانشاه، از جنوب به استان خوزستان، از شرق به استان لرستان و غرب به کشور عراق متصل شده است. ایلام از لحاظ اقلیمی از مناطق گرم کشور است اما قرار گیری در رشته کوه زاگرس و داشتن آب و هوای کوهستانی موجب شده است که این شهر به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری تبدیل گردد. ایلام شهر فرهنگ و تمدن است  و بناهای تاریخی و امکان دیدنی بسیاری در آن وجود دارد. 

بهترین زمان سفر به ایلام

تعطیلات نوروز و ماه های فروردین و اردیبهشت بهترین زمان سفر به ایلام می باشد و در این بازه زمانی آب و هوای ایلام بسیار خنک و دلچسب می باشد و طبیعت زیبا و سرسبزی دارد. تنوع هتل های ایلام چندان زیاد نیست اما امکانات و شرایط مناسبی دارند که می توانید مطابق سلیقه خود یکی از آن را برای اقامت انتخاب نمایید. جاذبه های تاریخی و آثار باستانی ایلام نشان دهنده قدمت و فرهنگ غنی مردمان این خطه می باشد. از مشهور ترین اماکن دیدنی ایلام می توان به تنگه رازیانه، غار زینگان، قلعه سام، آبشار گچان، معبد مشکان، مسجد والی، موزه مردم شناسی و کشاورزی، پارک جنگلی چقا سبز و .. اشاره نمود. 

غذاهای سنتی ایلام بسیار خوشمزه و متنوع هستند و در رستوران های این شهر می توانید آن ها را میل کنید. از معروف ترین غذاهای سنتی این خطه می توان به ترخینه، شله امیری،  کوفته سیرابی، خورش تره کوهی، قله ماسواف گوجه پلو و مکش و اشاره نمود. البته در این شهر شیرینی های سنتی بی نظیری مانند بژی  و برساق، نان گرده و شله کینه، نان ساجی و حلوای بگل نیز طبخ می گردد که می توانید از آن ها به عنوان سوغاتی ایلام خریداری کنید. صنایع دستی ایلام در نوع خود بی نظیر هستند و طرفداران بسیاری دارند. از صنایع دستی ایلام که به عروس زاگرس شهرت دارد می توان به گلیم برجسته، چیغ بافی، سفالگری، گیوه، نمد مالی اشاره نمود. به شما پیشنهاد می کنیم که در سفر به ایلام حتما از شیرینی های خوشمزه و صنایع دستی این خطه به عنوان سوغاتی به استان خود ببرید و با هدف آشنایی بیشتر افراد با میراث کهن ایرانیان آن ها را به عزیزان خود هدیه کنید.

آب و هوای ایلام

ایلام در طول سال دارای اقلیم های آب و هوایی متفاوتی می باشد که موجب می شود سفر به این منطقه برای گردشگران بسیار جذاب وهیجان انگیز گردد. علت آب و هوای معتدل و مناسب شهر ایلام قرار گیری میان حجم انبوهی از کوه و جنگل می باشد. تابستان های ایلام به ویژه ماه تیر بسیار گرم می باشد و سردترین ماه سال در این شهر نیز دی ماه است. متوسط دمای سالانه در ایلام حدود 13 الی 41 درجه سانتی گراد  و میزان بارش سالانه آن 619.5 میلی متر است. بنابراین با توجه به شرایط آب و هوایی ایلام می توان گفت فصل بهار و اوایل فصل پاییز بهترین فرصت برای سفر به ایلام و لذت بردن از طبیعت بکر و منحصر به فرد این منطقه می باشد.

معرفی پایانه های مسافربری ایلام

ایلام فاقد ریل و ایستگاه های قطار می باشد و به دلیل موقعیت مرزی و قرار گیری در مسیر کربلا همیشه دارای مسافران متعددی است. از این رو بخش عمده ای از جابجایی های بین شهری در استان ایلام  ازطریق حمل و نقل جاده ای وتوسط پایانه های اتوبوسرانی انجام می گرد. پایانه مسافربری ایلام که بسیاری از افراد آن را با نام ترمینال چاله سرا می شناسند در جنوب غربی شهر ایلام و در خیابان چاله سرا، قبل از میدان مادر واقع شده است و دسترسی به آن به راحتی امکان پذیر خواهد بود. این ترمینال در طول شبانه روز 30 سرویس ارائه می دهد که در این میان 3 سرویس به اهواز، 4 سرویس به اصفهان، یک سرویس به قم و سایر سرویس ها به مقصد تهران اختصاص داده شده اند. البته در این ترمینال نیز همانند سایر ترمینال ها در ایام خاص سال مانند تعطیلات نوروز، ابتدای مهر ماه، در ایام اربیعن و ... میزان سرویس های خود را متناسب با ظرفیت پایانه و میزان درخواست ها افزایش می دهد و مسافران دیگر دغدغه ای بابت تهیه بلیط اتوبوس نخواهند داشت.

پایانه مسافربری ایلام دارای امکانات رفاهی متعددی مانند دفاتر فروش بلیط شرکت های مسافربری، سالن های انتظار بزرگ، مسافرخانه و هتل، رمپ ویژه معلولین، سالن غذاخوری، مسجد و نمازخانه، اتاق استراحت، سرویس بهداشتی، پارکینگ و فضای سبز، غرفه های فروشگاهی و دستگاه خود پرداز اشاره نمود.

شرکت های مسافربری متعددی با پایانه اتوبوسرانی ایلام همکاری دارند که برخی از آن ها به منظور دسترسی راحت تر مسافران دفاتر و نمایندگی هایی را در داخل ترمینال ایجاد نموده اند و مسافران برای تهیه بلیط اتوبوس ایلام به مقصد مورد نظر خود می توانند به این دفاتر مراجعه نمایند. از جمله این شرکت ها می توان به میهن نور، ایران پیما، تک سفر، گیتی پیما، جهان گشت مهر، کیان سفر و ... اشاره نمود. مسیرهای خروجی این ترمینال شامل پایانه تهران، پایانه صفه و کاوه اصفهان، پایانه ارومیه، بروجرد، سنندج، همدان، دهلران و .. می باشد و مسیرهای ورودی آن شامل پایانه سیاحت اهواز، پایانه ارومیه، پایانه کرج، پایانه اصفهان و پایانه آزادی تهران است.

در صورتی که قصد دارید به ایلام سفر کنید می توانید به جای مراجعه حضوری و ساعت ها ماندن در ترافیک در محل کار خود، منزل و یا هر شرایطی که قرار دارید و می توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید به وب سایت های معتبری مانند مستر بلیط مراجعه کنید و به راحتی بلیط را رزرو نمایید.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.