بلیط اتوبوس بروجن

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

بروجن تا اهواز
 
410 کیلومتر
بروجن تا اصفهان
 
110 کیلومتر
بروجن تا تهران
 
550 کیلومتر
بروجن تا شيراز
 
390 کیلومتر
بروجن تا مسجدسليمان
 
370 کیلومتر
بروجن تا قشم
 
960 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس بروجن از مِستربلیط

بروجن یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری می باشد که از لحاظ جمعیت و بزرگی دومین شهر این استان محسوب می شود. بروجن مابین شهرهای اصفهان، چهارمحال و بختیاری و فارس قرار دارد همین موضوع باعث شده است که از لحاظ رشد و توسعه در موقعیت خاصی قرار گیرد. این شهر در دشتی وسیع به مساحت 580 کیلومتر مربع واقع گردیده که بر اساس آمار سرشماری جمعیتی بالغ بر 118 هزار نفر را دارا می باشد. بروجن به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری متنوع از گذشته تا کنون به عنوان مهم ترین قطب های گردشگری استان چهار محال و بختیاری قرار گرفته است. 

زبان و گویش مردم بروجن لری بختیاری می باشد اما در این شهر افرادی وجود دارند که به زبان ترکی قشقایی سخن می گویند. با توجه به ارتفاع 2197 متری این شهر لقب بام ایران را ازآن خود کرده است. این شهر از لحاظ طبیعت غنیمت های بیشماری دارد و به خاطر جاذبه های گردشگری طبیعیش مشهور است. افراد مشهوری در این شهر زیسته اند که از جمله آن ها شاعر معروف داراب افسر بختیاری و پزشک ایرانی ابوالقاسم بختیار می باشد. شغل و فعالیت اکثریت مردم بروجن دامداری و کشاورزی می باشد. بروجن دارای صنایع دستی مختلفی می باشد که از گذشته تا کنون معروفیت خود را حفظ کرده اند، از جمله صنایع دستی این شهر شامل گیوه بافی، نمد مالی و قالی های پشمی یله ای می شود. اگر قصد سفر به شهر بروجن را دارید می توانید با مراجعه با سایت معتبر مستر بلیط اقدام به خرید بلیط مورد نیاز خود نمایید.

برای مسافرت به هر شهری معمولا دنبال سوغاتی های منحصر به فرد آن منطقه هستیم که با خود به ارمغان ببریم. معروف ترین سوغاتی های شهر بروجن عبارت اند از: پولکی، نبات، کشک، قارا، گیوه های ملکی که مشهور ترین سوغاتی این شهر می باشد، گلیم بافی، قالی بافی وگز بلداجی است. در ساخت گیوه های ملکی رویه آن ها را از کرباس اصلی و برای کفه آن ها از استخوان حیوانات و چوب استفاده می کنند. قدمت و دیرینگی این گیوه ها به 100 سال پیش باز می گردد و در اکثر کشورهای جهان خریدارهای خاص خود را دارا می باشد، این گیوه ها در زمستان ها پا را گرم و در تابستان ها خنک نگه می دارند.

قدمت شهر بروجن به حدود 10 هزار سال پیش باز می گردد، کارشناسان باستان شناسی معتقدند که مردم بروجن در هنگام درگیری های قومیت های اکسیانا و بخادا که امروزه افراد بختیاری هستند برج های محکم و زیادی برای دفاع از شهر و دیده بانی ساخته اند، به همین دلیل بود که مدت بسیاری لقب این شهر به اورجست شهرت پیدا کرد و بعد از گذشت سال های زیادی نام آن را به اورجن تغییر دادند که مدت ها بعد با تصمیم گیری های صورت گرفته به بروجن تغییر پیدا کرد. 

عده دیگر از کارشناسان معتقدند که مردم این شهر از قومیت اوره لردگان بوده اند که به دلیل ظلم و ستم حاکمان منطقه لردگان به شهر بروجن پناه آورده اند که بعد از این موضوع به نام اورجسته معروف شده اند و بعدها نام این شهر به بروجن تغییر پیدا کرده است. به طور کلی می توان گفت در مورد قدمت این شهر سند مکتوبی وجود ندارد فقط یک سنگ نوشته از قبری در این شهرستان پیدا شده است که تاریخ 1004 قمری را نشان می دهد و بر اساس آن قدمت این شهر را مورد بررسی قرار داده اند. این شهر در دوران حکمت ناصر الدین شاه به روستای بروجن تیول حسینقلی خان ایلخانی معروف بوده است، بر اساس منابعی که موجود است می توان گفت کسی که بانی احداث این شهر شده است شهاب السلطنه پسر امام قلی خان ایلخانی بوده است، این شخص مدرسه ای در شهر بروجن احداث کرده که به دلیل استفاده کردن از بعضی مهارت ها اسم دارالفنون کوچک را به خود اختصاص داده، جالب است بدانید که در این مدرسه زبان انگلیسی را تدریس می کرده اند. هنگام تصمیم گیری برای مسافرت به شهر بروجن می توانید با تهیه بلیط اتوبوس راهی سفر شوید.

هر شهری دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است که این موضوع برای جذب توریست ها و مسافران امری مهم به شمار می رود، شهر بروجن هم جاذبه های مختلفی را در خود جای داده است که از جمله ان ها شامل: گردشگاه چشمه سیا سرد در 4 کیلومتری شهر بروجن، تالاب چغا خور با 2300 هکتار وسعت، تالاب گندمان، موزه مردم شناسی شهر بروجن، پل مصلی، چشمه آب سفید می باشد.

بهترین زمان سفر به شهر بروجن

بروجن یکی از سردترین شهرهای کشور می باشد که دارای شرایط آب و هوایی نیمه مرطوب با تابستان معتدل و زمستان های خیلی سرد است، روزهای یخبندان حدود 122 روز طول می کشد. اگر قصد دارید که به این شهر سفر کنید باید بگوییم بهترین زمان سفر به بروجن از اواخر خرداد تا شهریور ماه است زیرا هوا در این ماه ها مرطوب و خنک می باشد. در فصل های زمستان که با دمای هوای خیلی پایین رو به رو خواهیم شد سفر به این منطقه امر درستی نمی باشد زیرا با بارش های فراوان و یخبندان رو به رو خواهید شد، در نتیجه خلوت ترین زمان سفر به بروجن فصل زمستان می باشد. با توجه به شرایط آب وهوایی که در متن ذکر کردیم هنگام برنامه ریزی برای مسافرت می توانید با توجه به نکات گفته شده زمان سفر خود را تعیین نماید و با خرید بلیط اتوبوس بروجن سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

معرفی پایانه مسافربری بروجن

بدون شک یکی از ارزان ترین و سریع ترین راه های مسافرت به نقاط مختلف کشور استفاده از اتوبوس می باشد که قدمتی بیشتر از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی دارد، لازم به ذکر است که بگوییم از گذشته تا به امروز همواره در هنگام مسافرت ها همراه مردم بوده است. هر شهری معمولا برای رفت و آمد مسافران و گردشگران خود دارای پایانه های مسافربری می باشد که شهرستان بروجن هم از این حیث مستثنا نمی باشد و یک پایانه مسافربری را در خود جای داده است که روزانه به مقصدهای مختلف کشور حرکت دارد و پذیرای گردشگران زیادی می باشد.

آدرس پایانه شهر بروجن به نشانی:

ترمینال بروجن در نزدیکی جاده بروجن به شهر کرد و همچنین در مجاور بلوار ملت قرار دارد.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.