بلیط اتوبوس اسلام آباد غرب

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

اسلام آباد غرب تا تهران
 
570 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس اسلام آباد غرب از مستربلیط

اسلام آباد غرب که به پایتخت جنگل های بلوط ایران مشهور می باشد یکی از شهرهای غربی کشور می باشد که در استان کرمانشاه واقع شده است. این شهر تاریخی قدمتی 7 هزار ساله دارد و دومین شهر پر جمعیت این استان محسوب می شود. اسلام آباد غرب از لحاظ جغرافیایی از شمال غرب به شهرستان دالاهو، از شمال شرق به شهرستان کرمانشاه، از جنوب به استان ایلام، از غرب  به شهرستان گیلان غرب منتهی می گردد. این شهرستان در گذشته به نام های هارون آباد و شاه آباد معروف بوده است.

اسلام آباد غرب با ارتفاع 1335 متری از سطح دریاهای آزاد در 65 کیلومتری جنوب غربی کرمانشاه و بر سر راه اصلی کشور، مرز عراق و همچنین مسیر ارتباطی کرمانشاه خسروی واقع شده است به همین دلیل جایگاه ویژه ای دارد. بر اساس آخرین سرشماری های انجام شده جمعیت این شهرستان بالغ بر 90559 نفر می باشد. مردمان خونگرم و مهمان نواز اسلام آباد غرب کرد هستند و به زبان کردی کلهری صحبت می کنند. اکثر مردم این شهرستان مسلمان و پیرو مذهب شیعه هستند اما در میان آن ها پیروان اهل حق ( دین یارسان) نیز وجود دارد که اهل ایل های قلخانی، سنجابی  و گوران هستند.

از پوشش های زنان و مردان قدیمی این منطقه می توان به سربند یا سرون، عرق چین( نوعی کلاه)، سخمه، کرواسی فقیانه، پاپوش، سلته، قبا و ... اشاره نمود که بسیار زیبا هستند و معمولا در جشن ها و مراسمات خاص مورد استفاده قرار می گرفتند. این شهرستان به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصل خیز یکی از مهم ترین قطب های کشاورزی کشور و تولید گندم و چغندر محسوب می شود. با وجود دو کارخانه کاشی کاژه و کارخانه قند اسلام آباد غرب همچنان یکی از بیکارترین شهرهای ایران است.

در این شهر تاریخی اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری خاصی وجود دارد که از جمله معروف ترین آن ها می توان به تپه باستانی چغاگاوانه، سراب شرف آباد، سراب هرسم، سد شیان، مقبره بابا یادگار، امامزاده علی اکبر، آرامگاه ابودجانه، منطقه جنگلی گلال سیاه، میان تنگ مصوری، آتشکده شیان، امام زاده حسن ، آتشکده میل میلگه و امامزاده قاضی الکیا و ..اشاره نمود. مسافران در سفر به این شهرسان با انتخاب های متعددی درباره محل اقامت روبرو نیستند، زیرا فاقد هتل می باشد و فقط چند مهمانسرا وجود دارد که می توانند یکی از آن ها را انتخاب نمایند.

اسلام غرب نیز همانند هر یک از شهرهای ایران دارای سوغاتی ها و صنایع دستی خاص و زیبایی است که معمولا مسافرانی که به این شهرستان سفر می کنند از آن ها خرید می کنند. از مهم ترین سوغاتی ها و صنایع دستی این شهرستان می توان به نان برنجی، کاک، روغن حیوانی، نان خرمایی، قالب بافی، موج بافی، نمد مالی، چیخ بافی، معرق کاری، موزائیک کاری، طراحی فرش و منبت و ...اشاره نمود.

بهترین زمان سفر به اسلام آباد غرب

شهرستان اسلام آباد غرب دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای است و میانگین بارش سالیانه آن حدود 478 میلی متر می باشد. از این رو زمستان هایی سرد و خشک و تابستان هایی گرم دارد. این منطقه در فصل بهار به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب بسیار سرسبز و زیبا است و طبیعت فوق العاده ای دارد، از این رو بیشتر گردشگران بهار را برای سفر به اسلام آباد غرب انتخاب می کنند و می توان گفت بهترین زمان سفر به اسلام آباد فصل زیبای بهار است.

معرفی پایانه مسافربری اسلام آباد غرب

با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان و قرار گیری بر سر مهم ترین راه های اصلی کشور و مرز عراق جاده های منتهی به این شهرستان یکی از پر تردد ترین مسیرهای کشور هستند. معمولا مسافرانی که از نقاط نزدیکتر به این شهرستان سفر می کنند از خودرو شخصی یا اتوبوس استفاده می کنند و ساکنین شهرهای شمالی و مرکزی کشور که فاصله زیادی دارند سفر با هواپیما را به اسلام آباد غرب انتخاب می کنند. البته این شهرستان فاقد فرودگاه است و نزدیکترین فرودگاه به آن فرودگاه بین المللی اشرفی اصفهانی کرمانشاه می باشد.  ارزان ترین روش سفر به این شهر تاریخی خرید بلیط اتوبوس و سفر زمینی با اتوبوس می باشد.

پایانه مسافربری اسلام آباد غرب یکی از مهم ترین پایانه های کشور محسوب می شود و سالانه زائران زیادی از طریق این پایانه در ایام محرم و صفر راهی کربلا می شوند. در این پایانه علاوه بر اتوبوس، مینی بوس و تاکسی های برون شهری نیز به منظور جابجایی های درون استانی مسافران وجود دارد. از امکانات ترمینال مسافربری اسلام آباد غرب می توان به غرفه های تعاونی، فروشگاه، سرویس بهداشتی، دستگاه خودپرداز و ... اشاره نمود. شرکت های مسافربری ایران پیما، عدل و پیک معتمد از جمله شرکت هایی هستند که دارای تعاونی در ترمینال می باشند و مسافران می توانند به منظور تهیه بلیط اتوبوس اسلام آباد غرب به مقصد مورد نظرشان به آن ها مراجعه نمایند.

علاوه بر این مسافران می توانند به صورت آنلاین نیز بلیط سفر خود را رزرو نمایند. برای این منظور کافی است که به یکی از وب سایت های معتبر در زمینه ارائه مانند مستر بلیط مراجعه نمایند و در کوتاه ترین زمان ممکن بلیط اتوبوس مورد نظر خود را خریداری نمایند. این روش به دلیل مزایایی که دارد امروزه به عنوان بهترین روش خرید بلیط سفر انتخاب شده است.

آدرس پایانه اسلام آباد غرب: ترمینال مسافربری اسلام آباد غرب در میدان شهید هدایت این شهرستان واقع شده است و مسافران با استفاده ازتاکسی های درون شهری به راحتی می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.