بلیط اتوبوس میناب

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

میناب تا اصفهان
 
1010 کیلومتر
میناب تا شيراز
 
660 کیلومتر
میناب تا يزد
 
740 کیلومتر
میناب تا يزد
 
740 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس میناب از مِستربلیط

میناب یکی از شهرستان های استان هرمزگان درجنوب ایران می باشد که در سال 1339 تاسیس شده و جمعیت آن طبق سرشماری هایی که انجام گرفته است بالغ بر 257831 نفر می باشد. دشت میناب را با نام قدیمی هرمز یاد می کنند و از گذشته تا به امروز به اسم های منا، مناب، مناو، مینا، میناو، مینو ... نیز شناخته شده است. قدیمی ترین و کهن ترین اسمی که از میناب در کتاب های تاریخی و در زمان هخامنشی نام برده شده است شهر اورگانا می باشد. دلیل نام گذاری میناب به علت نزدیک بودن با دریا و وجود رودهایی در اطراف ان است که اوایل آن را میان آب خوانده و به مرور به میناب تغییر یافته است. مردم محلی این شهرستان بر این عقیده هستند که در روزگاران گذشته دو خواهر به اسم بی بی مینو و بی بی نازنین این شهر را بنا نهاده اند. 

شهرستان میناب از گذشته تا کنون به دلیل اسم های مختلف نظر گردشگران را به خود جلب کرده است و علاوه بر این مورد حمله یورش گران هم قرار گرفته است. در میناب کنونی شهری که مرکز آن هرمز بوده است وجود داشته که تیمور لنگ با حمله بی رحمانه خود آن را ویران کرد و هفت دژ محکم آن را نابود کرد. یکی از دژهایی که به دست تیمور لنگ نابود شد بی بی می نو نام دارد که درقسمت خاور این شهر قرار گرفته است، از دیگر بازمانده های تاریخی میناب دژ میناب است که شهر کنونی میناب در کنار آن ساخته شده است، می توان گفت این دژ تا پایان دوران قاجاران مرکز حکومت بوده ولی امروزه خرابه ای بیشتر نیست. اگر قصد سفر به این شهر را دارید می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی مستر بلیط اقدام به خرید بلیط مورد نظر خود نمایید.

سواحل میناب در فاصله 20 کیلومتری از این شهر قرار دارند که چشم اندازهای زیبایی از درختان حرا در آن جا وجود دارد. جنگل های حرا نوعی منحصر به فرد از پوشش های گیاهی هستند این درختان از آب شور تغذیه می کنند و در فصل بهار گل می دهند و عسل های طبیعی را در لابه لای درختان می توانید پیدا کنید. جنگل های حرا هر ساله پذیرای گردشگران زیادی می باشند. از دیگر جاذبه های میناب رودخانه میناب می باشد که در 25 کیلومتری از شهرستان میناب قرار دارد، استان هرمزگان از شهرهای پر آب جنوبی است که دو رودخانه رودان و جغین را در خود جای داده است، رودخانه جغین از ارتفاعات جنوب سرچشمه می گیرد و رودخانه رودان از بلندی های گلاشگر به وجود امده است که در نزدیکی شهر میناب به هم می پیوندند و رودخانه میناب را به وجود می آورند. رودخانه جگین، سد استقلال، جنگل های حرا، زیستگاه حرا، درختان مانگرو از دیگر جاذبه های این شهرستان می باشند.

این شهرستان جزو شهرهای گرم و خشک ایران است که اقلیم آن تحت تاثیر آب و هوای بیابانی و نیمه بیابانی به وجود آمده است در تابستان های هوا بسیار گرم می شود و متوسط دمای هوا تا 36 درجه سانتی گراد متغییر می باشد. فصل خنک این شهرستان در حدود 3 ماه طول می کشد. تابستان های خیلی گرم و طولانی را در میناب تجربه خواهیم کرد. عمده بارندگی در این شهر در فصل زمستان است. گرمای هوا از اوایل اسفند ماه شروع می شود و در ماه های تیر و مرداد به بیشترین حد از گرمای هوا خواهد رسید. در زمستان ها بارش های پاراکنده ای را شاهد خواهیم بود و در بین روزهای بارانی می توان روزهای خشک و بسیار طولانی را مشاهده کرد. شرجی بودن آب و هوای این منطقه از دیگر ویژگی های بارز شهرستان میناب است. با توجه به شرایط آب و هوایی هر زمانی که برای مسافرت برنامه ریزی نمودید می توانید با خرید بلیط اتوبوس میناب راهی سفر شوید.

شغل اکثریت مردم میناب کشاورزی و صیادی می باشد و افراد دیگری در این شهرستان به شغل های دیگر مثل امور بانکداری، کارمندی و. روی آورده اند. میناب از شهرهایی است که صنایع دستی فروانی را در خود جای داده است و در گذشته ها از قدمت زیادی برخوردار بوده است اما امروزه خیلی از این هنرها از بین رفته اند. معمولا هر شهری که صنایع دستی بیشتری داشته باشد نسبت به دیگر شهرها پر بیشینه تر محسوب می شود. 

حصیر بافی از معمول ترین صنایع دستی شهرستان میناب است، سفالگری هم در روستای اطراف میناب رواج دارد سفالگران در این منطقه ها هنوز به شیوه پیشینیان خود با یک چرخ سفال سازی مشغول به کار هستند، کربه، ظرف نگهداری خرما، کوزه اب، ظرف آب خوری حیوانات، شمعدان، قلیان، لوله مهر و. از دیگر صنایع دستی شهرستان می ناب هستند. هنگام سفر به این شهر بی نظیر می توانید با تهیه بلیط اتوبوس سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید و لازم به ذکر است که بگوییم از تهیه صنایع دستی این شهرستان سرباز نزنید.

بهترین زمان سفر به میناب

با توجه به شرایط آب وهوایی که برای شهرستان میناب ذکر کردیم متوجه شده اید که گرمای هوا در این شهرستان از اواخر فصل زمستان شروع می شود پس درنتیجه اگر قصد دارید برای مسافرت به این شهر بروید باید بگوییم که بهترین زمان مسافرت از اوایل مهرماه شروع می شود تا اواخر آذر که از هوای نسبتا معتدلی برخوردار است در دیگر فصل های سال به دلیل گرمای هوا و بارش های پراکنده در فصل زمستان افراد کمی برای مسافرت راهی این شهر می شوند.

معرفی پایانه مسافربری میناب

بدون شک یکی از ارزان ترین و راحت ترین راه های مسافرت استفاده از اتوبوس می باشد و از گذشته تاکنون همراه مسافران بوده است، لازم به ذکر است که بگوییم یکی از مرسوم ترین راه های مسافرت استفاده از اتوبوس می باشد. هر شهری معمولا برای رفت و آمد مسافران و گردشگران خود دارای پایانه مسافربری می باشد شهرستان میناب هم یک پایانه مسافربری را در خود جای داده است که روزانه به مقصدهای مختلف کشور حرکت دارد و پذیرای گردشگران زیادی است.

آدرس پایانه شهر میناب به نشانی: میناب – جاده میناب – خروجی شهرستان میناب می باشد.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.