بلیط اتوبوس نیکشهر

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

نیکشهر تا زاهدان
 
520 کیلومتر
نیکشهر تا چابهار
 
140 کیلومتر
نیکشهر تا چابهار
 
140 کیلومتر
نیکشهر تا ايرانشهر
 
170 کیلومتر
نیکشهر تا ايرانشهر
 
170 کیلومتر
نیکشهر تا ايرانشهر
 
170 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس نیکشهر از مِستربلیط

نیکشهر یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان و در جنوب چابهار می باشد. این شهر از روستاهای اولیه ای است که بعد از دوره های کوچ نشینی و دامداری ایجاد شده است و به دلیل داشتن آب زیاد و چشمه های فراوان حتی در زمان های خشک سالی مردم آن بی آب نبودند، همین مسئله باعث شد که مردمان شهر نیکشهر آن جا را برای سکونت دائمی خود انتخاب نمایند و بعدها به عنوان یکی از مراکز ویژه مکران به شمار می رفت. تا زمان سلطنت رضا خان این شهر گِه نام داشته است یعنی گهترو بهتر و در زمان سلطنت رضا شاه این اسم به نیکشهر تغیر پیدا کرد، بعضی از تاریخ نویسان عربی این شهر را به نام های قیقان، حی، گزبون، شهرگرد. کدوگاه می شناسند. 

این شهرستان آثار باستانی و تاریخی زیادی را در خود جای داده است که نشان دهنده وجود تمدن های مختلف در این منطقه از هزاره های قبل از میلاد می باشد. حدود 29 اثر باستانی در این شهر شناسایی شده است که از میان آن ها تا به امروز سه مورد از آن ها به نام های تپه دمبیگان، چهل دختر و تپه سیاهبون در سازمان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. قسمت مرکزی نیکشهر 10 اثر تاریخی را در خود جای داده است که از این تعداد 3 مورد از ان به نام های قلعه نیکشهر، مسجد شیخ عبدالقا و محوطه چهل دختر در قسمت غرب نیکشهر قرار دارند. هنگامی که تصمیم گرفتید به شهر نیکشهر بروید می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی مستر بلیط اقدام به خرید بلیط مورد نیاز خود نمایید.

دلیل بنا نهادن این شهر عبور کردن راه قدیمی زاهدان چابهار از این منطقه می باشد که به همین دلیل آبادی هایی در کنار این راه به وجود امدند و کم کم به صورت یک منطقه متمرکز درآمدند، بعد از مدتی که جاده زاهدان چابهار را تغییر دادند رفته رفته این شهر اهمیت خود را از دست داد، اما بعد از گذشت چندی با احداث یک راه جدید در نزدیک این شهر دوباره اهمیت خود را به دست آورد و رونقی چشمگیر گرفت و از آن مدت به بعد نیکشهر رو به رشد و ترقی نهاد به نحوی که در سال 1345 شهرداری نیکشهر احداث شد و در سال 1368 به طور کامل از چابهار جدا شد و به عنوان یک شهرستان مستقل شناخته شد. وجود آثارهای تاریخی و بافت خانه های قدیمی در قسمت غربی آن نشان دهنده متمرکز بودن یکجانشینی می باشد. تا سال 1355 نیکشهر را به عنوان روستا می شناختند و در سال 1365 با سرشماری های صورت گرفته جمعیتی بالغ بر 4636 نفر داشته است که این جمعیت را به عنوان منطقه ای شهری به حساب آورده اند. برای مسافرت به این شهر می توانید بلیط اتوبوس مورد نیاز خود را خریداری کنید و راهی سفر شوید.

شهرستان نیکشهر از سمت جنوب و جنوب شرقی به چابهار، از غرب به استان کرمان، از شمال و شمال شرقی به ایرانشهر و از شرق به شهرستان سرباز منتهی می گردد. مساحت این شهرستان حدود 23930 کیلومتر مربع است و تا مرکز استان سیستان و بلوچستان 653 کیلومتر فاصله دارد. آب وهوای شهرستان نیکشهر در تابستان های بسیار گرم و خشک و در فصل زمستان معتدل می باشد و بادهای موسمی که بادهای باران آور می باشند در فصل تابستان این شهرستان را احاطه می کنند و بادهای مدیترانه ای در فصل زمستان در این منطقه باعث بارش باران های پراکنده ای می شوند. میانگین بارش در سال 118 میلی متر می باشد و متوسط دمای هوا در فصل زمستان تا 8 درجه سانتی گراد متغیر است. به طور کلی آب وهوای این شهرستان گرمسیری است و این شرایط آب و هوایی باعث تولید بسیاری از محصولات کشاورزی می شود به همین دلیل اسم هندوستان کوچک را روی این منطقه گذاشته اند. مساحت جنگل های نیکشهر 148000 هکتار می باشد. منابع آبی شهرستان نیکشهر از طریق 718 چاه، 185 قنات و 66 چشمه با مقدار آب دهی 67/6 مترمکعب و دارا بودن رودخانه ای به اسم کشیک با میزان 18 میلیون مترمکعب آب دهی به دست می آید. رودخانه کشیک، رودخانه کاجو، رودخانه کهیر و رودخانه تنگ سرحد از دیگر رودخانه های این شهرستان می باشند. برای لذت بردن از جاذبه های گردشگری بی نظیر این شهر می توانید با خرید بلیط اتوبوس نیکشهر سفر خاطره انگیز خود را آغاز کنید.

هر شهری دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است که این موضوع برای جذب توریست ها امری مهم به شمار می رود. شهرستان نیکشهر هم دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است که از جمله آن ها شامل: قلعه چانف نیکشهر مربوط به دوران قاجاریه، منطقه گردشگری بلپیر نیکشهر، منطقه گردشگری آبند نیکشهر، منطقه گردشگری گرگان در 60 کیلومتری شمال نیکشهر، منطقه گردشگری شالمال در 13 کیلومتری از نیکشهر، غار ملا سلیمان و آبشار اسفند که در فاصله 80 کیلومتری از نیکشهر قرار دارد می باشد.

بهترین زمان سفر به نیکشهر

با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی این شهرستان می توان گفت که بهترین زمان سفر در فصل بهار و اوایل فروردین ماه اواخر اردیبهشت می باشد که منطقه آن جا سرسبزی و نشاط خود را به دلیل بارش های زمستانی حفظ کرده است اما بعد از این مدت رفته رفته هوای گرم این شهرستان را احاطه خواهد کرد، سفر در فصل تابستان برای کسانی که تحمل شرایط آب و هوایی گرمسیری را ندارند بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد. لازم به ذکر است که بگویم این ماه ها از روزها پر مسافر شهر نیکشهر می باشد.

معرفی پایانه مسافربری نیکشهر

بدون شک بهترین و ارزان ترین راه های مسافرت به نقاط مختلف کشور استفاده از اتوبوس که از گذشته تا به امروز همراه مسافران بوده است و یکی از مرسم ترین روش های مسافرت می باشد، سفر با اتوبوس قدمتی بیشتر از دیگر وسایل حمل و نقل دارد. هر شهری معمولا برای رفت و آمد مسافران و گردشگران خود دارای یک پایانه مسافربری است که نیکشهر هم یک ترمینال مسافربری را در خود جای داده است و روزانه به مقصدهای مختلف حرکت دارد.

آدرس پایانه شهر نیکشهر به نشانی:

پایانه مسافربری نیکشهر در شهری به همین نام در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.