بلیط اتوبوس سراوان

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

سراوان تا زاهدان
 
340 کیلومتر
سراوان تا مشهد (خراسان )
 
1270 کیلومتر
سراوان تا چابهار
 
450 کیلومتر
سراوان تا ايرانشهر
 
230 کیلومتر
سراوان تا بندرعباس
 
780 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس سراوان از مِستربلیط

شهرستان سراوان یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان و می باشد که مساحت آن 23880 کیلومتر مربع است و حدود 15/2 درصد از خاک استان سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده و در موقعیت جغرافیایی 62 درجه و 35 دقیقه عرض جغرافیایی واقع شده است که از سمت شمال غرب به خاش، از سمت شرق و جنوب شرقی به کشور پاکستان، از غرب به ایرانشهر و از جنوب به سربا منتهی می گردد. سراوان یکی از شهرهای مرزی ایران است که حدود 384 کیلومتر مرز مشترک با پاکستان دارد. این شهرستان به زادگاه خورشید ایران معروف است و ارتفاع آن از سطح دریا حدود 165 متر می باشد که در شرقی ترین قسمت کشور ایران واقع گردیده. برای مسافرت به هر شهری باید قبل از سفر اطلاعاتی دقیق در مورد شرایط آب و هوایی، جاذبه های گردشگری، آداب و رسوم، محل های اقامت و ... به دست آورید. اگر تصمیم گرفتید که برای مسافرت به این شهر بروید می توانید با مراجعه به سایت معتبر مستر بلیط اقدام به تهیه بلیط مورد نظر خود نمایید.

شرایط جغرافیایی شهر سراوان به گونه ای است که دارای آب و هوایی گرم و خشک، بیابانی، کم آب و گرم و خشک می باشد. فصل های زمستان در این شهرستان آب و هوایی معتدل را شاهد خواهیم بود و متوسط بارندگی به حدود 100 میلی متر می رسد. خیلی از روستاهای سراوان دارای خاک حاصلخیر و مرغوبی هستند. کوه ها و رشته های مختلفی را در خود جای داده است که کوه های بیرگ زابلی، کوه سفید گشت، کوه سرخ در بم پشت از مرتفع ترین کوه های سراوان به شمار می روند و رشته کوه سیاهان از طولانی ترین رشته کوه های این شهرستان می باشد که از کوه های تفتان شروع می شود و تا ناهوک در پاستان ادامه پیدا می کند. 

رودهای مختلفی در این شهرستان جاری هستند که از مهم ترین آن ها می توان ماشکید را نام برد، از دامنه جنوبی شهرستان و نزدیکی خاش سرچشمه خواهد گرفت و در نهایت به جنوب اسفندک و کوهک می رسد. منابع تامین کننده آب بعد از رودخانه های فصلی موجود در سراوان قنات ها هستند به طوری که 330 قنات موجود تا به امروز گویای فرهنگ قدیمی این سرزمین هستند، هر کدام از آن ها بین 100 تا 500 سال قدمت دارند و در اکثر نقاط مختلف سراوان به چشم می خورند بعضی از آن ها بیشتر از 20 کیلومتر طول دارند، بنای این قنات ها به نحوی طراحی شده است که آب از چاه ها به سمت قنات ها به راحتی جریان دارد. با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیای این منطقه هنگامی که قصد داشتید که برای این شهر برنامه ریزی کنید می توانید با تهیه بلیط سراوان سفر خود را شروع کنید.

آثاری که از این شهرستان کشف شده است و تپه های محوطه باستانی و سنگ های نقاشی شده که از دوران گذشته به جا مانده اند و قبرستان های کهن بیشینه این شهرستان را به هزاره های قبل از میلاد مرتبت می کند، به نحوی که این اثر های تاریخی سراوان را به گهواره تاریخ تمدن تبدیل کرده است. تا به امروز حدود 420 اثر فرهنگی و تاریخی در این شهرستان پیدا شده که مربوط به دوران های تاریخ پیش از اسلام می باشد و این آثار مراحل تکامل یافتن زندگی انسان را در عصر شکار، شبانی و کشاورزی به نمایش می گذارند. علاوه بر اینکه آثاری مربوط به دوران قبل از اسلام در این منطقه پیدا شده است اثرهای زیادی از دوران ساسانیان، اشکانیان و. شناسایی شده که مهم ترین آن ها تپه های میر علی جالق، تپه هوشک، تپه مهرگان، تپه کلانک می باشد، همچنین می توان گفت آثاری از دوران اسلامی در این شهر وجود دارد که قدیمی ترین آن ها مسجد استان در روستای دزک و گورستان ها و مناره ها است.

سنگ نگاره شیر پلنگان در فاصله 12 کیلومتری از سروان قرار گرفته که در واقع در محلی به نام دره شیر پلنگان احداث شده است. در داخل دره بعد از مدتی پیاده روی به محلی می رسید که آن قسمت بسیار تنگ وکم عرض می باشد و این دره را با توجه به نقاشی های شیر و پلنگ این گونه نام گذاری کرده اند زیرا در این نقش نگاره ها حیوانی به شکل شیر و پلنگ با دمی بلند روی صخره ای به ارتفاع 5 متر با 4 انسان دیده می شود، در این دره به سمت شمال صخره ای دیده می شود که انسانی را به دنبال بزی به نقاشی کشیده است. از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان می توان سنگ نگاره های دره نگاران، موزه زنده سفال کلپورگان، مسجد جامع دزدک، قلعه سب، قلعه کنت و تپه نمکی را نام برد. برای لذت بردن از جاذبه های گردشگری سراوان می توانید با تهیه بلیط اتوبوس راهی سفر شوید و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

بهترین زمان سفر به سراوان

با توجه به شرایط آب و هوایی که در متن ذکر کردیم می توان گفت با دارا بودن زمستان هایی معتدل بهترین زمان سفر به سراوان معمولا اواخر زمستان و اویل بهار می باشد که شهر سرسبزی خوبی را دارا می باشد در این ماه ها به دلیل اینکه آب و هوای معتدلی بر شهرستان سراوان حاکم است یکی از پربازدید ترین روزها را شاهد خواهیم بود. در فصل های تابستان به دلیل اینکه با گرمای هوا رو به رو خواهیم بود معمولا افراد کمی به مسافرت در این شهر می روند.

معرفی پایانه مسافربری سراوان

بدون شک یکی از سریع ترین و ارزان ترین راه های مسافرت به دیگر نقاط کشور استفاده از اتوبوس می باشد که از گذشته تاکنون در مسافرت ها همراه مردم بوده است و قدمتی بیشتر از دیگر وسایل نقلیه عمومی دارد، لازم به ذکر است که بگوییم هر شهری برای رفت و آمد مسافران و گردشگران خود دارای پایانه های مسافربری می باشد که سروان هم یک پایانه مسافربری را در خود جای داده است و روزانه به مقصدهای مختلفی حرکت دارد.

آدرس پایانه سراوان به نشانی: سراوان – بلوار بلوچ – تریمنال سراوان می باشد.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.