بلیط اتوبوس زابل

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

زابل تا مشهد (خراسان )
 
840 کیلومتر
زابل تا گرگان
 
1210 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس زابل از مِستربلیط

زابل شهری تاریخی در استان سیستان و بلوچستان می باشد که دارای قدمت تاریخی گسترده ای است و گردشگران زیادی را در طی سال به سوی خود جذب می کند. نکته مهم درمورد شهر زابل این است که این شهر زادگاه پهلوانان اساطیری است که در شاهنامه از آن ها سخن به میان امده است پهلوانانی مثل سام، زال و رستم که به همین دلیل در تاریخ ادبی ایران نقش مهمی داشته است. لازم به ذکر است که بگوییم قبل از سفر به هرجایی باید اطلاعات کافی درباره شرایط آب و هوایی و مقاصد گردشگری، رستوران ها، محل های اقامت، سوغاتی و. را به دست آوریم. 

زابل شهری مرزی در ایران محسوب می شود که مساحت آن حدود 334 کیلومترمربع می باشد که از سمت شرق به هیرمند، از سمت شمال به شهرستان نیمروز، از جنوب به هامون و زهک و از سمت غرب به شهرستان هامون منتهی می گردد. فاصله شهرزابل تا استان سیستان و بلوچستان 207 کیلومتر مربع است و ارتفاع ان از سطح دریا به طور تقریبی 480 متر است. طبق گزارش سرشماری که در سال 1390 صورت گرفته است جمعیت این شهر بالغ بر 137 هزار نفر می باشد و از لحاظ جغرافیای در ضلع شرقی استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. زمانی که تصمیم می گیرد به شهر زابل سفر کنید می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی مستر بلیط اقدام به تهیه بلیط مورد نظر خود نمایید.

با توجه به این نکته که مسافت زیادی بین شهر زابل در سیستان و بلوچستان تا تهران وجود دارد می توانید به وسیله هواپیما خود را به زابل برسانید اما اگر اهل سفر زمینی هستید باید بگویم که استفاده از اتوبوس گزینه مناسبی می باشد که بدون دردسر می توانید راهی سفر به این شهر شوید. فاصله زابل تا تهران حدود 1431 کیلومترمربع می باشد که به طور تقریبی 16 ساعت زمان می برد تا بتوانید از تهران به زابل برسید. نکته قابل توجهی که درباره شهر زابل باید بگوییم این است که با توجه به قرار گرفتن ان در منطقه های مرزی دچار مشکلاتی می شود، اما به دلیل وجود مأموران امنیتی و ایست بازرسی ها که در حال نگهبانی از مرزهای ایران می باشند امنیتی را که لازم است برای این شهر برقرار می کنند. 

زمانی که تصمیم می گیرید به شهری سفر کنید تعیین محل اقامت از موضوعات مهمی است که ذهن شما را درگیر خواهد کرد. برای اقامت در شهر زابل هتل هایی را احداث کرده اند که از جمله آن ها می توان هتل آرام را نام برد که تا مرکز شهر و بازار 5 دقیقه فاصله دارد. هتل لاله نیمروز از دیگر محل اقامتی در این شهر می باشد که مانند سوئیت طراحی شده اند و داری حیاط بزرگی می باشد. 

هر شهری جاذبه های گردشگری متنوعی را در خود جای داده است که این موضوع برای جذب توریست ها و مسافران امری مهم به شمار می رود. شهر زابل هم از جاذبه های گردشگری متنوعی برخوردار است که از جمله آن ها می توان شهر سوخته در کنار جاده زابل را نام برد که در 65 کیلومتری از زابل قرار گرفته است و قدمتی 5000 ساله دارد، در ساحل رود هیرومند بنا نهاده شده است. دریاچه هامون از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر است که به دلیل خشکسالی ها پی در پی و بسته شدن آب ورودی این دریاچه از طرف کشور افغانستان هم اکنون دریاچه ای خشک را شاهد خواهیم بود. کوه خواجه، قلعه چهل دختر، قلعه سام و زیارتگاه بی بی دوست از دیگر جاذبه های این شهر محسوب می شوند. پوشش محلی در بسیاری از منطقه های زابل شبیه پوشش سیستانی ها می باشد. برای لذت بردن از جاذبه های گردشگری بی نظیر این شهر می توانید بلیط اتوبوس زابل را تهیه کنید و سفر خود را آغاز نمایید.

بهترین زمان سفر به زابل

با توجه به شرایط جغرافیایی زابل می توان گفت دارای آب و هوایی گرم و خشک است و میانگین دمای آن در گرم ترین روز های سال به 40 درجه سانتی گراد می رسد و سردترین روزهای سال در این شهر با دمای 6 درجه سانتی گراد رو به رو می باشد. بهترین زمانی که برای سفر به زابل می توان پیشنهاد داد از اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت ماه و در فصل پاییز از اوایل مهر تا آبان ماه می باشد. در این ماه ها از سال دمای هوا معمولا بین 15 تا 23 درجه سانتی گراد متغییر است. با توجه به شرایط آب و هوایی باید تصمیم بگیرد که چه زمانی به این شهر سفر کنید و با تهیه بلیط اتوبوس راهی سفر شوید.

اگر قصد دارید برای مناسبت های که دراین شهر برگزار می شود به زابل بروید باید بگوییم که در اردیبهشت ماه جشنواره های بازی های بومی و محلی یکی از جالب ترین رویداد هایی است که در این شهر برگزار می کنند و عده ای از مردم ان جا در این جشنواره ها شرکت می کنند. بازی های مختلفی را در این جشنوراه ها انجام می دهند که از جمله ان ها هفت سنگ، کپک، دو و میدانی، دوزپا، چوب کشی، کانیه، طناب کشی و سایر بازی های بومی است. در ماه رمضان مراسم مذهبی به اسم رمضونیکه در این شهر  بر گزار می شود که برای شرکت در این مراسم باید در ماه های رمضان به آن جا سفر کنید.

معرفی پایانه مسافربری زابل

بدون شک سفر با اتوبوس یکی از ارزان ترین و سریع ترین راه های رسیدن به اکثر نقاط مختلف کشور می باشد که از گذشته تا کنون در سفرها همراه مسافران بوده است و قدمتی بیش از دیگر وسایل حمل و نقل دارد. لازم به ذکر است که بگوییم سفر با اتوبوس یکی از مرسوم ترین روش های مسافرت می باشد. هر شهری معمولا برای رفت و آمد مسافران و گردشگران خود دارای پایانه های مسافربری می باشد، شهر زابل هم از این حیث مستثنا نمی باشد و یک پایانه مسافربری را در خود جای داده است که روزانه به مقصدهای مختلفی حرکت دارد.

آدرس پایانه زابل به نشانی: زابل – بلوار میر حسین – میدان رستم – جنب میدان تره بار می باشد.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.