بلیط اتوبوس زاهدان

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

زاهدان تا مشهد (خراسان )
 
940 کیلومتر
زاهدان تا شيراز
 
1070 کیلومتر
زاهدان تا تهران
 
1490 کیلومتر
زاهدان تا چابهار
 
630 کیلومتر
زاهدان تا اصفهان
 
1190 کیلومتر
زاهدان تا بندرعباس
 
740 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس زاهدان از مِستربلیط

زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان است که در قدیم به دزداب معروف بوده و یکی از کلان شهرهای ایران می باشد. در لغت زاهدان به معنای شهر پرهیزکاران است. در اوایل دوره قاجار اولین ساکنان دزداب از بلوچی ها بودند، اما امروزه ساکنان سیستان و بلوچستان را نیمی بلوچی و نیمی فارس تشکیل داده اند. این شهر از سمت شمال به زابل، از جنوب به خاش، از شرق به کشورهای پاکستان و افغانستان و از سمت غرب به شهرستان فهرج و کویر لوت محدود می شود. بیشتر روزهای سال در زاهدان آب و هوا گرم و خشک می باشد. 

این شهر به دلیل اینکه با کشورهای همسایه هم مرز است و شهری مرزی محسوب می شود از لحاظ تجاری و نظامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زاهدان هم مانند شهرهای دیگر کشور، دارای جاذبه های گردشگری و دیدنی زیادی است که هر ماجراجویی را به سمت خود می کشاند. از جمله جاذبه های شهر مذکور شامل موزه پست، موزه زاهدان، مسجد جامع مکی، کاروانسرای نصرت آباد، ساختمان قدیمی گمرک، پارک ملت، باغ خانواده، باغ خاتم، باغ امام علی (ع)، مجتمع سنتی شبستان، کتابخانه عمومی کامبوزیا، کلاته رزاق زاده و خانه ابویی می شود. برای اقامت در شهر زاهدان هتل ها و مهمانسراهای زیادی وجود دارد که شما با توجه به بودجه خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

از جمله مراسمات مذهبی زاهدان می توان به عید فطر و عید قربان اشاره نمود که توسط مردمان اهل سنت و تشیع برگزار می شود. مراسم صحیح بخاری در روز بعثت پیامبر به وسیله پیروان اهل سنت برگزار خواهد شد. شهر زاهدان از صنایع دستی های زیادی برخوردار است که معروف ترین آن ها می تواند سوزن دوزی بلوچی، قالی بافی، حصیر بافی و سکه و آیینه دوزی باشد. اگر قصد سفر به زاهدان را دارید با مطالعه این مقاله می توانید با شرایط آب و هوایی و جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید و بلیط اتوبوس خود را برای سفر به زاهدان از سایت مستر بلیط بدون اتلاف وقت رزرو کنید.

سفر با وسیله نقلیه عمومی یعنی اتوبوس می تواند از میزان هزینه های شما کاهش دهد و باعث شود سفری ایمن و راحت را تجربه کنید؛ که امروزه سفر با اتوبوس با استقبال مسافران همراه می باشد و سال هاست که یکی از مرسوم ترین شیوه مسافرت به شهرهای مختلف ایران است. شرکت های اتوبوس رانی زیادی در ایران فعالیت می کنند که شما می توانید با مراجعه به این پایانه ها بلیط سفر خود را تهیه نمایید. با توجه به گسترش روز افزون این شرکت ها قادر خواهید بود با مراجعه به سایت های اینترنتی به راحتی بلیط اتوبوس خود را رزرو نمایید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به اینترنت وصل شوید و با ورود به سایت معتبر مستر بلیط، بلیط مسافرت خود را خریداری کنید.

بهترین زمان سفر به زاهدان

بهترین زمان سفر به زاهدان شهر تاریخی سیستان و بلوچستان فصل بهار و اواخر شهریور و اوایل فصل پاییز است که بستگی به هدف شما از مسافرت دارد. زاهدان آب و هوایی گرم دارد که گرم ترین زمان در این شهر اوایل تیر تا اوایل مرداد خواهد بود و متوسط دما تقریباً به 28 درجه سانتی گراد می رسد. سردترین هوا هم از اوایل دی ماه شروع و تا اوایل بهمن ماه ادامه خواهد داشت. دمای هوا در این ماه ها تقریباً به 7 درجه سانتی گراد خواهد رسید. به طور کلی می توان گفت بهترین زمان سفر از لحاظ آب و هوایی به زاهدان از اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت و از اوایل مهر تا اوایل آبان ماه می باشد. معمولاً شلوغ ترین زمان سفر به زاهدان ایام نوروز است و خلوت ترین زمان سفر به این شهر تابستان است زیرا آب و هوای گرم آن بسیار آزار دهنده می باشد. اگر می خواهید هنگام سفر به زاهدان از رویدادها و جشنواره های زاهدان بهره برید باید بگویم که سفر خود را برای اردیبهشت ماه تنظیم کنید. بعد از تعیین شرایط مناسب برای مسافرت خود می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی مستر بلیط به راحتی و سریع ترین زمان ممکن بلیط اتوبوس زاهدان را تهیه نمایید.

آب و هوای زاهدان

آب و هوای زاهدان باعث به وجود آمدن چشم اندازهای جغرافیایی زیادی شده است. این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد از یک طرف تحت تأثیر جریان های جوی مثل جریان باد شبه قاره هند و باران های موسمی اقیانوس هند است و از طرف دیگر تحت تأثیر فشار عرض های متوسط قرار گرفته است که گرمای شدید را به وجود خواهد آورد. تابستان ها در زاهدان گرم و بسیار طاقت فرسا است ولی زمستان های کوتاهی دارد. رویش گیاه به دلیل اینکه هوا خیلی سرد نمی شود در تمام فصل های سال وجود دارد. بیشترین بارندگی ها در زاهدان فصل زمستان صورت خواهد گرفت در تمامی فصل ها بیشترین دمای سالانه به بالای 40 درجه سانتی گراد می رسد. 

قسمت های ساحلی دریای عمان به دلیل رطوبت ناشی از دریا تا حدودی آب ‌و هوایی شرجی را تجربه می کند. بیشترین بارندگی ها در شهرستان های زاهدان و خاش رخ می دهد که متوسط بارندگی سالانه به 120 میلی متر می رسد. کمترین مقدار بارندگی در شهرستان زابل به وقوع می پیوندد که متوسط سالانه آن 51 میلی متر است. در فصل تابستان رطوبت به مقدار خیلی کمی کاهش پیدا می کند، ولی کرانه های غربی سیستان و بلوچستان به دلیل نزدیکی به اقیانوس هند از رطوبت نسبتاً بالایی برخوردار است.

معرفی پایانه های مسافربری زاهدان

زاهدان پایانه های مسافربری زیادی ندارد تنها ترمینال استاندارد مسافربری آن با نام ترمینال انقلاب زاهدان شناخته می شود که در سال 1382 احداث شده است. شرکت های مسافربری سیروسفر، ایمن سفر، میهن نور، ایران پیما و دیگر شرکت ها در ترمینال زاهدان فعالیت دارند. این ترمینال در کمربندی شهید کلانتر، خیابان انقلاب، رو به روی پارک سرداران شهید در شهر زاهدان واقع شده است. پایانه مسافربری زاهدان امکانات زیادی را به مسافران خود عرضه می کند. از جمله آن ها جایگاه سوخت، مرکز اطلاعات، انبار، کارواش، غرفه های فروش سوغات استان، نمازخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ، رستوران و غذاخوری، سالن انتظار عمومی، اتاق اطلاعات مسافرین، ایستگاه پلیس و راهنمای مسافر می باشد.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.