بلیط اتوبوس مهاباد

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

مهاباد تا تهران
 
670 کیلومتر
مهاباد تا رشت
 
540 کیلومتر
مهاباد تا تبريز
 
220 کیلومتر
مهاباد تا اصفهان
 
920 کیلومتر
مهاباد تا اهواز
 
930 کیلومتر
مهاباد تا بندرانزلي
 
500 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس مهاباد از مِستربلیط

شهر مهاباد مرکز شهرستان مهاباد و یکی از شهرستان های آذربایجان غربی می باشد که در جنوب این استان واقع شده است. این شهرستان شهری سرسبز در شمال غرب ایران به شمار می رود که یکی از شهرستان های کردنشین است. فاصله مهاباد با ارومیه حدود 110 کیلومتر است. طبق سرشماری هایی که در چند سال اخیر صورت گرفته است جمعیت مهاباد بالغ بر 150 هزار نفر می باشد. این شهرستان از سمت جنوب شرق با بوکان، از جنوب غرب با پیرانشهر، از شمال با نقده و از سمت شرق به میاندوآب منتهی می گردد. زبان ساکنین مهاباد کردی سورانی می باشد و اکثر جمعیت این شهر دارای دین اسلام و پیرو مذهب سنی هستند. 

تعداد خیلی کمی از افراد این شهر داری مذهب شیعه می باشند که اکثر آن ها را ترک زبانان تشکیل داده اند. مهاباد به عنوان پنجمین شهر بزرگ کردنشین شناخته می شود. این شهرستان در گذشته به ساوج بلاغ معروف بوده است و به دلیل داشتن جلگه های بیشمار و دشت های حاصلخیز به عنوان قدیمی ترین سکونت گاه های بشری به شمار می رود. بعد از اینکه عاشوریان به ایران حمله کردند و تمدن های اورارتو و مانا را نابود کردند مردم این تمدن های نابود شده به شهرستان مهاباد مهاجرت نمودند و برای محافظت خود در برابر یاغیان دژهایی را ساختند که باقی مانده ان ها همچنان پابرجا است و همین طور می توان گفت حکومت ماد ها هم بر این منطقه حکم روا بوده است. این شهر در یک منطقه کوهستانی واقع شده است و آب وهوایی معتدل کوهستانی را دارا می باشد. فصل های تابستان در این شهر بسیار خنک ولی زمستان های آن خیلی سرد می باشد. یکی از راه های دسترسی به مهاباد راه های زمینی است و شما می توانید با مراجعه به سایت معتبر مستر بلیط اقدام به خرید بلیط مورد نیاز خود نمایید.

شهر مهاباد دارای صنایع دستی بیشماری است که ساخت ان رواج زیادی بین مردم این شهر دارد به نحوی که می توان بدون شک گفت یکی از سوغاتی های این شهر به غیر از محصولات کشاورزی صنایع دستی آن می باشد. از جمله صنایع دستی مهاباد شامل: قالی بافی، جاجیم بافی، چاروق و گلیم بافی، منجوق دوزی، رودوزی، سکه و پولک دوزی، سوزن دوزی، قرقره بافی، قلاب بافی و سجاده بافی می باشد که ساخته دست مردمان هنرمند شهر مهاباد می باشد. همین طور می توان گفت بافت پارچه و لباس کردی که از پوشش محلی مشهور این شهر است از دیگر صنایع دستی مهاباد به حساب می آیند.

در سفر به شهر خوش آب و هوای مهاباد می توانید انواع غذاهای محلی ان جا را امتحان کنید و از خوردن آن ها لذت ببرید. از مهم ترین غذاهای محلی مهاباد آش دوکیلو نام دارد که به نوعی آش و دوغ می باشد. دلمه کلم، سنگه سیر، شانی کباب، ماشینه و بربه سل و نیسکینه از دیگر غذاهایی است که نباید از امتحان کردن آن ها سر باز بزنید و همچنین می توان گفت کولیچه و شورمزه را که از خمیر درست می شود و آن را داخل روغن سرخ می کنند می توانید به صورت ساندویج استفاده کنید. علاوه بر این غذاهای خوش مزه نان کلانه و نان پنجه کش از نان های محلی مهاباد محسوب می شوند. هنگامی که به شهر مهاباد سفر می کنید می توانید از سوغاتی های این جا با خود به ارمغان ببرید. برای رسیدن به این شهر می توانید بلیط اتوبوس خود را تهیه کنید و سفر خود را آغاز نمایید.

لباس محلی مردمان مهاباد مانند دیگر شهرهای کرد نشین ایران لباس کردی می باشد البته لباس کردی در مناطق مختلف فرم های مختلفی دارد. لباس مردان کرد شامل نیم تنه ای پشمی یا چوخه، شلواری به نام پاتول، نیم تنه ای بدون یقه به نام ملکی، شال دستار، لفکه سورانی و ... می شود. همچنین زنان کرد نشین هم از لباس های کردی استفاده می کنند. لباس های محلی زنان شامل شلوار جافی، نیم تنه ای به اسم کلنجه، کالاهی به نام کلاوه، روسری و شال می باشد. لباس های محلی کردی طبق نظر کارشناسان بیش از 6 هزار سال پیشینه دارد.

هر شهری دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است که این موضوع در جذب توریست ها و مسافران امری مهم به شمار می رود. شهرستان مهاباد هم چندین جاذبه گردشگری را در خود جای داده است که به همین سبب به یکی از پر بازدید ترین شهرستان های آذربایجان غربی تبدیل شده است. از مهم ترین جاذبه های تاریخی این شهر می توان حمام لج و دژ قلات شاه را نام برد که از دوران حکومت مادها بر جای مانده اند و حمام تاریخی میرزا رسول که امروزه به عنوان موزه مردم شناسی شناخته می شود. سنگ نگاره های خره هنجیران و موزه تاریخی برده کنته در 7 کیلومتری شهرستان مهاباد قرار دارند، مسجد جامع سرخ مهاباد که به عنوان قدیمی ترین مسجد و یادگاری دوران صفویه شناخته می شود. همچنین شهر مهاباد جاذبه های طبیعی متنوعی را هم در خود جای داده است که از جمله آن ها دریاچه سد مهاباد و باغ میکائیل می باشد. برای مشاهده نمودن این جاذبه های گردشگری می توانید بلیط اتوبوس مهاباد را تهیه کنید و راهی سفر شوید.

بهترنی زمان سفر به مهاباد

همان طور که می دانید آذربایجان به طور کلی شهری سرد شناخته می شود. مهاباد هم یکی از مناطق کوهستانی این استان به شمار می رود. بهترین زمان سفر به شهرستان مهاباد از لحاظ آب و هوایی معمولا در بین ماه های تیر و اردیبهشت ماه است که دارای آب وهوایی خنک و معتدل است. می توان گفت تابستان ها شلوغ ترین زمان سفر به مهاباد می باشد و خلوت ترین زمان هم فصل زمستان می باشد زیرا در این فصل آب وهوایی سرد را شاهد خواهیم بود.

معرفی پایانه مسافربری مهاباد

یکی از راه های دسترسی به شهرستان مهاباد پایانه های مسافربری می باشد. پایانه مسافربری مهاباد 88 دستگاه اتوبوس ویژه را در خود جای داده است و حتی 50 عدد مینی بوس و 125 سواری در این ترمینال فعالیت دارند.

آدرس پایانه شهر مهاباد به نشانی خیابان شهید احمدی ، بالاتر از میدان حاجر، بلوار شوار می باشد.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.