بلیط اتوبوس شاهین دژ

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

شاهین دژ تا تهران
 
580 کیلومتر
شاهین دژ تا اروميه
 
200 کیلومتر
شاهین دژ تا تبريز
 
220 کیلومتر
شاهین دژ تا تهران
 
580 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس شاهین دژ از مستربلیط

شاهین دژ یکی از شهرستان های آذربایجان غربی می باشد و در جنوب شرقی این استان واقع شده است. این شهرستان از سمت جنوب به استان کردستان، از شمال به آذربایجان شرقی، از جنوب غرب به بوکان، از شمال غرب به شهرستان میاندوآب و از طرف شرق به تکاب محدود می شود. قبل از اینکه شاهین دژ به شهرستان تبدیل شود یکی از بخش های مراغه به شمار می رفت و در 85 کیلومتری از شهرستان مراغه قرار گرفته بود در آن زمان از سمت شمال به روستای آجرلو، از جنوب به سقز و روستای احمد آباد، از غرب به بوکان منتهی می شد. 

شاهین دژ در آن زمان از دو روستا به نام حومه و گوی آقاج تشکیل شده بود که تعداد کل جمعیت مردمان آن 18440 بوده است. بعد از حکومت مشروطه در ایران در سال 1285 قانونی را به اسم قانون تشکیل ایالات و ولایات به تصویب رسانند و آذربایجان در آن زمان یکی از 4 ایالت کشور به حساب می رفت. در سال 1316 کشور ایران دارای 10 استان بود و آذربایجان به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد و در این زمان شهرستان شاهین دژ یکی از شهرستان های آذربایجان غربی به شمار می رفت. برای رفتن به این منطقه تاریخی می توانید با تهیه بلیط اتوبوس راهی سفر شوید.

شهرستان شاهین دژ منطقه ای است که مردمانی با آداب و رسوم های مختلف در آن و با عقاید متفاوتی سکونت دارند از جمله چادر نشینان، عشایر و روستاییان که هر کدام از آن ها بر عقاید و فرهنگ های خود پایبند بوده اند، از تمامی جمعیت این شهرستان 89 درصد آن را مسلمانان تشکیل داده اند و مابقی ان را زرتشتیان و دین های مختلف دیگر به وجود آورده اند.

مساحت زمین های کشاوزری شاهین دژ در سال 1375 98014 هکتار بوده است که از مهم ترین محصولات کشاورزی این شهرستان می توان گندم که میانگین برداشت آن 46505 تن بوده است، جو با 229 تن و چغندر حدود 12826 تن را نام برد. مشاغل دامپروری و دامداری در شاهین دژ رونق منحصر به فردی داشته است به نحوی که 11 درصد از واحد های دامی، 8 درصد از تولید گوشت قرمز، 8 درصد از تولید شیر، 7 درصد تولید گوشت سفید و 1 درصد از تولید پشم استان آذربایجان غربی از شهرستان شاهین دژ تامین می شود.

وسعت شهرستان شاهین دژ در سال 1381 حدود 2839 کیلومتر مربع بوده است و 61 درصد از خاک استان آذربایجان را به خود اختصاص داده و جمعیت آن طبق آمار سرشماری که در سال 1381 صورت گرفت بالغ بر 104814 نفر می باشد و حدود 7 درصد کل جمعیت استان آذربایجان غربی را تشکیل داده است. 31 درصد از این جمعیت شهرنشین می باشند و 4 درصد آن در مناطق روستایی سکونت دارند، در سرشماری که انجام گرفت این شهرستان دارای یک منطقه شهرنشینی، دو بخش، هفت روستا و 209 آبادی که 20 آبادی از این تعداد خالی از سکونت بودند. 

در سال 1385 جمعیت شاهین دژ بیش از 200 هزار نفر برآورد شده است اما طبق گزارش های به دست آمده از سازمان مرکز ملی آمار ایران جمعیت شهرستان شاهین دژ را برابر 89365 نفر اعلام کرده اند که از این تعداد گفته شده حدود 43913 نفر ان ها مرد می باشند و مابقی ارقام را زنان این شهرستان تشکیل داده اند. طبق آماری که به دست اورده اند در سال 1385 دهستان های آجرلو غربی که تعداد 24 روستا را شامل می شوند و آجرلوی غربی با 27 روستا، روستاهای کشاورز که روی هم رفته 57 روستا از شهرستان شاهین دژ جدا شده است و به شهرستان میاندوآب ملحق شده اند. امروزه شهرستان شاهین دژ از سه منطقه شهرنشینی، دو بخش، پنج دهستان تشکیل شده است و مساحت آن برابر با 2144 کیلومتر مربع می باشد و همچنین دارای 175 روستا است که 13 تای آن ها خالی از سکنه می باشند. از چند راه مختلف می توانید خود را به این منطقه برسانید یکی از ان ها پایانه های مسافربری می باشد و در هنگام مسافرت می توانید با مراجعه به سایت معتبر مستربلیط اقدام به تهیه بلیط برای مسافرت خود نمایید.

شاهین دژ از قدیمی ترین شهرستان های آذربایجان غربی محسوب می شود که در شاهین دژ و روستای توابع آن حدود 1000 خانواده و در هر خانواده به طور تقریبی پنج نفر از آن ها به فعالیت در تولیدات صنایع دستی مشغول هستند و علاوه بر این تولیدات چندین کارگاه فرش بافی در شهرستان شاهین دژ وجود دارد. مهمترین تولیدات این شهرستان شامل فرش، گلیم، جاجیم و دست بافت های پشمی مردمان آن می باشد. سفالگری در گذشته های دور در این منطقه رایج بوده اما امروزه این پیشه در شهرستان شاهین دژ منسوخ شده است. قدمت فرش بافی در شاهین دژ نسبت به تاریخچه شهرستان محدود می باشد. شاهین دژ از جمله شهرستان های تاریخی و مهاجر پذیر است. که مهاجران آن از طایفه های کرد نشین و ترک نشین هستند هرکدام از این مهاجرها فرهنگ و صنایع دستی مخصوص به خود را دراند.

هر شهری دارای جاذبه های گردشگری متنوعی می باشد که شهرستان شاهین دژ هم چندین جاذبه گردشگری را در خود جای داده است و برای جذب گردشگران امری مهم به شمار می رود. از جمله جاذبه های تاریخی شاهین دژ کوه پیر محمد، معماری صخره ای سماقان، آبشار اوزان، حصار و دیوار بالای کوه جوشاتو، نقش های صخره ای عقربلو، حمام تاریخی قپان می باشد. زمانی که می خواهید به تماشای این جاذبه های دیدن بروید کافی است که بلیط اتوبوس شاهین دژ را تهیه نمایید و سفر خود را شروع کنید.

بهترین زمان سفر به شاهین دژ

استان آذربایجان در کل شهرستان منطقه سردی محسوب می شود. بهترین زمان سفر برای مسافرت به این مناطق و شهرستان شاهین دژ از لحاظ آب و هوایی از اول تیر تا اوایل شهریور ماه می باشد زیرا متوسط دمای این شهرستان در تابستان تقریبا به 24 درجه سانتی گراد خواهد رسید. اگر قصد دارید در بهار به شاهین دژ سفر کنید بهتر است اواخر خرداد ماه سفر خود را آغاز کنید.

معرفی پایانه مسافربری شاهین دژ

هر شهری معمولا برای مسافرت های بین شهری دارای پایانه های مسافربری می باشد و این امری مهم برای رفت و آمد گردشگران برای شهر محسوب می شود. شهرستان شاهین دژ هم دارای یک پایانه مسافربری می باشد که در این پایانه چند شرکت تعاونی مشغول به فعالیت می باشند و روزانه به مقصد های مختلف حرکت دارند.

آدرس پایانه شهر شاهین دژ به نشانی شهرستان شاهین دژ – خیابان امام خمینی – بلوار بسیج مستضعفین می باشد.

سوالات متداول

مسیرهای پرتردد به مقصد

ارزان ترین و سریعترین مسیرها را با بیش از 500 شریک رسمی انتخاب کنید

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.