بلیط اتوبوس ارومیه

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

ارومیه تا تهران
 
770 کیلومتر
ارومیه تا خوي
 
140 کیلومتر
ارومیه تا تبريز
 
150 کیلومتر
ارومیه تا ماکو
 
300 کیلومتر
ارومیه تا اصفهان
 
1040 کیلومتر
ارومیه تا رشت
 
630 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس ارومیه از مِستربلیط

شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی است که با جمعیتی نزدیک به 736 هزار نفر دهمین شهر پر جمعیت ایران محسوب می شود. ارومیه در ارتفاع 1332 متری از دریاچه ارومیه و در دامنه کوه سیر واقع شده و مساحت آن  10548 کیلومتر می باشد. کلمه ارومیه در زبان آشوری به معنی شهر آب بوده و از جمله شهرهای چند اقلیتی است که جمعیت آن را اقلیت های ترک آذری، کردها، ارمنی ها و مسیحیان آشوری تشکیل می دهند. ارومیه دارای طبیعت بی نظیر و جاذبه های تاریخی گردشگری فراوانی است و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان می باشد.

بهترین زمان سفر به ارومیه

سفر به ارومیه به دلیل تنوع بالای جاذبه های دیدنی و بناهای تاریخی آن مانند  کلیساها، مساجد و منازل تاریخی، طبیعت زیبا و مردمانی خونگرم و مهمان نواز، در هر فصلی از سال می تواند بسیار لذت بخش و هیجان انگیز باشد. اما به طور کلی بیشتر گردشگران فصل تابستان از اوایل تیر ماه تا اوایل شهریور ماه را برای سفر به ارومیه انتخاب می کنند، زیرا در این مدت ارومیه دارای آب و هوای بی نظیری است و متوسط دمای آن 24 درجه سانتی گراد می باشد. البته این ایام ارومیه بسیار شلوغ است و جشنواره های متعددی در آن برگزار می گردد، بنابراین اگر دوست دارید که در روزهای خلوت به ارومیه سفر کنید باید سایر فصول سال را انتخاب نمایید.

در فصل بهار اوایل خرداد و در فصل پاییز 10 روز اول مهر بهترین فرصت برای سفر به ارومیه هستند، اما زمستان های ارومیه به دلیل آب و هوای بسیار سردی که دارد چندان برای مسافرت مناسب نمی باشد. ارومیه دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی فراونی است که بازدید از هر یک از آن ها در فصول مختلف سال می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. از جمله جاهای دیدنی ارومیه می توان به پارک جنگلی ارومیه، مجتمع تفریحی چی چست، دریاچه ارومیه، موزه و بازار تاریخی ارومیه، بنای سه گنبد، مسجد جامع، آبشار سولوک و دره قاسملو و ... اشاره نمود. هتل های چند ستاره و اقامتگاه های بوم گردی فراوانی در این شهر احداث شده اند که امکانات بسیار مناسبی دارند و می توانید در سفر چند روزه خود به ارومیه یکی از آن ها را به عنوان محل اقامت انتخاب نمایید.

رستوران ها، سفره خانه های ارومیه نیز در نوع خود بی نظیر هستند و با مراجعه به آن ها می توانید غذاهای محلی و سنتی شهر را میل کنید. از معروف ترین غذاهای محلی ارومیه می توان از آش دوغ، شورجه ارومیه، دلمه برگ مو، کوفته ی مرغ، گوزلمه و... نام برد. خرید سوغاتی بخش جدایی ناپذیر سفر به هر شهر و دیاری می باشد، اگر با تهیه بلیط اتوبوس به ارومیه سفر کردید حتما از سوغاتی های بی نظیر آن مانند شیرینی سوجوق، تنور شیرینی سی، عرقیجات ارومیه، حلوای گردو، نقل ارومیه، رنگرزی و ختایی کاری ارومیه به استان خود ببرید.

آب و هوای ارومیه                                                                             

ارومیه به دلیل قرار گیری در شمال غربی کشور جزء شهرهای سرد سیر ایران محسوب می شود که دارای زمستان های بسیار سرد و تابستان های تقریبا گرم می باشد. متوسط درجه حرارت در این شهر 8.9 درجه سانتی گراد است و به دلیل شرایط آب و هوایی معتدل و مناسبی که در اواخر بهار و فصل تابستان دارد در این فصول یکی از مقصدهای اصلی گردشگران می باشد. 

دوره بارندگی ها در ارومیه از اواخر مهر آغاز شده و تا خرداد ماه ادامه می یابد. میاینگین دوره بارش در طول سال در ارومیه 93 روز و مجموع روزهای یخبندان آن به 120 روز در سال می رسد، که بیشترین روزهای یخبندان مربوط به ماه های دی و بهمن و کمترین آن مربوط به ماه فروردین است. در ماه های اردیبهشت و اسفند سرعت وزش باد در ارومیه به حداکثرمیزان خود ( 16 متر بر ثانیه) و در ماه های دی و بهمن به حداقل مقدار خود یعنی 7 متر بر ثانیه می رسد. به طور کلی ارومیه دارای آب و هوای خنک و معتدل است و روزهای خیلی گرم در این شهر بسیار محدود است.

معرفی پایانه های مسافربری ارومیه

روش های مختلفی برای سفر به ارومیه وجود دارد که در این میان سفر با اتوبوس به ارومیه طرفداران بسیاری دارد و بخش قابل توجهی از جابجایی های مسافران به این شهر توسط پایانه های مسافر بری انجام می شود. پایانه مسافربری شهیدان کاملی ارومیه در سال 1359  در خیابان 7 تیر آغاز به کار نمود و شرکت ها و تعاونی های بسیاری با آن همکاری دارند. این پایانه مجهز به امکانات رفاهی مانند سالن انتطار، نمازخانه، غذاخوری، غرفه های فروش مواد غذایی، سرویس بهداشتی، پارکینگ و ... می باشد که مسافران می تواند در طول مدت زمانی که در آنجا حضور دارند از این امکانات استفاده نمایند. پایانه مسافربری شهید سلیمانی و پایانه مسافربری شهید علیزاده از دیگر پایانه های اتوبوسرانی ارومیه هستند که به ترتیب در بلوار میرزای شیرازی پایانه غرب و بلوار شیخ شلوت واقع شده اند.

شرکت های گیتی پیما، ایران پیما، همسفر، سیرو صفا، عصر ایرانیان، ایمن سفر و .. از جمله شرکت هایی هستند که با پایانه های مسافربری ارومیه همکاری دارند و در آن ها مستقر می باشند. مسافران به راحتی می توانند با مراجعه به هریک از این تعاونی ها بلیط اتوبوس ارومیه به مقصد مورد نظر خود را تهیه نمایند.

مسیرهای خروجی این ترمینال ها شامل  پایانه شهرهای اصفهان، کرمانشاه، تهران، همدان، یزد، مشهد و .. می باشد. همچنین مسیرهای ورودی آن از پایانه شهرهای رشت، کرج، بابل، جلفا، مرند و .. است که در هنگام تهیه بلیط اطلاعات پایانه های ورودی و خروجی به طور کامل در آن درج شده است.

علاوه بر روش حضوری از طریق وب سایت معتبر مستربلیط نیز به راحتی با وارد نمودن مبدا و مقصد می توان لیستی از اتوبوس های موجود را به همراه زمان و تاریخ حرکت آن ها مشاهده نمود و مناسب ترین گزینه را انتخاب کرد. با این کار در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید بلیط اتوبوس سفر خود را رزرو نمایید. با اتوبوس های وی آی پی می توانید سفری راحت به ارومیه را تجربه کنید.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.