بلیط اتوبوس اراک

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

اراک تا تهران
 
280 کیلومتر
اراک تا کرج
 
310 کیلومتر
اراک تا اهواز
 
540 کیلومتر
اراک تا دزفول
 
400 کیلومتر
اراک تا خرم آباد (لرستان )
 
210 کیلومتر
اراک تا اصفهان
 
280 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس اراک از مِستربلیط

اراک یکی از کلان شهرهای ایران و استان مرکزی می باشد که از لحاظ جغرافیایی از شمال به تفرش، از جنوب به خمین، از غرب به خنداب و از شرق به قم منتهی می شود. از لحاظ آب و هوایی ویژگی آب و هوایی فلات مرکزی را دارد یعنی زمستان های بسیار سرد و تابستان های گرم و خشک این منطقه را در بر می گیرد. از سده دوم اسلامی به بعد ناحیه بین همدان، ری و اصفهان عراق نامیده می شد اما بعد ها برای اینکه با عراق عرب فرق داشته باشد آن را عراق عجم نامیدند و در سال 1316 آن را اراک نام گذاری کردند که در لغت به معنی باغستان می باشد. 

اراک در دوره قاجاریه بنیان شده است و قدمتی بالغ بر دو قرن دارد که بیشتر جاذبه های تاریخ آن مربوط به دوره قاجار می شود. اراک یکی از شهرهای صنعتی ایران به حساب می آید که از لحاظ تنوع محصولات صنعتی می توان گفت اولین مورد آن وجود صنایع مادر در این استان می باشد به طور کلی می توان گفت چهارمین قطب صنعتی کشور است و همچنین مدرن ترین و زیباترین شهر ناحیه غربی به حساب می آید که 1658 متر از دریا فاصله دارد. اراک شهر زیبایی برای گردشگری و مسافرت می باشد که آب و هوای خوب آن می تواند سفری لذت بخش را برای شما رقم بزند. 

جاذبه های دیدنی زیادی در اراک وجود دارد، از جمله آن ها تالاب میقان که تالابی 2000 ساله می باشد، دریاچه نمک، مسجد و مدرسه سپهداری، حمام چهار فصل، روستای تاریخی هزاوه، قلعه حاج وکیل، بازار سرپوشیده اراک، خانه حسن پور، موزه مفاخر، شهربازی لاله، سد کمال صالح، ورزش اسلک لاین، شهر زیرزمینی آوه، کاروانسرای دو دهک، آب گرم محلات، آرامگاه پروفسور حسابی، کلیسای مسروپ مقدس و چشمه چپقلی می باشد. برای اقامت در شهر اراک می توانید با توجه به بودجه خود هتل مناسبی را انتخاب نمایید. شاید در ظاهر اراک جای مناسبی برای سفر به نظر نرسد اما با مسافرت به آن جا می توانید از زیبایی ها و جاذبه های اراک دیدن نمایید. خیلی از افراد برای مسافرت از اتوبوس استفاده می کنند که امنیت و راحتی بیشتری دارد. شما برای تهیه بلیط خود می توانید با مراجعه به سایت مستر بلیط به راحتی و به صورت آنلاین بلیط خود را رزرو نمایید.

بهترین زمان سفر به اراک

اراک دارای آب‌ و هوایی معتدل و متنوع می باشد و برخی از نقاط آن برای مسافرت از آب و هوای خیلی خوبی برخوردار می باشند. به علت وجود کوه های با ارتفاع زیاد و مجاورت با حاشیه های مرکزی ایران و همجواری با کویر مقان، حوزه آب ریز و دریاچه نمک و قرار گرفتن بین تلاقی رشته کوه های البرز و زاگرس آب و هوای پایداری ندارد. بهترین زمان سفر به اراک از لحاظ آب و هوایی فصل بهار است که می توانید با مشاهده جاذبه های برخی از محله های آن زیبایی بی نظیر این شهر را مشاهده نمایید. این شهر در تابستان هم از آب و هوایی خنک برخوردار است. در فصل پاییز و زمستان تعداد گردشگران شهر رو به کاهش می رود پس اگر فصل زمستان را برای مسافرت خود در نظر داشته باشید می توانید به راحتی از جاذبه های گردشگری دیدن نمایید. هنگامی که فصل مناسب برای سفر خود را تعیین کردید می توانید با خرید بلیط اتوبوس به صورت آنلاین از سایت مستر بلیط بدون اتلاف وقت وسیله نقلیه مسافرت خود را رزرو نمایید.

آب و هوای اراک

استان مرکزی از شمال به استان های تهران و قزوین، از جنوب به لرستان، از غرب به همدان و از سمت شرق به تهران و قم و اصفهان محدود می شود. به طور کلی می توان گفت مساحت استان حدود 29530 کیلومتر مربع است و کمتر از 2 درصد از خاک ایران را به خود اختصاص داده است. پست ترین نقطه اراک دشت ساوه است که ارتفاعی کمتر از 1200 متر دارد و بلندترین نقطه آن قله شهباز می باشد که ارتفاعی بیش از 3388 متر از سطح دریا را دارا می باشد. متوسط دمای سالانه در اراک حدود 14/0 درجه سانتی گراد است که تیر گرم ترین ماه و بهمن با صفر درجه سانتی گراد سرد ترین ماه سال محسوب می شود. اقلیم اراک بر اساس نظر آمبرژه شهری خشک و سرد و بر اساس نظر دومارتن نیمه خشک می باشد. 

می توان گفت به دلیل وجود دشت ها و کوه های مرتفع استان اراک دارای آب و هوایی گوناگون می باشد. وزش بادهای غربی، اقیانوس اطلس و مدیترانه ای، جریان آب های سرد و توده های هوای فشار اقیانوس هند شرایط آب و هوایی استان را تحت تأثیر قرار می دهد. تنوع آب وهوایی موجود در اراک عبارت است از: آب و هوای نیمه بیابانی در مناطقی مثل زرندیه و ساوه، آب‌ و هوای معتدل با زمستان سرد و تابستان های معتدل همراه است، آب و هوای سرد کوهستانی که زمستانی بسیار سرد و برفی و تابستانی خنک را تجربه می کند. میزان رطوبت سالیانه اراک حدود 46 درصد است. 

فصل زمستان در اراک فصلی طولانی به شمار می رود و از 4 تا 6 ماه متغیر می باشد اما بهار و پاییز فصل های کوتاهی هستند و در تابستان گرمای هوا در ماه های تیر و مرداد خود را نشان می دهد. با توجه به شرایط آب و هوایی موجود می توانید هنگام مسافرت به اراک با مراجعه به پایانه های مسافربری یا از طریق سایت اینترنتی مستر بلیط خیلی سریع و با کمترین قیمت بلیط اتوبوس اراک را برای خود خریداری کنید.

معرفی پایانه های مسافربری اراک

تنها پایانه مسافربری اراک ترمینال غدیر نام دارد که در استان مرکزی به مسافران روستایی و شهری اطراف اراک خدمت رسانی می کند. این ترمینال دارای بازارچه ای است که از 12 غرفه و 2 شرکت مسافربری و سالن انتظار، تلویزیون و سرویس های بهداشتی تشکیل شده است. ترمینال غدیر اراک در قسمت جنوب غربی شهر اراک، میدان انقلاب، در انتهای خیابان خونین شهر واقع شده است.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.