بلیط اتوبوس فسا

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

فسا تا بندرعباس
 
440 کیلومتر
فسا تا شيراز
 
150 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس فسا از مِستربلیط

فسا یکی از شهر های استان فارس و مرکز شهرستان فسا می باشد. این شهر به عنوان سومین شهر بزرگ استان فارس محسوب می شود. نام های پیشین فسا عبارتند از: باشیا، پشه، پسه و پسا. طبق تحقیقات آماری انجام شده فسا دارای ۱۱۰۸۲۵ نفر جمعیت می باشد. مساحت کلی شهر فسا ۲۵۵۰ هکتار است و حدود ۱۱۵۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. این شهرستان در منطقه نیمه خشک واقع شده است. بیش ترین درجه حرارت دما ۴۵ درجه بالای صفر و کم ترین آن هم حدود ۶ درجه زیر صفر می باشد. میزان بارندگی سالانه آن ۲۹۰ میلی متر است. اقتصاد شهرستان فسا بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار می باشد. از شهر های همسایه این شهر می توانیم از وجود جهرم، داراب، خرامه، استهبان وسروستان یاد کنیم. شهر فسا در واقع در جاده شیراز به بندر عباس قرار گرفته است که این موجب شده تا فسا به یک شهر استراتژیکی و پررونق ارتقا یابد. 

بر روی کتیبه های برجای مانده پرسپولیس از این شهر با نام پشی‌یا و بشی یاد کرده اند. یکی از بلند ترین نقاط شهر فسا، خرمن کوه است که در مجاورت روستای کچوییه با ۳۲۲۰ متر ارتفاع واقع شده است. ۴۰ درصد از شهرستان فسا دشت و ۶۰ در صد آن کوهستانی است. فسا از چهار بخش تشکیل شده است که عبارتند از: مرکزی، شیبکوه، ششده و قره بلاغ، نوبندگان. بیشتر مرد فسا با زبان فارسی و گویش شرق فارس که گویشی شبیه به شیرازی و کرمانی است، تکلم می کنند. اگر قصد سفر به فسا را دارید و بلیط اتوبوس فسا را رزرو کرده اید از بازید اماکن گردشگری و تاریخی آن نظیر: قلعه آشپزخانه ضحاک، آستان شاهزاده قاسم، آتشکده ساسانی و منطقه جنگلی بهشت کوثر غافل نشوید. 

قبل از ورود دین اسلام مردم این شهر تابع دین زرتشتی بوده اند که با گذشت زمان و ظهور دین اسلام، مذهب شیعه جایگزین دین قبلی آن ها شده است. از جمله مشاهیر نام آور فسا می توان به ابوعلی نحوی فارسی، شیخ روز بهان بقلی فسایی، ارسلان بساسیری و حاج میرزا حسن حسینی فسایی اشاره کنیم. دانشگاه فسا از ۵ رشته مهندسی، ۲ رشته پایه و ۳ رشته کشاورزی برخوردار است. همینطور دانشگاه علوم پزشکی فسا رشته های پزشکی، پیراپزشکی، و... را شامل می شود. رصد خانه فسا به عنوان بزرگترین رصد خانه آماتوری جنوب ایران شناخته شده است. این رصد خانه متشکل از اتاق تلسکوپ، اتاق افلاک نما و سالن برگزاری کلاس های آموزشی می باشد. لازم به ذکر است که گروه نجوم شهر فسا هرسال برای رویت ماه رمضان و شوال به مناطق خرمن کوه و دنا اعزام می شوند.  

از لحاظ تولید گندم شهرستان فسا توانسته اولین رتبه را در ایران کسب کند به طوری که فسا را شهر گندم می خوانند. همینطور کشت پنبه هم در این شهرستان از رونق بالایی برخوردار بوده است. اگر به فسا سفر کردید حتما سوغاتی این شهر نظیر کماچ یا نان فسایی را نوش جان کنید. لیمو ترش، پرتقال، نارنج و انار و... هم جزو دیگر سوغاتی های این شهر زیبا می باشند. 

بهترین زمان سفر به فسا

از آنجایی که شهرستان فسا از مناطق نیمه خشک استان فارس محسوب می شود، بهترین زمان سفر به این شهر اواخر فصل تابستان و فصل بهار می باشد زیرا که زیبایی های این شهر در این فصول نمایان می شوند. وجود هتل و اقامتگاه هایی نظیر: هتل جهانگردی فسا، اقامتگاه بوم گردی خورنگان فسا، اقامتگاه بوم گردی آسمان آبی فسا باعث افزایش گردشگران و مسافران به این شهر شده است که به راحتی می توانند در این اقامتگاه ها استراحت کرده و یک سفر خوب را تجربه کنند.

 بسیاری از افراد به علت مشغله کاری نمی توانند برای خرید بلیط به صورت حضوری اقدام کنند. حال جای نگرانی نیست امروزه وب سایت های طراحی شده اند که خیال همگان را از این بابت راحت کرده و تمامی اقشار می توانند خرید بلیط خود را از طریق اینترنت انجام دهند. اگر بخواهیم یک وب سایت معتبر را پیشنهاد کنیم که هم ارزان و هم دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد باید مستر بلیط بهترین گزینه است. این وب سایت با داشتن ویژگی های نظیر: اعلام کاهش قیمت، اعلام افزایش ظرفیت و ... توانسته متقاضیان زیادی را به خود جذب کند. جالب است بدانید بدون عضویت در وب سایت مستر بلیط می توانید بلیط خود را خریداری کنید اما با عضویت در این اپلیکیشن از تخفیفات ویژه عضویت آن بهره مند شوید.

معرفی پایانه مسافربری فسا

 پایانه مسافربری شهرستان فسا به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی می باشد. در این ترمینال از جدید ترین و مجهز ترین اتوبوس ها استفاده می کنند. ویژگی ها و امکانات بارز پایانه مسافربری فسا شامل موارد زیر می شود:

باجه خرید بلیط اتوبوس

پارکینگ برای اتوبوس 

رستوران و کافی شاپ

نمازخانه

تلفن همگانی

سرویس های بهداشتی

فروشگاه مواد غذایی

مکانی برای استراحت رانندگان اتوبوس ها

سالن انتطار

و...

آدرس پایانه شهر فسا به شرح زیر می باشد:

فسا – جاده فسا – خروجی فسا 

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.