بلیط اتوبوس اقلید

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

اقلید تا شيراز
 
210 کیلومتر
اقلید تا تهران
 
710 کیلومتر
اقلید تا اصفهان
 
260 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس اقلید از مِستربلیط

اقلید از شهر های شمالی استان فارس و مرکز شهرستان اقلید است. بر اساس تحقیقات انجام شده این شهر از ۵۰۳۴۱ نفر می باشد. از نام های پیشین اقلید می توان به اکلید و کلیل اشاره کرد. مساحت کلی شهرستان اقلید برابر است با ۷۲۰۰ کیلومتر مربع و ارتفاع آن از سطح دریا ۲۳۰۰ است. شهرستان اقلید از لحاظ موقعیت جغرافی در طول جغرافیایی ۵۲ درجه و ۷۲ دقیقه و عرض جغرافیایی ۳۰ درجه و ۹۰ دقیقه قرار گرفته است. این شهرستان جزو مناطق زمستانی و مرتفع کشور محسوب می شود. اگر قصد سفر به شهر اقلید را دارید و بلیط اتوبوس اقلید را رزرو کرده اید حتما از مناطق گردشگری این شهر نظیر: قلعه شهر آشوب، کاروانسراهای کناس، منبر و کتبه مسجد جامع، قلعه آسپاس و ...دیدن فرمایید. اقلید بعد از صفا شهر مرتفع ترین شهر استان فارس می باشد. از جاذبه های طبیعی شهرستان اقلید هم می توانیم از وجود چشمه قدمگاه، چشمه چوبو، رود خانه کر، رودخانه شادکام و کوه بل ... یاد کنیم. 

شهرستان اقلید دارای سه بخش می باشد که عبارتند از: بخش مرکزی (دهستان خنجشت، دهستان شهرمیان)، بخش حسن آباد (دهستان احمد آباد، دهستان حسن آباد، دهستان بکان) و بخش سده (دهستان سده، دهستلن دژکرد، دهستان آسپاس) ارتفاعات شهرستان اقلید دنباله کوه های زاگرس است که حداکثر ارتفاع آن از سطح دریا ۳۹۴۳ متر می باشد که به کوه بل در جنوب اقلید شهرت دارد. حداکثر دمای هوا در اقلید ۳۷ درجه سانتیگراد و حداقل آن ۲۲- درجه سانتیگراد می باشد. این شهر از زمستان های فوق العاده سرد و زمستان های نسبتا معتدل برخوردار است. 

متوسط بارش باران در طول سال بین ۳۳۰-۳۰۰ میلی متر می باشد. جالب است بدانید شهرستان اقلید از مناطق باد خیز است که بیشتر مواقع باد هایی با سرعت بالا در این شهر وزش می کنند که این وزش ها به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می رسد. مهم ترین کوه های اقلید عبارتند از: کوه آب سیاه، رشته کوه سفید، کوه بکان. پوشش گیاهی این منطقه از جاشیر، کماگون، آویشن، تره، بن سرخ، پر موسیر، قارچ و کنگر بهره مند است. از امکانات مذهبی این شهر می توانیم به وجود: حرم مطهر امام زاده اسماعیل، امام زاده محمد رسول الله،  امام زاده عبدالرحمن و ... اشاره کنیم. اگر به این شهر خوش آب و هوا سفر کردید از سوغاتی های آن که شامل: یوخه، مسقطی، بادام سوخته، رنگینک، عرق بهار نارنج، آبغوره و عرق بید مشک می شود، نوش جان کنید. پوشش محلی زنان این منطقه شامل: ارخالق، دستمال یا غلوچ،تنبان تورکی و چارقد می باشد. همینطور پوشش مردان هم شامل: عبای نازک، کلاه نمدی، دستار کمر، پیراهن های بلند طرحدار و یا ساده، چقه و کپنگ و شلوار های تیره است.

بهترین زمان سفر به اقلید

از آنجایی که شهرستان اقلید از مناطق کوهستانی و مرتفع استان فارس محسوب می شود، بهترین زمان سفر به این شهر اواخر فصل تابستان و فصل بهار می باشد زیرا که زیبایی های این شهر در این فصول نمایان می شوند. وجود هتل و اقامتگاه هایی نظیر: هتل آپارتمان کیان اقلید، باعث افزایش گردشگران و مسافران به این شهر شده است که به راحتی می توانند در این اقامتگاه ها استراحت کرده و یک سفر خوب را تجربه کنند.

 بسیاری از افراد به علت مشغله کاری نمی توانند برای خرید بلیط به صورت حضوری اقدام کنند. حال جای نگرانی نیست امروزه وب سایت های طراحی شده اند که خیال همگان را از این بابت راحت کرده و تمامی اقشار می توانند خرید بلیط خود را از طریق اینترنت انجام دهند. اگر بخواهیم یک وب سایت معتبر را پیشنهاد کنیم که هم ارزان و هم دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد باید مستر بلیط بهترین گزینه است. این وب سایت با داشتن ویژگی های نظیر: اعلام کاهش قیمت، اعلام افزایش ظرفیت و ... توانسته متقاضیان زیادی را به خود جذب کند. جالب است بدانید بدون عضویت در وب سایت مستر بلیط می توانید بلیط خود را خریداری کنید اما با عضویت در این اپلیکیشن از تخفیفات ویژه عضویت آن بهره مند شوید.

معرفی پایانه مسافربری اقلید

پایانه مسافربری اقلید به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی می باشد. در این ترمینال از جدید ترین و مجهز ترین اتوبوس ها استفاده می کنند. ویژگی ها و امکانات بارز پایانه مسافربری اقلید شامل موارد زیر می شود:

باجه خرید بلیط اتوبوس

پارکینگ برای اتوبوس 

رستوران و کافی شاپ

نمازخانه

سرویس های بهداشتی

فروشگاه مواد غذایی

مکانی برای استراحت رانندگان اتوبوس ها

سالن انتظار

و...

آدرس پایانه شهر اقلید به شرح زیر می باشد:

اقلید – مابین استاندارد و جاده کمربندی – بلوار ترمینال – ترمینال مسافربری اقلید 

سوالات متداول

مسیرهای پرتردد به مقصد

ارزان ترین و سریعترین مسیرها را با بیش از 500 شریک رسمی انتخاب کنید

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.