بلیط اتوبوس آباده

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

آباده تا تهران
 
660 کیلومتر
آباده تا شيراز
 
270 کیلومتر
آباده تا اصفهان
 
210 کیلومتر
آباده تا يزد
 
220 کیلومتر
آباده تا شهرضا
 
130 کیلومتر
آباده تا بندرعباس
 
760 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس آباده از مِستربلیط

آباده شهری در استان فارس می باشد. براساس تحقیقات آماری انجام شده شهر آباده دارای ۵۹۱۱۶ جمعیت است. این شهر به عنوان دهمین شهر پرجمعیت استان فارس و چهارمین شهر پرجمعیت نیمه شمالی استان به شمار می رود. در سال ۱۳۹۷ شهرستان آباده به عنوان شهر جهانی منبت شهرت یافت. آپاتیه از نام های پیشین شهرآباده است. ارتفاع شهرستان آباده از سطح دریا ۱۲۹۰ متر می باشد. این شهرستان از شهرهای آباده، سورمق، صغاد، بهمن و ایزد خواست تشکیل شده است. بومیان این منطقه به زبان فارسی تکلم می کنند و مذهب شیعه دارند البته لازم به ذکر است که زبان فارسی در دیگر شهر های آباده تفاوت های در واژه  و آهنگ کلمات دارد. شهرستان آباده در سال ۱۳۰۵ به صورت یک شهرستان مستقل شناخته شد. در حال حاضر ۲۵ واحد معدنی در شهر آباده مشغول به کار هستند که بیشترین مواد معدنی موجود در این معادن عبارتند از: خاک نسوز، سنگ نما، سنگ آهک، منگنز و خاک های معدنی.

 

تمامی مردمان شهر آباده قبل از ورود دین اسلام، از دین زرتشتی تبعیت می کردند که رفته رفته در زمان صفوی به دین شیعه گرویدند. پوشش گیاهی شهر آباده استپ کوهپایه ای و نیمه بیابانی است. در میان کوه های جنوبی گل های زیبای بهاری و گیاهان دارویی به وفور یافت می شود. حیواناتی نظیر: خرگوش، روباه و کفتار حیوانات موجود در بیابان های شهر آباده هستند. در این شهر مراکز آموزش عالی بسیاری وجود دارد که پذیرای دانشجویان زیادی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این مراکز عبارتند از: مرکز آموزش عالی آباده، دانشکده پرستاری حضرت زهرا آباده، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده و موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی آباده. اگر قصد سفر به شهر آباده را دارید و بلیط اتوبوس آباده را رزرو کرده اید حتما از تماشای مناظر زیبا و اماکن گردشگری آن نظیر: خرفخانه سورمق و چهل زرعی از دوره صفویه، کلاه فرنگی سورمق (قاجاریه)، قبر مذنب شاعر معاصر آباده‌ای در گورستان قدیمی محمدیه آباده و عمارت خانه محمد خان سورمق غافل نشوید.

 

در شهر آباده وقایع تاریخی بسیار مهمی رخ داده است که تاریخ این شهر را دستخوش تغییر کرده است. این وقایع به شرح زیر می باشند:

 

حمله لشکر افغان به شهر آباده و تسخیر آن در راه سفر به اصفهان، اقامت شاه اسماعیل سوم در آباده به دستور کریم خان زند، جنگ لطفعلی خان زند در منطقه آباده و تخریب بخشی از شهر، جنگ بین نیرو های تفنگدار پلیس جنوب و نیرو های ایل قشقایی، آباده ای ها و کردشولی ها. سفید آب یا روشور (نوعی لایه بردارو سفید کننده پوست است که به صورت توپ های سفید رنگ در ایران عرضه می گردد و در حمام قابل استفاه است) از مهم ترین سوغاتی های شهر آباده می باشند. شغل بیشتر مردم آباده کشاورزی و سبزی کاری است. مردمانی که در روستاهای حومه استان فارس زندگی می کنند برای خرید سبزی خود به چنار آمده و سبزی یک ماه آینده خود را خریداری می نمایند. روستای چنار یکی از کهن ترین روستاهای شهرستان آباده که قدمت آن به ۸۰۰ سال قبل می رسد.   

 

بهترین زمان سفر به آباده

 

از آنجایی که شهرستان آباده از مناطق سردسیر بوده و از مناطق نیمه خشک استان فارس محسوب می شود، بهترین زمان سفر به این شهر اواخر فصل تابستان و فصل بهار می باشد زیرا که زیبایی های این شهر در این فصول نمایان می شوند. وجود هتل و اقامتگاه هایی نظیر: اقامتگاه اسدالله خان آباده، هتل لاله آباده  باعث افزایش گردشگران و مسافران به این شهر شده است که به راحتی می توانند در این اقامتگاه ها استراحت کرده و یک سفر خوب را تجربه کنند.

 

 بسیاری از افراد به علت مشغله کاری نمی توانند برای خرید بلیط به صورت حضوری اقدام کنند. حال جای نگرانی نیست امروزه وب سایت های طراحی شده اند که خیال همگان را از این بابت راحت کرده و تمامی اقشار می توانند خرید بلیط خود را از طریق اینترنت انجام دهند. اگر بخواهیم یک وب سایت معتبر را پیشنهاد کنیم که هم ارزان و هم دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد باید مستر بلیط بهترین گزینه است. این وب سایت با داشتن ویژگی های نظیر: اعلام کاهش قیمت، اعلام افزایش ظرفیت و ... توانسته متقاضیان زیادی را به خود جذب کند. جالب است بدانید بدون عضویت در وب سایت مستر بلیط می توانید بلیط خود را خریداری کنید اما با عضویت در این اپلیکیشن از تخفیفات ویژه عضویت آن بهره مند شوید.

 

معرفی پایانه مسافربری آباده

 پایانه مسافربری شهرستان آباده به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی می باشد. در این ترمینال از جدید ترین و مجهز ترین اتوبوس ها استفاده می کنند. ویژگی ها و امکانات بارز پایانه مسافربری آباده شامل موارد زیر می شود:

باجه خرید بلیط اتوبوس

پارکینگ برای اتوبوس 

رستوران و کافی شاپ

نمازخانه

تلفن همگانی

سرویس های بهداشتی

فروشگاه مواد غذایی

مکانی برای استراحت رانندگان اتوبوس ها

سالن انتطار

و...

آدرس پایانه شهر آباده به شرح زیر می باشد:

بلوار شهید چمران – نرسیده به میدان انقلاب 

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.