بلیط اتوبوس آبادان

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

آبادان تا شيراز
 
560 کیلومتر
آبادان تا اصفهان
 
650 کیلومتر
آبادان تا تهران
 
960 کیلومتر
آبادان تا قم
 
840 کیلومتر
آبادان تا برخوار
 
680 کیلومتر
آبادان تا بندرعباس
 
1120 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس آبادان از مِستربلیط

آبادان یکی از شهرهای معروف جنوب غربی ایران است و از گذشته تا به امروز، جزء شهرهای مهم کشور بوده است. شهر آبادان مرکز شهرستان آبادان واقع در استان خوزستان می باشد. از اواخر قرن سیزدهم هجری شمسی در این منطقه نفت یافت شد و درآن جا پالایشگاه نفت دایر کردند. از آن زمان تا به حال به خاطر وجود نفت و پالایشگاه، نزدیکی به دریای خلیج فارس، هم مرز بودن با کشور عراق، وجود فرودگاه بین المللی، ایستگاه فرستنده رادیو، دانشکده نفت، گمرک، و... از مهمترین و زیباترین شهرهای ایران و خاورمیانه به حساب می آید.

 آبادان با وجود اروند رود در غرب ، رود بهمنشیر در شمال و شرق و خلیج فارس در جنوب  به شکل یک جزیره دلتا مانند در آمده است. این شهر جزء پر آب ترین شهرهای خوزستان می باشد. آبادان به دلیل وجود بزرگترین پالایشگاه نفت جهان (پالایشگاه نفت آبادان) و دسترسی به آب های آزاد و منطقه آزاد اروند رود از اهمیت زیادی برخوردار است. از همین رو از زمان پیدایش نفت و ساخت پالایشگاه به دلیل موقعیت مناسب آبادان برای پالایش نفت به جایگاه ویژه ای دست یافت. بعد از آن احداث اولین واحد مسکونی از لحاظ شهر نشینی رو به توسعه رفت و جمعیت زیادی از دیگر نقاط کشور به این شهر مهاجرت کردند. در آن زمان بعد از تهران به بزرگ ترین شهر تبدیل شد.

دین و مذهب اکثر مردمان آبادان مسلمان شیعه است و به زبان فارسی با لهجه آبادانی و عربی صحبت می کنند. بیشتر جمعیت این شهر را اقوام بومی آبادان، عرب ها و بوشهری ها، لرها و عشایر مختلف تشکیل می دهند. آبادان با شهرهای کاراما درچین و بروجرد در ایران همسایه است. اقتصاد مردم منطقه مدیون وجود نفت و بزرگ ترین پالایشگاه آن می باشد. در زمینه صادرات خرما، شیلات و دیگر محصولات کشاورزی پیشرفت خوبی کرده که از طریق پایگاه های مرزی به کشورهای همسایه به خصوص عراق صادر می کند. 

 

از مکان های مهم و جاذبه های های شهر آبادان می توان به پالایشگاه نفت، مسجد رنگونی ها، سینما شیرین، موزه آبادان، موزه بنزین خانه، کلیسای گاراپت مقدس، موزه اسناد تاریخی و خطی، موزه کارآموزان آبادان، سواخل اروند رود و بهمنشیر، محله های معروف و قدیمی متعلق به شرکت نفت و... اشاره کرد. برخی از جاذبه های این منطقه زا برای شما شرح می دهیم کلیسای گاراپت در یکی از خیابان های آبادان در جوار مسجد جلوه گر هم نشینی زیبای ادیان است که دیوار به دیوار بودن این دو بنا در عین سادگی دوستی و مودت ادیان الهی را به نمایش می گذارد. برای بازید از این  کلیسا باید از کارکنان آن جا اجازه بگیرید که بیشتر اوقات با روی گشاده اجازه بازدید می دهند. 

در کنار جاذبه های دیدنی بازارهایی در این منطقه نیز وجود دارد که می توانید یک روز کامل در ان بچرخید و با قیمت های ارزان و مناسب خرید کنید. بازارهایی مثل بازار مرکزی آبادان، بازار ماهی و... اگر مایل هستید که به این شهر زیبا و دیدنی سفر کرده میتوانید بلیط اتوبوس آبادان را تهیه کرده و سفر راحت و خاطره انگیزی را برای خود و اطرافیان تان داشته باشید.

بهترین زمان سفر به آبادان

در بهار تا اواسط شهریور هوای آبادان ملایم تا گرم می باشد و از اواسط اردیبهشت به شکل گرمای تابستان خود رل نشان می دهد. در فصل تابستان به دلیل گرمای زیاد و طاقت فرسا فصل مناسبی برای سفر به این شهر نیست. اوایل فصل پاییز هوا گرم بوده ولی از اواسط آن هوا رو به خنکی می رود. و زمان مناسبی است که به این شهر سفر کنید. در زمستان هوای آبادان خنک است و بهترین زمان سفر به این شهر می باشد.

معرفی پایانه مسافربری آبادان

همه روزه پایانه مسافربری آبادان پذیرای مسافران زیادی را از دیگر نقاط کشور است . ترمینال آبادان یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین ترمینال های کشور است که سرویس دهی خوبی را به مسافران و هموطنان عزیز می دهد. این پایانه با بهره گیری از بهترین اتوبوس های روز دنیا و هم چنین ارایه بهترین خدمات در پایانه از بهترین پایانه های کشوری می باشد. شرکت های مسافربری آسیا سفر آبادان،  پیک سفر آبادان، جهان گشت مهر آبادان، تک سفر مهر آبادان، پیک معتمد آبادان تعاونی۲ در این ترمینال مستقر می باشند‌. شما می توانید بلیط اتوبوس خود را علاوه بر خرید حضوری، به صورت تلفنی یا اینترنتی و آنلاین خریداری کرده. 

بهتر است بلیط اتوبوس خود را اینترنتی و آنلاین خریداری کنید تا در وقت و زمان شما صرفه جویی شود. سایت های زیادی هستن که به شما این امکان را می دهند که به صورت اینترنتی  و آنلاین بلیط اتوبوس را تهیه کنید اما پیشنهاد ما به شما خرید از سایت معتبر و با اعتماد مستر بلیط است که به راحتی و سریع می توانید بلیط خود را تهیه و از امکانات این سایت خوب بهره ببرید. این پایانه در مسیرهای مختلفی در تردد است و مسافران زیادی را جابجا می کند.

امکانات پایانه اتوبوس آبادان برای مسافران و کارکنان

  • غذا خوری و رستوران
  • پارکینگ
  • نمازخانه
  • سالن انتظار
  • غرفه های فروشگاهی
  • سرویس انتظار
  • باجه خرید بلیط
  • سرویس دهی تاکسی به نقاط شهر
  • آب سرد کن
  • باجه تلفن عمومی

آدرس پایانه شهر آبادان

ورودی شهر آبادان، کنار بزرگراه آبادان- اهواز

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.