بلیط اتوبوس اهواز

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

اهواز تا اصفهان
 
510 کیلومتر
اهواز تا تهران
 
820 کیلومتر
اهواز تا شيراز
 
540 کیلومتر
اهواز تا برخوار
 
540 کیلومتر
اهواز تا قم
 
680 کیلومتر
اهواز تا لنجان
 
490 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس اهواز از مِستربلیط

اهواز کلان شهری است که قومیت های مختلفی را در خود جای داده است و دومین شهر گرم و هفتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می شود. جاذبه های دیدنی این شهر در شب ها بسیار لذت بخش و دلنشین است و همه مرکز خرید ها و رستوران ها تا دیر وقت باز هستند. شرکت هایی مثل فولاد خوزستان، شرکت ملی حفاری ایران در شهر اهواز قرار دارد. برترین تفریح این شهر لب کارون است که تعطیلی ندارد و می شود تا دیر هنگام بازتاب نور ستاره ها را بر روی رود کارون مشاهده نمود. زمانی رود کارون بزرگترین و پر آب ترین رودخانه ایران بود به نحوی که کشتی ها روی آن تردد داشتند، اما امروزه این رود در معرض خشکی و کم آبی قرار دارد. مردم اهواز اغلب به زبان فارسی صحبت می کنند که ممکن است با لهجه هایی مثل بختیاری، شوشتری، دزفولی و آبادانی همراه باشد و عده ای از مردم هم به زبان عربی سخن می گویند. این کلان شهر در قسمت جلگه ای استان خوزستان قرار دارد. دمای هوا در فصل تابستان معمولاً به 50 درجه سانتی گراد می رسد و در فصل زمستان به 5 درجه بالای صفر کاهش پیدا می کند. برای اقامت در شهر اهواز می توانید از میان هتل ها و مهمان سراها هر کدام را که متناسب با بودجه شما بود را انتخاب نمایید. 

اهواز جاذبه های گردشگری و تفریحی زیادی را دارد که از جمله آن ها بازار کاوه، بازار امام، خیابان نادری، موزه هنرهای معاصر، قدم زدن در کنار کارون، بنای معین التجار، پل سفید، دانشکده سه گوش، میدان راه آهن، کلیسای سورت مسروپ، پل سیاه، طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه، پل طبیعت کیانپارس و محله نیوساید می باشد. بعضی از افراد ترجیح می دهند به جای ساعت ها رانندگی و خستگی راه با اتوبوس به مسافرت بروند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید می توانید با مراجعه به سایت معتبر مستر بلیط به راحتی وسیله نقلیه سفر خود را رزرو نمایید. سایت مستر بلیط این امکان را برای شما فراهم می کند که قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید و اطلاعاتی در مورد شهر انتخابی خود کسب نمایید.

در سال 1355 با تولید اتوبوس جا به جایی توسط وسیله نقلیه عمومی آغاز شد و رانندگان شخصاً مالکیت اتوبوس ها را بر عهده گرفتند، با توسعه و پیشرفت این سرویس ها در سال 1346 شرکت واحد اتوبوسرانی اهواز فعالیت خود را آغاز نمود و به مرور زمان خدمات این سازمان ها روز به روز با گسترش سرویس دهی همراه بود. امروزه این امر بر هیچکس پوشیده نیست که یکی از راه های ارزان و راحت مسافرت به نقاط مختلف کشور با اتوبوس است. اتوبوس یکی از وسایل نقلیه عمومی می باشد که سال ها است مسافران را به مناطق مختلف کشور جا به جا می کند. با پیشرفت روز افزون این پایانه ها به جای اینکه برای تهیه بلیط اتوبوس خود به ترمینال های اتوبوس رانی بروید می توانید به راحتی بدون اتلاف وقت با مراجعه به سایت مستر بلیط برای سفر خود بلیط اتوبوس را خریداری نمایید.

بهترین زمان سفر به اهواز

شهر اهواز دارای دو فصل می باشد تابستان و پاییز که فصل های مناسبی برای سفر به این شهر می باشند. در اهواز هوا یا گرم است یا سرد. در فصل بهار به دلیل بارندگی های فصل زمستان همه جا سرسبزی و خنکی خود را دارد. در اواخر بهار که هوا رو به گرمی می رود بعد از گذشت یک ماه هوا شرجی می شود همین موضوع باعث می شود تا مسافرت به اهواز برای کسانی که ساکن استان خوزستان نیستند سخت و آزار دهنده باشد. اگر قصد شما گردشگری و دیدن جاذبه های طبیعی باشد بهترین فصل برای رفتن به اهواز پاییز می باشد. در فصل پاییز هوا گرم نیست و از آن جایی که به دلیل باز شدن مدرسه ها افراد کمتر این فصل را برای مسافرت انتخاب می کنند به راحتی می توانید مکان های تاریخی اهواز را ببینید. اهواز هم مثل شهرهای دیگر فصلی مناسب با حراج های ویژه برای خرید دارد. بهترین فصل انتخابی برای تجارت می تواند فصل تابستان باشد که به علت گرمای زیاد کمتر کسانی به شهر اهواز سفر می کنند به همین دلیل حراجی های قابل توجه ای را روی اجناس می گذارند. هنگام انتخاب فصل مناسب برای مسافرت می توانید از سایت مستر بلیط به راحتی و بدون اینکه زمان خود را تلف کنید بلیط اتوبوس اهواز را تهیه نمایید.

آب و هوای اهواز

استان خوزستان از لحاظ پستی و بلندی به دو منطقه جلگه ای و کوهستانی تقسیم می شود. بخش جلگه ای از جنوب دزفول، مسجد سلیمان، بهبهان و رامهرمز شروع می شود و تا اطراف خلیج فارس و اروند رود ادامه پیدا می کند. این استان دارای آب و هوای گوناگونی است، آب و هوای نیمه بیابانی که شهرهای آبادان، خرمشهر، دزفول، شوشتر، رامهرمز، هندیجان، بهبهان و نواحی شمالی اهواز را در بر می گیرد و آب و هوای استپ گرم مناطق شمالی اهواز را احاطه می کند. در فصل بهار بارندگی وجود ندارد اما به دلیل بارش های فصل های گذشته سرسبزی و خرمی خود را حفظ می کند اما اواخر این فصل هوا رو به گرما می رود. 

با شروع فصل تابستان دیگر از نسیم های خنک بهاری خبری نخواهد بود و هوا رو به گرمی و شرجی شدن می رود، این گرمای هوا تا اواخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت. در فصل پاییز یعنی اوایل آبان ماه هوا خنک تر می شود و با رسیدن ماه آذر بارش های پراکنده آغاز خواهد شد. فصل زمستان در اهواز به فصل پر بارش معروف است. شرایط های جوی باعث می شود که چند روز پشت سر هم بارندگی ها ادامه داشته باشد.

معرفی پایانه های مسافربری اهواز

با توجه به گسترش روز افزون مسافرت ها توسط وسیله نقلیه عمومی پایانه ها برای مسافرت و جا به جایی مسافران و گردشگران در نظر گرفته خواهد شد. ترمینال تپه اهواز در شرق اهواز و نزدیک فرودگاه بین المللی قرار دارد. مساحت این پایانه از پایانه های دیگر اهواز کوچکتر می باشد. مسافران می توانند از طریق این پایانه به شهرهای اصفهان، تهران، خرم آباد، قم، کرج، اراک، شاهین شهر، فولاد شهر و شهرکرد بروند. این ترمینال در میدان 4 شیر به سمت جاده رامهرمز، بعد از ورزشگاه الغدیر واقع شده است. ترمینال سیاحت هفده‌گانه که به ترمینال سه راه خرمشهر معروف است در سال 1372 احداث شده است و سفرهای به سمت تهران، خرم آباد، همدان، تبریز و ... انجام می دهد. 

امکانات این ترمینال شامل اتوماسیون حمل بار، سالن های انتظار متفاوت و بزرگ، دستگاه آب سرد کن، رمپ ویژه معمولان، کافی شاپ، پارکینگ و مسجد و نمازخانه می شود. پایانه دیگری در شهر اهواز وجود دارد به اسم پایانه مسافربری زاگرس اهواز که در اهواز بزرگراه پاسداران، نرسیده به چهار راه شیرف واقع شده است. این ترمینال مسافر شهرهای شوشتر، دزفول و مسجد سلیمان را جابه جا می کند.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.