بلیط اتوبوس سبزوار

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

سبزوار تا تهران
 
660 کیلومتر
سبزوار تا اصفهان
 
920 کیلومتر
سبزوار تا کرج
 
710 کیلومتر
سبزوار تا مشهد (خراسان )
 
230 کیلومتر
سبزوار تا گرگان
 
370 کیلومتر
سبزوار تا ساري
 
500 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس سبزوار از مِستربلیط

سبزوار از شهرهای نسبتا بزرگ استان خراسان رضوی محسوب می شود و در شرق ایران و غرب خراسان قرار گرفته است. برای آشنایی بهتر با سبزوار بلیط اتوبوس سبزوار را تهیه کرده و از نزدیک این شهر تاریخی را دیدن کنید. از نظر تاریخی این شهر با بیهق پیوند خورده که دلیل معروف شدن آن به سربداران نیز همین است. پس از این که مغول به سلطنت خوارزم شاه حمله کرد مدافعانی فدایی که به نام سربداران شناخته می شدند دلاوری های زیادی از خود نشان دادند و به همین خاطر این شهر تا مدتی با این نام معروف بود. پس از حکومت شیعی که توسط آل بویه راه اندازی شده بود سربداران حکومت شیعه بعدی را ایجاد کردند. سربداران با این حکومت مدت ها و بر قسمت های مختلف کشور حکمرانی کردند و پایتخت خود را سبزوار انتخاب کردند. 

سبزوار یکی از مهم ترین مراکز از نظر جمعیت، دانشگاه، فرهنگ، تاریخ و حتی اسلامی در شمال شرق ایران محسوب می شود. سبزوار به عنوان یکی از نماد های تاریخ و علم ایران در بین ایرانیان مطرح شده است. زیرا مراکز علمی و دانشگاهی و همچنین حوزه های علمیه سبزوار قدمتی دیرینه دارند که به نمادسازی این شهر کمک می کند. در ادوار مختلف این شهر اندیشمندان بزرگی پرورش داده و به سراسر دنیا معرفی کرده است. کسانی مانند ابن یمین فریومدی و حمید سبزواری در این شهر بزرگ شده اند. ابوالفظل بیهقی که یکی از مورخان و تاریخ نویسان بزرگ و تاثیرگذار ایران است نیز در این شهر متولد شده است. از دانشگاه های مهم سبزوار می توان به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد. 

در حال حاضر 14 دانشگاه و موسسه آموزش عالی بزرگ در این شهر فعال هستند. از دیگر نهاد های خاص می توان به فرمانداری این شهرستان اشاره کرد که جز فرمانداری های ویژه ایران می باشد. از دیگر مشاهیر بزرگ این خطه می توانیم محمود دولت آبادی، ملاهادی سبزواری، ملاحسین واعظ کاشفی، قاسم غنی، سید عبدالاعلی افقهی سبزواری، دکتر علی شریعتی را نام ببریم. از حیث موقعیت های تجاری و بازرگانی سبزوار از جایگاه خوبی نسبت به باقی شهر های خراسان رضوی برخوردار است. جالب است بدانید این شهر از شهرهای ثروتمند ایران است البته اگر بخواهیم به میزان موجودی حساب های بانکی توجه کنیم. سبزوار تعداد زیادی بازرگان دارد و لقب بندر کویر خراسان کاملا شایسته آن می باشد. یکی دیگر از نام های قدیمی آن بیهق است که بالاتر پیشینه آن را خوانده اید. قبل از اسلام به بیهق، بیهه یا بیهین یا بیهگ می گفته اند. (که به معنای جای نیکو یا بهترین ناحیه در این منطقه از مشرق ایران در عصر ساسانی است.)

بیهه میان نیشابور در مشرق و قومس در مغرب واقع شده بود که بر سر راه جاده ابریشم قرار می گرفته است. جاده ابریشم از چین تا مدیترانه کشیده شده است. بیهه به عنوان یکی از مراکز تمدنی ایرانی پیش از اسلام مخصوصا در دوره اشکانیان و ساسانیان بوده است که بعد ها با نام سبزوار شناخته شد. در تاریخ شهر بیهق آمده است: و سبزوار شهری بزرگ شد با انواع درخت میوه دار و سایه بخش، پس مردمان آن را سابزوار نوشتند و سبزوار گفتند کجنات تجری من تحت الانهار. شهر سبزوار با مشهد 220 کیلومتر و با تهران در غرب 670 فاصله دارد. بر اساس آخرین تقسیمات کشوری شهرستان سبزوار در غرب استان خراسان رضوی قرار گرفته است و سه بخش با نام های مرکزی، روداب و بخش ششتمد را در خود جای داده است. کوه های جغتای در این قسمت عامل جدایی دشت جوین از جلگه اصلی سبزوار بوده است. در جنوب این قسمت نیز کوه میش قرار دارد. به تعبیر بهتر شهر سبزوار در بین ارتفاعات شمالی و جنوبی قرار گرفته است. سبزوار شهری کوهستانی محسوب می شود و آب و هوایی معتدل دارد. هوای گرم در قسمت های جلگه ای این استان می وزد. سیلاب های دشت سبزوار از طریق دو رشته رودخانه فصلی به نام کال شور به نمک زار های کویر می ریزد. زبان اکثر ساکنان سبزوار فارسی است که این فارسی منشا دری دارد. این گویش از گویش های خیلی اصیل خراسانی محسوب می شود. در هر حال لهجه سبزواری اصالت خود را در طول زمان حفظ کرده است و به همین دلیل تفاوتی اساسی نسبت به دیگر لهجه های خراسانی دارد. واژه های لهجه سبزواری همچنان اصالت زمان قدیم خود را حفظ کرده اند و کمتر لغات دخیل وارد آن شده است. این موضوع دلایل تاریخی دارد. بعضی از این واژه ها که در مکالمات روزمره مردم استفاده می شود قدمتی باورنکردنی دارند و به دور ایران باستان و گویش های رایج در آن زمان باز می گردند.

بهترین زمان سفر به سبزوار

آب و هوای شهر سبزوار با توجه به وضعیت جغرافیایی آن که کوهستانی محسوب می شود معتدل است و در برخی نواحی به سمت گرم و خشک می رود. زمستان های سرد و خشک باعث می شود سفر در این زمان کمی سخت باشد ولی چالش جالبی است. فصل های بهار و پاییز به گفته بعضی ها بهترین زمان سفر به این منطقه می باشد. طبیعت این خطه نیز برای علاقه مندان به طبیعت جالب توجه است.

معرفی پایانه مسافربری سبزوار

خرید اینترنتی بلیط از مستر بلیط محدودیت های مکان را منقضی کرده است و باعث شده است افراد در هر جایی که باشند با استفاده از چند کلیک بلیط مورد نظر خود را رزرو نمایند و حتی از مزایای سفر پیشش روی خود نیز آگاه باشند. سفر با اتوبوس های ایمن و راحت باعث می شود در طول مسیر احساس خستگی نکنید و از منظره ها و طبیعت اطراف خود لذت ببرید. برای سفر با اتوبوس فقط کافی ست بلیط اتوبوس مقصد مورد نظر خود را تهیه کنید.

پایانه مسافربری سبزوار ازامکاناتی نظیر فروشگاه های مواد غذایی، رستوران، سرویس بهداشتی و نمازخانه برخوردار است. همچنین رانندگان می توانند در محلی که برای استراحت رانندگان تعبیه شده است استراحت کنند. شرکت های معتبری نیز در این پایانه به خرید و فروش بلیط مشغول اند و به جابه جایی مسافران می پردازند. 

تعاونی 1_ ایران پیما سبزوار، سیروسفر سبزوار

تعاونی 2_ پیک معتمد سبزوار، تک سفر ایرانیان سبزوار

تعاونی 15_ ترابر بیتا سبزوار، ترمینال پایانه سبزوار

تعاونی9_ راه پیما سبزوار، میهن نور سبزوار

آدرس پایانه سبزوار به شرح زیر می باشد:

سبزوار- اتوبان شاهرود به سبزوار- خیابان سربداران ترمینال سبزوار

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.