بلیط اتوبوس خمینی شهر

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

خمینی شهر تا تهران
 
440 کیلومتر
خمینی شهر تا مشهد (خراسان )
 
1160 کیلومتر
خمینی شهر تا مسجدسليمان
 
480 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس خمینی شهر از مِستربلیط

خمینی شهر که قبلاً با عنوان همایون شهر شناخته می شد، در غرب اصفهان و در شرق فلاورجان (در استان اصفهان) واقع شده است. پایه و اساس این شهر مربوط به دوره ساسانی بوده و البته پیشتر از این، سِدِه یا ماربین نیز نام داشت که در دهه 1335 به همایون شهر تغییر یافت. پس از انقلاب ایران در سال 1357، این شهر به افتخار آیت الله خمینی به شهر خمینی شهر تغییر نام داد. در سرشماری سال 1395، جمعیت آن ٢٤٧,١٢٨ نفر بود و این شهر هم اکنون بخشی از منطقه کلانشهر اصفهان است.

شهر نام برده دارای دانشگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی متعددی است که دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر و دانشگاه صنعتی اصفهان از مهمترین دانشگاه های ایران در زمینه های مختلف، به ویژه در مکانیکی هستند. دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از بهترین های ایران رتبه بندی شده است. این شهر از بناهای تاریخی بسیاری برخوردار می باشد و امکان مناسبی برای استقبال از گردشگران دارد. یکی از زیباترین بناهای تاریخی، خانه سرتیپ سدهی مربوط به دوران قاجار بوده که در مرکز شهر قرار دارد. با خرید یک بلیط اتوبوس خمینی شهر به این شهر سفر کنید و از جاذبه های آن دیدن به عمل بیاورید.

مهمترین صنعت در این شهر سنگبری و موزاییک سازی می باشد که حتی مرزهای ایران را درنوردیده و به شهرت بین المللی رسیده ااست. لهجه اهالی خمینی شهر اغلب فارسی بوده اما با گویش ولاتی یا همان سِدِهی نیز با هم سخن می گویند. بیشتر مردم ورنوسفادران، اسفریز، باولگان، زاغ‌ آباد، کوشکباج، گاردر و گارسله با این گویش تکلم دارند. شعرایی مانند درویش عباس، رضا مداحی، استاد قیام، اصغر حاج حیدری و بسیاری دیگر از شاعران با همین لهجه ولاتی‌ اشعار خود را می سرایدند. 

یکی از بهترین محصولات باغی در چند سال اخیر خمینی شهر گلابی و سیبری ( میوه ای به طعم گلابی و بوی سیب) بوده که حرف اول را در کشور میزند. کشاورزی در این منطقه از رونق خوبی برخوردار است و مرغوب ترین محصول آنها سیب زمینی و پیاز می باشد و کشاورزی در حاشیه زاینده رود صورت می گیرد. در خمینی شهر تنباکوی فوق العاده ای وجود دارد که به طور کامل به کشورهای عراق و کشورهای عربی صادر می شود. انواع گل و کاکتوس در این شهر به صورت گلخانه ای تولید می شود و تولید گل شب بو در اینجا حرف اول را در کشور می زند.

بهترین زمان سفر به خمینی شهر   

آب و هوای خمینی شهر به گونه ای است که زمستان های خیلی سرد و تابستان های گرم و خشک را سپری می کند. نزدیک بودن زاینده رود به این شهر باعث شده در نیمه جنوبی معتدل تر باشد. در اوایل دی ماه به قدری هوا سرد می شود که دمای هوای به صفر می رسد و اصطلاحا یخبندان رخ می دهد. با این تعاریف شاید بهترین زمان سفر به این شهر فصل بهار یا اوایل پاییز باشد که هوای دلچسب تری وجود دارد.

آثار تاریخی، مکان های تفریحی و طبیعی و اماکن مذهبی  زیادی در خمینی شهر برای بازدید موجود است. از جمله این جاذبه ها می توانیم به مسجد جامع خوزان، غار دستکند قهرمان، خانه سرتیپ سدهی، خانه تاریخی زهتاب خوزان، عصارخانه صفوی، برج کبوتر بوستان مهر، خانه تاریخی خلیلی‌ها، آرامگاه ابن مردویه ، چشمه بیژن، چشمه چوجی، چشمه قنبر، چشمه هورموده، چشمه حسن و حسین، چشمه لادوزخ، چشمه لاوه یا لاوی، راه مانده علی، دره مویی، منطقه حفاظت شده قامیشلو، پارک جنگلی و بام سبز خمینی شهر اشاره کنیم.

اگر برای سفر، اتوبوس را به عنوان وسیله نقلیه انتخاب کردید، بلیط اتوبوس خود را حتما از سایت ها خریداری کنید که هم سریع تر می توان آن را خرید هم از تخفیفات بهره برد. سوغات خوردنی مهم خمینی شهر گیلاس و گلابی بوده و صنایع دستی آن فرش ناین است که در این شهر بافت می شود. چنانچه به این منطقه سفر کردید فراموش نکنید برای دوستان و خانواده سوغات خمینی شهر را به همراه ببرید.

معرفی پایانه مسافربری خمینی شهر 

همه روزه مسافران زیادی در پایانه مسافربری خمینی شهر به مقاصد مختلف جابجا می شوند. شرکت های متفاوتی مانند: ایران پیما خمینی شهر - تعاونی 1، همسفر وطن خمینی شهر، ترابر بی تا خمینی شهر - تعاونی 15، رویال سفر ایرانیان خمینی شهر، لوان نور خمینی شهر - تعاونی 8، عدل خمینی شهر - تعاونی 8 و ترمینال پایانه خمینی شهر با این پایانه قرارداد دارند. 

از این ترمینال در مسیرهای خمینی شهر به تهران، خمینی شهر به قم، خمینی شهر به کرج، خمینی شهر به مشهد مقدس، خمینی شهر به اهواز، خمینی شهر به آبادان، خمینی شهر به شیراز، خمینی شهر به بروجرد، خمینی شهر به پایانه مرزی مهران، تهران به خمینی شهر، پایانه جنوب به خمینی شهر، پایانه بیهقی (آرژانتین) به خمینی شهر و مشهد مقدس به خمینی شهر می توان در تردد بود. امکان خرید حضوری از هریک از شرکت های یاد شده وجود دارد اما بهترین راه خرید بلیط، روش اینترنتی است. سایت مستر بلیط خدمات ارزنده ای در این راستا به مسافران عرضه می کند. از جمله امکاناتی که در این ترمینال وجود دارد و شرایط رفاه حال مسافران را فراهم کرده به موارد زیر می توانیم اشاره کنیم.

  • ارائه سرویس مکانیکی برای اتوبوس ها
  • دفتر رزرو مسافرخانه و هتل
  • سالن های غذاخوری و کافی شاپ
  • دستگاه های آبسردکن
  • پارکینگ
  • نمازخانه
  • دستگاه های خودپرداز
  • باجه تلفن عمومی
  • دفتر نمایندگی تاکسیرانی شهر نجف آباد
  • فروشگاه های سوغات و صنایع دستی
  • اتوماسیون حمل بار
  • خوابگاه جهت استراحت رانندگان 

آدرس پایانه خمینی شهر

: خمینی شهر – نواب صفوی – میدان امام – خیابان ترمینال – روبه روی بانک انصار. 

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.