بلیط اتوبوس قایم شهر

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

قایم شهر تا اصفهان
 
690 کیلومتر
قایم شهر تا تهران
 
260 کیلومتر
قایم شهر تا مشهد (خراسان )
 
740 کیلومتر
قایم شهر تا بجنورد
 
470 کیلومتر
قایم شهر تا سمنان
 
180 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس قایم شهر از مِستربلیط

قایم شهر یکی از پرجمعیت ترین شهر های استان مازندران می باشد که مرکز شهرستان قایم شهر است. قبل از انقلاب اسم این شهر شاهی بوده است. عشق آباد و قصر شیرین از نام های قدیمی تر این شهر می باشند. براساس سرشماری های انجام شده در سال ۱۳۹۵ جمعیت این شهر ۳۰۹۱۹۹ نفر می باشد که نیم بیشتر آن در شهر زندگی می کنند. تراکم جمعیت در قایم شهر ۶۹۹ نفر در هر متر مربع است. شهرستان قایم شهر دارای اقوام زیادی نظیر: سواد کوهی ها، شهمیرزادی ها، سمنانی ها و گرمساری ها می باشد که علاوه بر زبان فارسی به زبان مازندرانی هم تکلم می کنند. مساحت قایم شهر برابر۴۵۸۵ کیلومتر مربع است که حدود ۵۱۲ متر از سطح دریا فاصله دارد. 

اگر بلیط اتوبوس قایم شهر را رزرو کرده اید از جاذبه های توریستی آن نظیر پارک جنگلی تلار، پارک شهرداری، پارک ساحلی سراج و... غافل نشوید. باتوجه به پوشش گیاهی و آب و هوای قایم شهر این منطقه از جنگل های بسیار سرسبزی برخوردار است که باعث می شود شما هیچگاه قایم شهر را خشک نبینید. گونه های اصلی جانوری منطقه قایم شهر عبارتند از: شوکا، پلنگ، شغال، گراز وکبوتر جنگلی. وجود سد هایی نظیر سد زمزم، سد لاستیکی رودخانه تلار و و سد ساروکلا باعث جلوگیری از کم آبی این شهر شده و تامین کننده آب اراضی این منطقه می باشند. 

تیرگان یک نمونه از جشن های مردم قایم شهر در سیزده تیر ماه می باشد که عده ای این جشن را در دهم تیرماه هم برگزار می کنند. از دیگر جشن ها و آداب و رسوم مردم قایم شهر عبارتند از: کشتی لوچو، نوروز خوانی، مارمه و سیزده شو یا لال شوکه در این جشن از خوراکی های پیس کنده، پشت زیک و آش استفاده می کنند. قایم شهر قطب اصلی تولید مرکبات در ایران است محصولاتی اعم از نیشکر، کنجد، عسل و ابریشم از محصولات مهم کشاورزی و دامپروری این منطقه می باشد. در کوهپایه های سید ابوصالح، گل افشان و ریکنده پرورش گاو گوسفند بسیار رونق دارد. 

شکر و نیشکر های قرمز معمولا در روستا های سیف کتی و سید ابوصالح یافت شده و به چشم می خورد. شکر قهوه ای که در کارگاه های سنتی قایم شهر تولید می شوند دارای خواص نظیر: رفع گرمی دهان و التهابات لثه، جلوگیری از کم خونی و یرقان داخلی می باشد. از سوغاتی های خوشمزه شهر قایم شهر می توانیم به میوه، غذاهای سنتی و صنایع اشاره کنیم که این سوغاتی ها شامل: ناز خاتون، آش گزنه، غوره و کنجد و از صنایع دستی هم گلیم بافی، پارچه بافی، صنایع چوبی و ... می باشد. همانطور که می دانیم قایم شهر یکی از قطب های ورزش ایران محسوب می شود. رشته های ورزشی که نام آوران زیادی در این رشته ها مدال کسب کرده اند نظیر: بسکتبال، ژیمناستیک، فوتبال و وزنه برداری می باشند. اصلی ترین ورزشگاه های شهر قایم شهر به عبارتند از: ورزشگاه شهید وطنی، خانه کشتی قائمشهر، سالم ورزشی امام علی و سالن ورزشی تختی. 

اولین کارخانه نساجی در ایران و نخستین کارخانه صنعتی خارمیانه در این شهر واقع شده که در سال ۱۳۰۹ ساخته شده است. از دیگر اولین کارخانه های قایم شهر می توانیم به کارخانه کنسرو سازی و‌کارخانه شالیکوبی اشاره کنیم. وجود اقوام مختلف و تلفیق جمعیتی در کنار دیگر عوامل تاریخی، ارتباطی و صنعتی باعث به وجود آوردن موقعیت ویژه فرهنگی برای قایم شهر شده است. در این شهر دانشگاه های زیادی وجود دارد که پذیرای دانشجویان زیادی در تمامی مقاطع اعم از کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این دانشگاه ها، دانشگاه پیام نور واحد قایم شهر، آموزشکده فنی حرفه ای سما قایم شهر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قایم شهر و... می باشند. نمایشگاه بین المللی مازندران با مساحت ۱۴ هکتار در شهر قایم شهر و در کنار رودخانه تلار تاسیس شده است. 

بهترین زمان سفر به قایم شهر

وقتی که از شمال ایران صحبت می کنیم همه ما یاد آب و هوای خوب و دریای آن میفتیم اما به یاد داشته باشید منطقه قایم شهر دارای زمستان های بسیار سرد و تابستان های شرجی می باشد به طوری گرمی هوا در تابستان بسیار طاقت فرسا بوده و حتی به آفتاب سوختگی شما هم ممکن است منجر شود پس بهترین فصول برای مسافرت به این شهر فصل پاییز و بهار بوده که شهر قایم شهر از آب و هوای متعدل و نسبتا خنکی برخوردار است. ماه مهر، فروردین، اردیبهشت و خرداد از بهترین ماه های سفر به شمال کشور و شهر قایم شهر هستند. بسیاری از افراد به علت مشغله کاری نمی توانند برای خرید بلیط به صورت حضوری اقدام کنند. حال جای نگرانی نیست امروزه وب سایت های طراحی شده اند که خیال همگان را از این بابت راحت کرده و تمامی اقشار می توانند خرید بلیط خود را از طریق اینترنت انجام دهند. اگر بخواهیم یک وب سایت معتبر را پیشنهاد کنیم که هم ارزان و هم دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد باید مستر بلیط بهترین گزینه است. 

این وب سایت با داشتن ویژگی های نظیر: اعلام کاهش قیمت، اعلام افزایش ظرفیت و ... توانسته متقاضیان زیادی را به خود جذب کند. جالب است بدانید بدون عضویت در وب سایت مستر بلیط می توانید بلیط خود را خریداری کنید اما با عضویت در این اپلیکیشن از تخفیفات ویژه عضویت آن بهره مند شوید. این شهر تعداد زیادی ویلا ، استراحتگاه ، هتل و هتل های آپارتمانی دارد که مسافران می توانند در آنجا اقامت کنند و از یک سفر راحت و بی دغدغه لذت ببرند. 

معرفی پایانه مسافربری قایم شهر

پایانه مسافربری قایم شهر شامل یک ساختمان بزرگ با امکانات رفاهی می باشد. از امکانات این پایانه می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

دفاتر نمایندگی فروش بلیط اتوبوس

غرفه های فروش مواد غذایی و سوغاتی

رستوران و کافی شاپ

نمازخانه

سرویس بهداشتی

دستگاه خود پرداز

و...

آدرس پایانه شهر قایم شهر به شرح زیر می باشد:

قایم شهر- جنب میدان امام - پایانه مسافربری دولت قایم شهر 

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.