بلیط اتوبوس قزوین

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

قزوین تا اصفهان
 
470 کیلومتر
قزوین تا بابل
 
360 کیلومتر
قزوین تا قم
 
260 کیلومتر
قزوین تا ساري
 
420 کیلومتر
قزوین تا شيراز
 
960 کیلومتر
قزوین تا مشهد (خراسان )
 
1030 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس قزوین از مِستربلیط

قزوین یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که در دامنه های جنوبی کوه های البرز قرار دارد و از لحاظ مسافتی به تهران نزدیک تر می باشد. این شهر زیبا و سر سبز از لحاظ موقعیت جغرافیایی و مکانی در جای خوبی قرار دارد چراکه از هر سمت به بهترین جای کشور منتهی می شود. برای مثال از سمت شمال به استان گیلان و از سمت شرقی به استان البرز، از سمت غربی به استان همدان و زنجان و همچنین از سمت جنوب به استان مرکزی منتهی می شود و همین موضوع سبب شده تا سالانه بسیاری از مردم برای سفر های تفریحی قزوین را انتخاب کنند. 

ارتفاع قزوین حدود از سطح دریا حدود 1304 متر می باشد و به علت قرار گرفتنش در دامنه کوه هایی مرتفع و سر به فلک کشیده ی البرز، بسیار محبوب است. یکی دیگر از دلایلی که قزوین به شدت در میان گردشگران و خصوصا علاقه مندان به تاریخ ایران محبوب می باشد، این است که این شهر در گذشته و در دوران حکومتی صفویه، پایتخت شان بوده و همین موضوع سبب شده تا بسیاری از اماکن تاریخی و باستانی در این شهر برای دیدن وجود داشته باشد. این شهر زیبا سالانه میزبان بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی می باشد که با تهیه بلیط اتوبوس قزوین به آن جا رفته تا با یکی دیگر از مهم ترین شهرهای کهن ایران آشنا شوند.

بهترین زمان سفر به قزوین

فرقی نمی کند که دوستدار طبیعت باشید یا علاقه مند به تاریخ و یا حتی عاشق جاذبه های گردشگری که پر از هیجان هستند! قزوین برای هر سلیقه ای جاذبه ای زیبا و متفاوت دارد و به جرعت می تون گفت که می تواند هر کسی را با هر سلیقه ای راضی نگهدارد. اما پیش از آنکه تصمیم به خرید بلیط اتوبوس این شهر بگیرید بهتر است که اطلاعاتی کامل و جامع در مورد آب و هوا و بهترین موقعیت از لحاظ زمانی که می توانید به آن سفر کنید داشته باشید. این شهر آب و هوایی معتدل و کوهستانی دارد، به همین خاطر تقریبا تمامی فصل های سال برای سفر به قزوین مناسب هستند اما اگر نظر بیشتر گردشگران را بخواهید، بهترین زمان وقتی است که بهار فرا رسیده و همه چیز رنگ و بویی دیگر در این شهر دارد و سرسبزی و زیبایی جاذبه های طبیعی آن به اوج خود می رسند.

اما اگر قصد دارید تا در زمان خلوت تری به این شهر سفر کنید، بهتر است که فصل پاییز را انتخاب کنید، آن هم درست زمانی که مدارس و دانشگاه ها باز می شوند و با شروع فصل درس و مشغول شدن خانواده هایی که دیگر به خاطر بچه های شان  نمی توانند به سفر بروند، بهترین موقعیت است چه از لحاظ خلوتی و چه از این لحاظ که به دلیل کم شدن مسافرین اکثر اقامتگاه ها و هتل ها قیمت روز خود را کاهش می دهند و این خود یک ویژگی عالی برای تان محسوب می شود. 

آب و هوای قزوین 

همانطور که گفتیم در قزوین تا دل تان بخواهد کوه و کمر وجود دارد و همین سبب شده تا این شهر شرایط اقلیمی مناسبی داشته باشد.  این شهر به دو ناحیه مختلف یعنی کوهستانی و دشتی تقسیم می شود که منطقه کوهستانی آن در ضلع شمالی استان قرار گرفته و ناحیه دشتی آن در دهستان های الموت و رودبار قرار دارد و این دو سبب شده اند که در قزوین دو نوع شرایط آب و هوایی متفاوت آن هم در دو ضلع متفاوت شهر وجود داشته باشد.

معرفی پایانه های مسافر بری قزوین

اولین پایانه مسافر بری که در قزوین تاسیس شد، مربوط به سال 1320 خورشیدی می باشد که با نام سرای غیاث شهرت داشت و بعد ها ساکنین شهر آن را با نام " گاراژ تهران سیر" می شناختند. گاراژ تهران سیر یکی از قدیمی ترین گاراژ ها در این شهر است که پس از گذشت چند سال و پیشرفت صنعت مسافربری زمینی با اتوبوس این گاراژ توسعه یافت و 4 شرکت مسافربری زمینی به آن اضافه شد. اران غرب، قزوین تور، تهران سیر و دفتر طهماسبی از جمله چهار شرکت معروف مسافربری در قزوین هستند که اکنون هم در حال فعالیت می باشند. پس از اینکه انقلاب شد دفاتر اصلی این پایانه ها تغییر پیدا کرد و دفتر تهران سیر و طهماسبی به ترمینال شهرداری انتقال یافت و بعدها با گسترش شهر این نیاز احساس شد که قزوین باید در صنعت مسافربری گسترش بیشتری پیدا کند، به همین خاطر شهرداری تصمیم به ساخت یک ترمینال مسافربری دیگر گرفت و در سال 1378 پایانه مسافربری شهرداری ساخته شد.

قزوین اکنون دارای دو ترمینال بزرگ مسافربری است که هر یک در در قسمتی از شهر قرار دارند. ترمینال آزادگان قزوین در شرق قرار گرفته و مساحتی بالغ بر 27.966 متر مربع دارد. ترمینال غرب قزوین هم با مساحت 8.328 متر مربع در همان ضلع غربی شهر واقع شده است. برای جابجایی و خرید بلیط اتوبوس قزوین، راه های بسیاری وجود دارد که یکی از بهترین راه ها این است که به صورت آنلاین بلیط را خریداری نمایید. برای این کار می توانید به وب سایت مستر بلیط که یکی از معتبر ترین سایت های فروش بلیط آنلاین در ایران است اقدام به خرید بلیط کنید. 

سازمان اتوبوس رانی قزوین بسیار بزرگ بوده و متشکل از 3 قسمت مختلف می باشد که این سه شامل توقف گاه، تعمیر گاه و سیستم اداری است. هر یک از این 3 بخش در گوشه ای از شهر قرار دارند. توقف گاه در خیابان شهید رجایی قرار دارد و تعمیر گاه در چهار راه ولیعصر قرار دارد. بر اساس آمار در طول روز حدود 13 هزار نفر با مینی بوس ها و اتوبوس های مسافربری قزوین در بین شهر جابجا می شوند. در این شهر 15 خط درون شهری وجود دارد و همچنین 5 خط مبدا شهر به شهرهای حومه ای مانند الوند، اقبالیه، محمود آباد، چوبیندر و محمدیه رفت و آمد دارند. سازمان اتوبوس رانی قزوین بسیار منظم و دقیق است به طوریکه در سال های 79 و 78 مقام اول را به عنوان بهترین سازمان اتوبوس رانی که خدماتی با کیفیت دارد را از آن خود کره است.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.