روستای رمین

روستای رمین؛ تاریخچه + راه های دسترسی

روستای رمین کجاست؟ سیستان و بلوچستان یکی از بزرگ‌ ترین استان های کشور می باشد که شهرهای گردشگری زیادی را در خود جای داده، یکی از این شهر ها چابهار شهری بندری است که در جنوب شرقی سیستان و بلوچستان قرار دارد. این شهر از لحاظ گردشگری و اقتصادی نقش مهمی را ایفا می کند.

چابهار در همه فصل های سال دارای آب و هوایی بهاری و معتدل می باشد به همین علت هر سال گردشگران زیادی به این شهر راهی می شوند. علاوه بر جاذبه های گردشگری می توان روستاهای تاریخی مختلفی را هم در چابهار مشاهده نمود.

یکی از این روستاهای شگفت انگیز رمین نام دارد که به عنوان یکی از زیباترین روستاها در کل سیستان و بلوچستان از آن یاد می شود. روستای رمین جاذبه های گردشگری زیادی دارد، بنابراین توریست ها و گردشگران زیادی به آن جا می روند. زمانی که راهی روستای رمین می شوید می توانید با مراجعه به مجله مستر بلیط تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

تاریخچه

تاریخچه روستای رمین

روستای رمین در جنوب ایران و در کنار دریای عمان واقع شده که در دهستان کمبل سلیمان چابهار قرار دارد. روستای رمین از شهر چابهار 7 کیلومتر فاصله دارد و در طول سال دارای طبیعتی بی نظیر است. با توجه به این که این روستا فاصله کمی با چابهار دارد به عنوان یکی از نزدیک ترین روستاهای گردشگری در چابهار معرفی می شود.

زیبایی که این روستا دارد این است که زمانی به روستای رمین سفر می کنید در یک طرف دریا را مشاهده می کنید در طرفی دیگر کوه های بلند که با دیدن این منظره ها هر کسی به وجود می آید.

به دلیل اینکه این روستا به عنوان منطقه ای گردشگری شناخته می شود بنابراین امکاناتی را برای رفاه مسافران خود هم فراهم آورده اند، که شامل : نانوایی، مسجد، بازار، بانک، بهداشت، اقامتگاه و … می شود.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

مساحت روستای رمین 387 هکتار می باشد که با 3500 نفر جمعیت به عنوان یکی از پرجمعیت ترین روستاهای چابهار شناخته می شود. در این روستا زنان هنرمند زیادی وجود دارد که با انجام صنایع دستی به صنعت گردشگری و صنایع دستی کمک شایانی می کنند. مکرمه بافی، سوزن دوزی، تور بافی  و گل سازی از آثار دست های هنرمند این زنان می باشد.

علاوه بر اینکه بر صنعت گردشگری تاثیر می گذارد فرصت های شغلی مختلفی را هم برای خود به وجود آورده اند. روستای رمین جاذبه های دیدنی بسیاری را در خود جای داده است که هر کدام را برای شما شرح خواهیم داد.

درختان مکرزن: درخت مکر زن واقع در چابهار یکی از کهن سال ترین درخت های موجود می باشد که به عنوان جذاب ترین و جالب ترین جاذبه های دیدنی چابهار معرفی می شود، این درخت را با اسم هایی مثل انجیر معابد و انجیر هندی می شناسند. اصالت این درخت به هند شرقی باز می گردد که با برگ های پهنی که دارد به عنوان عجیب ترین درخت های جهان معرفی می شود. در فصل پاییز و زمستان می توانید ثمره این درخت را ببینید.

این درخت را در نزدیکی مسجدی ساخته اند که احتمالا از آن به عنوان سایه بان استفاده می شده است. برای دیدن این روستای دیدنی می توانید به سایت معتبر مستر بلیط مراجعه نمایید و اقدام به خرید بلیط مورد نیاز خود نمایید.

درختان مکرزن

درخت مکرزن میوه های خود را درون فضولات پرندگانی که بر روی درخت می نشیند می گذارد و بعد از اینکه این دانه ها جوانه می زنند ریشه آن ها به زمین می رسد و کل تنه اصلی درخت را در بر می گیرد به همین علت باعث می شوند درخت اصلی از بین برود و خود جای درخت را بگیرند.

از دیگر ویژگی هایی این درخت این است که شاخه های آن از آسمان به سمت زمین برگشته اند و داخل زمین فرو رفته اند، در نتیجه از جایی که داخل زمین رفته اند ساقه دیگری می روید. این ویژگی ها باعث شده که درخت مکرزن را به صورت تکه تکه مشاهده نمایید.

اسکله روستای رمین: از جاذبه های دیگری که در روستای رمین می توان نام برد اسکله ماهیگیری آن می باشد. گردشگرانی که به این اسکله می روند می توانند حرکت و پهلو گرفتن لنج ها را مشاهده نمایند، از طرفی هم خالی نمودن ماهی ها را ببیند که فقط در این بندر می توان شاهد تخلیه کردن ماهی ها از نزدیک ترین فاصله ممکن بود.

اسکله ماهیگیری روستای رمین به دلیل بهره برداری هایی که از آن می شود در مقام سوم صید ماهی قرار گرفته است. شغل اصلی مردمان روستای رمین ماهی گیری است  و عده ای هم در کارخانه های کنسرو سازی که در اطراف روستا قرار دارند مشغول به فعالیت هستند.

اسکله روستای رمین

نوار ساحلی کلات رود: نوار ساحلی کلات رود از یک طرف به تالاب لیپار می رسد، بنابراین هنگام بازدید از کلات رود می توان از تالاب لیپا هم بازدید نمود. این نوار ساحلی به عنوان یکی از جاذبه های بسیار دیدنی چابهار معرفی می شود که در نزدیک روستای رمین واقع شده است. نوار کلات رود به عنوان قسمتی از نوار ساحلی دریای عمان نظر گردشگران را به سوی خود جلب نموده است.

کوه های مینیاتوری: در فاصله 50 کیلومتری از چابهار و در مسیر چابهار به بندر گواتر کوه هایی قرار دارند که به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند آن ها را کوه های مینیاتوری یا مریخ می نامند. یکی از بهترین و زیباترین منظره های طبیعی چابهار کوه های مینیاتوری هستند که از نوع رسوبی می باشند و هیچ نوع گونه گیاهی بر روی آن ها دیده نمی شود.

اگر می خواهید بر روی مریخ قدم بزنید می توانید به این منطقه سفر کنید و حس قدم زدن بر روی این کوه ها را تجربه نمایید. دلیل نام گذاری کوه های مریخی  شیارهایی است که بر روی آن قرار دارد.

طبق بررسی هایی که انجام گرفته محققان قدمت این کوه ها را ادامه رشته کوه های زاگرس معرفی می کنند که بیشتر از 5 میلیون سال قدمت دارند. این کوه ها از چابهار شروع می شود و تا پاکستان ادامه دارد که در سال های خیلی دور در زیر آب بوده اند به همین علت فسیل ماهی و دیگر موجودات را می توان در آن جا مشاهده نمود.

تالاب لیپار

تالاب لیپار: همان طور که می دانید در روستای رمین جاذبه های مختلفی وجود دارد که تالاب لیپار یکی از آن ها می باشد و در کرانه دریای عمان واقع شده است، باید بگوییم تنها چهار نمونه از این تالاب در کل ایران وجود دارد. رنگ صورتی که در این دریاچه می شود باعث شده که به تالابی منحصر به فرد تبدیل شود و بسیار مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

با توجه به امنیتی که این تالاب دارد می تواند برای زیستن بسیاری از جانوران مناسب باشد، به دلیل باکتری و پلانکتون هایی که در آب این تالاب وجود دارد رنگ آن به شکل رنگ توت فرنگی دیده می شود به همین دلیل ممکن است تصور کنید برای نوشیدن مناسب هستند، اما باید بگوییم این تالاب های شورترین آبگیرهای دنیا به شمار می روند که نباید برای آشامیدن از آن ها استفاده کنید.

دشتی که در کنار تالاب لیپار واقع شده به عروس چابهار معروف است. گونه های مختلفی از بلوط و گزنه در این منطقه به دلیل داشتن شرایط مناسب رشد می کنند. علاوه بر گونه های گیاهی حیوانات مختلفی مثل فلامینگو، عقاب دشتی، تیهو و … در این تالاب مشاهده می شود که مناظر بسیار دیدنی را به وجود می آورند.

جایگاه کتاب در روستای رمین

روستای رمین با توجه به جاذبه های گردشگری که دارد می تواند یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای توریست های ایرانی و خارجی باشد، اما در کنار این جاذبه های منحصر به فرد از یک ویژگی مهمی برخوردار است، که آن هم توجه مردمان روستا به خواندن کتاب می باشد، ویژگی نام برده باعث می شود که توریست های علاقه بیشتری به دیدن این روستا پیدا کنند و برای آشنایی با مردمان روستا راهی سفر به این شهرستان می شوند.

روستای رمین به عنوان یکی از 10 روستای دوست دار کتاب و کتاب خوانی در ایران معرفی می شود و تمامی مردمی که در آن جا زندگی می کنند اهل مطالعه و کتاب خواندن هستند همچنین برای کتاب ارزش بسیاری قائل هستند.

بدون شک روستایی که مردمانی اهل مطالعه دارد با دیگر روستا ها فرق دارد، بنابراین می توانید برای بازدید از این روستا به سایت اینترنتی مستر بلیط مراجعه نمایید و بلیط مورد نیاز خود در سریع ترین زمان ممکن خریداری کنید و سفری لذت بخش را برای خود رقم بزنید.

جایگاه کتاب در روستای رمین

شرایط بازدید

همان طور که گفته شد روستای رمین از جاذبه های گردشگری متفاوتی برخوردار است، بدون شک یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر دیدن جاذبه های گردشگری است. در همه فصل های سال با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه می توانید راهی این روستای منحصر به فرد شوید.

باید بگوییم شما برای دیدن هر کدام از این جاذبه هایی که در روستا قرار دارد نیازی نیست هیچ گونه هزینه ای را پرداخت نمایید. برای دیدن هر کدام از این جاذبه ها باید حدود 1 ساعت از زمان خود را اختصاص دهید.

برای خرید بلیط هواپیما می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان رزرو خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو هتل چابهار شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.

راه های دسترسی به روستای رمین

زمانی که می خواهید راهی روستای رمین شوید می توانید از وسیله های مختلفی استفاده نمایید تا خود را به آن جا برسانید. اگر از خودروی شخصی استفاده می کنید می توانید از طریق جاده ساحلی بندر بریس و خلیج گواتر در شرق چابهار به این روستا دسترسی داشته باشید. از طرفی هم می توانید از بلیط اتوبوس چابهار استفاده کنید و زمانی که به مقصد رسیدید ادامه راه را با ماشین های مسیری طی کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *