شهرستان نور یکی از شهرهای خوش آب و هوای استان مازندران به شمار می آید، که جاذبه های دیدنی و منحصر به فردی را درون خود دارا است. این شهرستان با توجه به قدمتی که داشته از نام های مختلفی برخوردار بوده و اثرهای تاریخی و فراوانی را با توجه به فراز و نشیب های زیاد درون خود دارا است. با توجه به اینکه مناطق گردشگری در این شهر بسیار زیاد است گردشگران زیادی از سراسر کشور و کشورهای خارجی راهی نور می شوند. این شهر به دلیل اینکه در کنار دریای خزر قرار دارد از آب و هوایی معتدل و مرطوب برخوردار است. شما در هر فصلی از سال می توانید راهی این شهر شوید و به بازدید از جاذبه های آن بپردازید، اما در فصل زمستان و پاییز با آب و هوای نسبتا سردی رو به رو خواهید بود. بیشتر مردم برای اینکه چند روزی از دغدغه های زندگی خلاص شوند و به استراحت بپردازند برنامه ریزی های را برای رفتن به شهرهای مختلف ایران انجام می دهند که شهرستان نور با داشتن آب و هوایی مناسب و جاذبه هایی دیدنی می تواند مقصد بسیار مناسبی باشد. اگر بخواهیم در مورد جاذبه های این شهر سخن بگوییم می توان خانه نیما یوشیج را مشاهده کرد که از زمان حکومت قاجاریان باقی مانده است و می تواند گردشگران را با نحوه زندگی این فرد آشنا نماید، کاخ تمیشان از دیگر جاذبه های نور به شمار می رود که به دستور خواهر محمد رضا شاه آن را بنا نهادند. پارک جنگلی کشیل که می تواند شما را با محیط منحصر به فردی رو به رو نماید در 5 کیلومتری از نور واقع شده است. موزه گالری دیدی، موزه روستای کندلوس، کلیسای انتوان، دریاچه الیمالات، روستای گزناسزا و … از دیگر جاذبه های شهرستان نور به شمار می روند که با مراجعه به مجله مستر بلیط می توانید با ویژگی های آن ها آشنا شوید. روستای گزناسرا همان طور که گفته شد یکی از جاذبه های این شهر به شمار می رود که با رفتن به آن جا با دنیای از مه برخورد خواهید کرد. در این روستا زمستان های سرد و سختی حاکم است. در ادامه مطالب اطلاعاتی را در مورد روستای گزناسرا در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

نقشه و معرفی بخش های مختلف

روستای گزناسرا  شهرستان نور همان طور که گفته شد دارای آب و هوای بسیار سردی است، بنابراین در هر فصلی از سال نمی توانید برنامه سفر خود را برای رفتن به این منطقه بچینید. برای رفتن به این منطقه با مسیر صعب العبوری رو به رو خواهید بود که در فصل های  سال به دلیل بارش برف و باران جاده آن مسدود می شود.  گزناسرا از دو کلمه گزنا که یک گیاه وحشی کوهی و سرا به معنی خانه تشکیل شده است. گیاه گزنه که دارای خارهای زیادی است هنگام برخورد با دست می تواند سوزش شدیدی را ایجاد نماید. گیاه گزنا در این منطقه بسیار دیده به همین علت به این منطقه گزناسرا گفته می شود. با رفتن به روستای گزنا سرا می توانید از جاذبه های گردشگری دیگری هم دیدن نمایید. این جاذبه ها شامل چشمه های جوشانی که  از زیر زمین می جوشند و به قلقل چشمه معروف هستند، قبرستان لاشکش، پارک تفریحی لاشکش، چشمه هایی به نام مرغ حسل، دشت پنسیا، جنگل و چمنزارها  و … می شود. همچنین با راهی شدن به سوی این روستا می توانید از دریاچه چورت و شورمس مازندران هم دیدن نمایید. در اطراف این روستا ویلاهایی را قرار داده اند که می توانید به جای استفاده ز هتل این ویلاها را اجاره نمایید و هر وقت خواستید به بازدید از جاذبه های روستا بروید.

شرایط بازدید از روستای گزناسرا

شرایط بازدید از روستای گزناسرا

روستای گزنا سرا به دلیل اینکه جاذبه های متفاوتی دارد پذیرای گردشگران مختلفی است، اما توجه داشته باشید که هنگام راهی شدن به سویی روستا وسایل احتیاطی را با خود به همراه داشته باشید که اگر در راه ماندگار شدید از آن ها استفاده نمایید.

آدرس و مسیر دسترسی با وسایل مختلف

برای رفتن به روستای گزنا سرا کافی است که بلیط اتوبوس نور را تهیه نمایید و سفر خود را به این شهرستان شروع کنید. افرادی که قصد استفاده از وسایل حمل و نقلی چون اتوبوس را دارند می توانند بدون دغدغه و با استفاده از ماشین ها و تاکسی هایی که درون شهر نور قرار دارد خود را به این روستا برسانند. عده ای دیگر ممکن است با خودروهای شخص راهی نور شوند. در این شرایط باید بگوییم که برای رفتن به روستای گزنا سرا باید از جاده چمستان به سمت جربند در حال حرکت باشید و بعد از گذشتن از روستای واز به روستای گزناسرا خواهید رسید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *