شهر زیبای کومله در لنگرود، به طور طبیعی جزء یکی از پر طرفدار ترین مناطق و تفرجگاه های ایران است که با طبیعت بکر و سرسبز خود، چشم انداز فوق العاده جذاب و زیبایی را به وجود آورده است. در این شهر باصفا، جاذبه های زیادی وجود دارد که یکی از این جاذبه ها، دریاچه کومله است و ما در ادامه مجله مستر بلیط قصد داریم آن را به طور کامل به شما معرفی کنیم تا بتوانید سفری راحت تر را تجربه کنید.

تاریخچه

تاریخچه و قدمت شهر کومله، تقریبا به زمان تیموریان بر می گردد و آثار تاریخی که در آن وجود دارد؛ نشان دهنده ارزش کهن و بسیار بالای آن است. این شهر سرسبز در گذشته کوملا نام داشت زیرا، مردم در آن جا اسکان می کردند و پناه می گرفتند. اما به مرور زمان نام آن را به کومله تغییر دادند و در حال حاضر اکثر مردم، آن را با همین اسم می شناسند.

تاریخچه

نقشه و معرفی بخش های مختلف

دریاچه کومله دارای ۳ آبگیر است که هر یک از آن ها به صورت جدا از هم قرار گرفته اند. بزرگ ترین آبگیری که در دریاچه کومله به چشم می خورد؛ حدود ۱ کیلومتر طول دارد و عرض آن به ۴۰۰ متر می رسد. اطراف این منطقه در زمینی به وسعت 50 کیلومتر مردم برنج و چای زیادی را کاشته اند و همین شالیزار در کنار دریاچه، موجب شده است پرندگان آبزی زیادی به این منطقه مهاجرت کنند. در اکثر مواقع، لک لک و پرستوهای کوچک زیادی در اطراف دریاچه دیده می شوند که مشغول گرفتن ماهی از آب دریاچه هستند. به دلیل ویژگی های خاصی که در اطراف دریاچه کومله وجود دارد؛ این مکان یکی از مناسب ترین محل های زندگی برای مهاجرت زمستانی پرندگان آبزی محسوب می شود. از این رو افرادی که به پرندگان علاقمند هستند بهتر است در اوایل فصل بهار، بلیط اتوبوس لنگرود را تهیه کنند و به آن جا بروند تا از نزدیک شاهد کوچ این پرندگان فوق العاده جذاب باشند‌ و لذت کافی را ببرند. در نزدیکی دریاچه کومله، جاهای مختلفی مانند لیلا کوه، سه شنبه بازار املش، پل خشتی نالکیاشر لنگرود، تالاب کیا کلایه و رودخانه خروشان لات نیز وجود دارد که می توانید به راحتی از آن ها هم بازدید به عمل آورید. همان طور که متوجه شدید، این دریاچه ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد و در آن جا می توانید نهایت لذت را در کنار خانواده تان تجربه کنید. یکی دیگر از زیبایی هایی که در دریاچه کومله قابل مشاهده است، نیلوفرهای آبی موجود در دریاچه هستند! نیلوفر های آبی که در این دریاچه وجود دارند؛ فضایی جذاب را به وجود آورده اند. البته این نیلوفر ها در تمام فصل ها قابل مشاهده نیستند و بیشتر می توانید در فروردین ماه، آن ها را ببینید. اگر به دیدن این دریاچه رویایی رفتید؛ از قایق سواری، صید ماهی، اسب سواری، پرنده نگری و دیگر تفریحات سالمی که می توانید انجام دهید، غافل نشوید و لحظات خوشی را برای خود و اطرافیان تان فراهم آورید.

شرایط بازدید

شرایط بازدید

شرایط خاص و محدود کننده ای برای بازدید از این منطقه وجود ندارد و شما می توانید در هر ساعت و روزی که بخواهید؛ به صورت رایگان از آن بازدید به عمل آورید. البته اگر می خواهید که از سفرتان بیشتر لذت ببرید؛ پیشنهاد می کنیم در فصل بهار راهی این شهر خوش آب و هوا و بی نظیر شوید.

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

دریاچه کومله در جنوب شهر کومله، ۸ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان لنگرود در استان گیلان واقع شده است. این دریاچه زیبا تا سواحل دریای خزر و ساحل چمخاله، حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارد. برای دسترسی به آن می توانید از طریق جاده رود سر به لنگرود، وارد جاده کومله شوید و پس از این که تابلو راهنما را دیدید؛ آن را دنبال کنید تا به جنوب کومله برسید و به راحتی از دریاچه کومله بازدید کنید. همچنین می توانید به صورت آنلاین از سایت مستر بلیط، تمام بلیط هایی که نیاز دارید را خریداری کنید و به این شهر تاریخی بروید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *